HipHippo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei, har nettopp bygd meg ny pc og kjøpte Asus Geforce 9800GTX. Men så har jeg et problem. Det er noe gale med skjermkorte, på skjermen kommer det røde/grønne streker o.l. Når jeg starter opp maskinen så mangler det flere bokstaver. Er ikke så god til å forklare ting så legger til et par bilder. (sorry for dårlig kvalitet, er tatt med mobilen.) En ting jeg vet er at det er skjermkortet sin feil, for jeg har prøvd et gammelt skjermkort og det funka helt fint. Sånn ser bokstavene ut før windows loader. Eksempel på grønne streker (fargene varierer) I Windows... Prøvde også å innstalere grafikkdrivere, men den stopper på midten ca. Etter at den stopper på midten så får jeg svart skjerm, også kommer dette frem. Noen som har hatt lignende erfaringer? Eller som vet hva som er gale? Vurderer å levere inn kortet, det kan være defekt? Alle innslag og hjelp mottas med et stort takk! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Kan ikke være at skjermkortet er for varmt? Hvor mange vifter har du i maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 @Trådstarter: Fint om du oppdaterer profilen din eller helst lister opp hardware'n i "riggen". Regner med at hardware i profil er noe "utdatert". Lettere å gi råd da. Lenke til kommentar
HipHippo Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 @Trådstarter:Fint om du oppdaterer profilen din eller helst lister opp hardware'n i "riggen". Regner med at hardware i profil er noe "utdatert". Lettere å gi råd da. @Xantir: har 2 vifter, tror ikke varme er problemet her. @TL1000S: Hehe, har ikke vært på hardware på en stund! Uansett så er hardwaren min: Intel E8400, Asus P5K(vanilla), 4gb ocz ddr2 6400 ram. Bruker en eartwatts 500W PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå