Spirre Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) jeg prøver igjen siden ingen bidro med noe forrige gang jeg spurte. skal kjøpe en pakke med mus og tastatur. krav: trådløst. rekkevidde på minst 3 meter! max 1000kr. det skal ikke være noe flashy greier med display og utskiftbare knapper. logitech er å foretrekke men andre produsenter er også interessant. Endret 19. juni 2008 av Spirre Lenke til kommentar
maedox Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvis rekkevidden skal være tre meter så kan du omtrent velge hva som helst av trådløst på markedet. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 faktisk så tror jeg du blir overraska over hvor kort rekkevidde det er på trådløse mus. han som skal ha dette til media pcen sin har et logitech sett nå, faktisk med fjernkontroll, så det er laget med media pcer i tankene, og musa kutter ut på under 2 meter. men jeg kan jo nevne at det hadde vært fint om folk kunne poste erfaringer og/eller tester av sitt eget utstyr, for å gi en pekepinn. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 om du skal bruke dette til mediacenter pc så er vel Dette et bra valg. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 hehe. jeg har faktisk sendt det i retur da det ikke funka uten å ha xp media center edition. og siden det ikke var aktuelt å kjøpe det, og det ikke lot seg gjøre å fikse på andre måter så ble det angrefrist. dessuten er det egentlig ikke et media center, det er bare en vanlig xp maskin kobla til en tv i stua til en kolega som ikke kan så mye om data, så det skal være enklest mulig. dvs vlc og windows media player blir vel omtrent det eneste som blir kjørt på den i tillegg til vanlig nettsurfing. anyway, det ser ut som jeg får bare bestille noe som ser brukbart ut og så satse på at det funker. Lenke til kommentar
olz Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Om det er snakk om medietastatur så kan Biltema sitt anbefalast (søk på "trådløst tastatur"). Skrive faktisk med det no. Enkelt og greit tastatur som kan brukast til det meste, og det har RF signal i stedet for IR, altså trenge du ikkje å ha fri sikt til mottakeren. Rekkevidda er ikkje reint galen heller, har vert på andre sida av huset og tastaturet har fortsatt fungert. Det har musehjul innebygd på høgre sida, og må sei det fungera veldig bra. Ellers er det uPnP, altså kan du koble det til og bruke det umiddelbart uten behov for drivera. Og det fungera uansett om du har mediasenter eller ikkje (xp og vista) Litt dårlige tasta, men brukervennligheten og prisen gjer opp for det. Endret 21. juni 2008 av olz Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327778 Sleng på 500 lappen, og få eit årntlig knappfjøl. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 faktisk så tror jeg du blir overraska over hvor kort rekkevidde det er på trådløse mus. han som skal ha dette til media pcen sin har et logitech sett nå, faktisk med fjernkontroll, så det er laget med media pcer i tankene, og musa kutter ut på under 2 meter. men jeg kan jo nevne at det hadde vært fint om folk kunne poste erfaringer og/eller tester av sitt eget utstyr, for å gi en pekepinn. God poeng der. Det er stoooor forskjell mellom hva utstyret liksom skal klare i følge spesikasjonene og hva det klarer i praksis. Jeg har sett alt for mange trådløse eneter med 10-15meter rekkevidde i spesifikasjonene som konker ut etter 2-2,5meter i luftlinje med klar sikt frem til sensoren. Erfaringer er nok kanskje best å forholde seg til på slikt utstyr, så langt som det er mulig. -Stigma Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Kjøpte dette i forgårs: http://www.logitech.com/index.cfm/keyboard...45&cl=no,no Funker fett Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Om det er snakk om medietastatur så kan Biltema sitt anbefalast (søk på "trådløst tastatur"). Skrive faktisk med det no. Enkelt og greit tastatur som kan brukast til det meste, og det har RF signal i stedet for IR, altså trenge du ikkje å ha fri sikt til mottakeren. Rekkevidda er ikkje reint galen heller, har vert på andre sida av huset og tastaturet har fortsatt fungert. Det har musehjul innebygd på høgre sida, og må sei det fungera veldig bra. Ellers er det uPnP, altså kan du koble det til og bruke det umiddelbart uten behov for drivera. Og det fungera uansett om du har mediasenter eller ikkje (xp og vista)Litt dårlige tasta, men brukervennligheten og prisen gjer opp for det. da har jeg snakka med kollegaen min og jeg har fått grønt lys for å kjøpe det på biltema. men musehjul så mener du at det er innebygd mus med styrepinne og venstre/høyre knapper ikke sant? det skal ikke være nødvendig med en extra mus dersom jeg kjøper dette? Lenke til kommentar
olz Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) da har jeg snakka med kollegaen min og jeg har fått grønt lys for å kjøpe det på biltema. men musehjul så mener du at det er innebygd mus med styrepinne og venstre/høyre knapper ikke sant? det skal ikke være nødvendig med en extra mus dersom jeg kjøper dette? Mus er innebygd med venstre og høgreklikk. I stedet for styrepinne så er det et hjul som du snurrer på, på ein måte som ei opp-ned hjulmus. Du helde tastaturet som ein xbox-kontroll, med venstreklikk framme på venstre hjørne og høgreklikk framme på høgre hjørne. Etter mi meining veldig enkelt i bruk. Opplever av og til at musa hakker, men det skjer ikkje ofte, og er gjerne fordi eg har mykje som sender signal på nesten samme frekvens. Vil allikavel anbefale å legge mottakeren åpent til, og ikkje ha elektriske ting mellom den og tastaturet Endret 21. juni 2008 av olz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå