genser Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har en Maxtor 500GB Basic som jeg opplever litt problemer med. Etter en PC-krasj får jeg beskjed om "Ingen tilgang" ved forsøk på å åpne harddisken. Det går dog helt fint på en annen PC. Både skrive og lese. Tips til hvordan å få den igang igjen på denne PCen, og om det er noe å bekymre seg videre for? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har en Maxtor 500GB Basic som jeg opplever litt problemer med. Etter en PC-krasj får jeg beskjed om "Ingen tilgang" ved forsøk på å åpne harddisken. Det går dog helt fint på en annen PC. Både skrive og lese. Tips til hvordan å få den igang igjen på denne PCen, og om det er noe å bekymre seg videre for? Er det rettigheter det er snakk om? Deaktiver enkel fildeling i mappealternativer og sett deg selv som eier for alle filer/mapper på harddisken i egenskapene for dem. Hvis du ikke får åpnet partisjonen din i det heletatt på den PC-en kan det jo være maskinvare som er gåen på den. Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Er ikke rettigheter, så vidt jeg forstår det i hvert fall. Er ingen fildeling slått på for harddisken. Hadde det vært hardware-feil hadde den vel ikke funket med andre PCer, der det snodige ligger. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Er ikke rettigheter, så vidt jeg forstår det i hvert fall. Er ingen fildeling slått på for harddisken. Hadde det vært hardware-feil hadde den vel ikke funket med andre PCer, der det snodige ligger. Hardware-feil i den PC-en, ikke harddisken Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Har koblet harddisken til diverse USB-porter, samme resultat på hver port. Har koblet til andre lagringsmedier, de funker strålende. Eneste som ikke går er altså akkurat denne harddisken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Sjekk en gang til om det kan være rettigheter. "Access is Denied" error message when you try to open a folder http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810881 http://support.microsoft.com/default.aspx?...421&sd=tech Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Beklager litt sent svar. Virker som dere er inne på noe. Så på rettighetsinnstillingene at jeg manglet der, så ga meg selv alle rettigheter. Den brukte deretter 1 min ca. på å angi rettigheter, og da listet den filnavn mens den jobbet. Vel fullført var jeg ikke noe lenger. Gitt litt opp nå, blir formatering på annen PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå