Gå til innhold

Strømforsyning til Ati 4850?

zentage

Anbefalte innlegg

Var litt rask på avtrekker hos komplett i kveld, og bestilte ett 4850 kort. maskinen min har en relativt beskjeden Chieftec 400Watts PSU, med to 12V rails på 15 og 16Amps.

Er det noe håp for at dette holder?

Har ikke noe spesielt mye i denne maskinen, en enkel harddisk, athlon cpu X2 4800, 2 gig ram.

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket skjermkort hadde du tidligere ? Det er mulig, noen garanti gir jeg ikke :p

Tviler på at mitt gamle Geforce 7950GT 256mb (dette er den eldste delen av pc'n faktisk) er på kanten av å overbelaste min PSU :p

Blir spennende å se dette, var i all hovedsak ute etter ett nytt skjermkort som drar det meste uten å måtte bekoste noe mer på maskinen min.

Endret av zentage
Lenke til kommentar
Bare å regne selv det da:

Prosessor: 30-50W at best.

4850: 50-80W

Disker: 10W

HK/RAM: ehh.. 40W kanskje?

I mitt hode blir det 180W - ved 100% load på samtlige deler.

Rettelse på hvor mye et 4850 skjermkort bruker, på denne linken ser du en oversikt over 4850 og 4870. Blant annet strømforbruk.

Lenke til kommentar
Amazon.com’s posting also stated that the 4850 requires a 450 Watt or greater power supply (550 Watt for ATI CrossFireX with two 6-pin connectors)

Det er bullsjiit :)

Rettelse på hvor mye et 4850 skjermkort bruker, på denne linken ser du en oversikt over 4850 og 4870. Blant annet strømforbruk.

Da foreslår jeg at du trykker på den linken som sier TDP.

Maksimalt effektforbruk ligger typisk på 60-80% av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...