Gå til innhold

MSN Virus ? - myinfo....et eller annet

Anbefalte innlegg

HEI

Fikk en link på MSN for litt siden....., som selvsagt så ut som om det var en link fra min søster - til noen bilder eller et eller annet.....

Tror linken endte på no sånt som myinfo. xxxxxx

Noen som har vært borti tilsvarende og kan svare på hva det kan ha vært.....Fikk opp om en ny fane med webside - men ikke med no innhold på websiden

Takknemlig for gode råd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har klikket på en msn-link som du mistenker er 'virus', så bør du starte med å bytte passord på MSN-brukerkontoen.

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt)

HEI

Passordet byttet jeg i går....legger ved loggfilen

ComboFix.txt

Lenke til kommentar
Hvis du har klikket på en msn-link som du mistenker er 'virus', så bør du starte med å bytte passord på MSN-brukerkontoen.

HEI

Har også lastet ned CCleaner og kjørt dette. Samt HiJack og SuperAntiSpyware....

Fikk ikke lagt ved disse vedleggene nå...

Er det noen som kan finne ut om det er no galt på dette....?

ComboFix.txt

Lenke til kommentar

HEI

Har også lastet ned CCleaner og kjørt dette. Samt HiJack og SuperAntiSpyware....

Fikk ikke lagt ved disse vedleggene nå...

Er det noen som kan finne ut om det er no galt på dette....?

hijackthis.txt

SUPERAntiSpyware_Scan_Log___06_24_2008___12_24_27.txt

Lenke til kommentar
Har du fortsatt problemer etter at du byttet passord?

Virker nok som PC'n er OK....men noen ganger problemer med nettleser / Windows mail i det siste... Det kan jo være nettoppkobling...., men er ikke så sikker på det.. Andre nettoppkoblinger fra Mamut Teamwork (Backup) fungerte allikevel - og MSN.

Finnes det fortsatt noe som heter MSN fix - som kan sjekke for noe som følge av den linken? Fikk en ny link i dag, men trykket selvsagt ikke på den...(legger ved info om denne), kom fra samme avsender som sist (min søster)

Lenke til kommentar

Bare et lite tips, tror kanskje du bør sensurere emailen hennes... :p

Og som du ser, viruset (Hvis ikke det er henne som har sendt..) tar jo bare navnet til e-mailen og setter på "Awesome-stuff" for å få deg til å trykke på den. :)

Endret av Binko
Lenke til kommentar

steinage:

Fjern bildet du har lagt inn i posten din da emailen vises.

Nettadressen real-awesome-stuff.info er knyttet til adware/phising, så man gjør lurt i å ikke klikke på slike linker :)

Du spør om MSN-fix: Du kan bruke: MSNFix

Det beste er allikevel at vedkommende kan kjøre combofix og legge ut loggen i forumet.

Lenke til kommentar

har vært bortig lignende jeg å. det er vist du først har trykt på så får du det selv ( va det jeg fikk ) det ble sendt ut på alle på kontakt listen min som spam cirka hvert 5 min ogjeg kunne ikke stoppe det. men fått fiksa det nå. lurt å gjøre som jeg leste tidligere. ikke trykk på linker du ikke vet hva er og spesielt ikke vist du er mistenksom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...