Gå til innhold

Websidekritikk på - Union Wars

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i noen måneder holdt på med mitt læringsprosjekt kalt Union Wars. Jeg kan allerede si nå at jeg fortjene mye dårlig kritikk og det er den jeg vil ha, hva kan jeg forbedre og evt forslag til funksjoner i spillet.

kritikk.jpg

Login: demo

Pass: demo

Link Til siden

Som sagt så har jeg ikke så gode evner i HTML/CSS, men er forsatt klar for kritikken. bare ikke drep meg så går dette fint.

Meningen/Historien i spillet.

Historie er enda ikke laget men den kommer vel med tida.

- Meninga med spillet er da at du skal styre en by men også holde deg aktiv i kamp med andre Unioner (Union er da som en klan , guild)

---------

Funksjoner til nå i spillet.

- Mail

- Union (Det meste der er ferdig)

- Highscore

- Bank med rente hver 12 time.

Og da mye mer.

Håper noen kommer med forslag til siden.

Hilsen Dryper

Endret av Dryper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg: Forferdelig interface!

Har ikke tid til å se på det akkurat nå, men vil bare si en ting: Helt fantastisk at det er noen som endelig har kode som virker på et mafia-type spill, det må være første gangen på diskusjon.no! Stå på videre, og skaff/betal eventuelt en designer som kan hjelpe deg med interfacet, brukervennlighet er ekstremt viktig på en type nettside som dette.

Lykke til videre :)

Og da håper jeg bare at dette ikke er copy/paste fra et random mafiaspill som ligger fritt ute på nettet.

Lenke til kommentar

Du har nok litt å arbeide med på designet. Det bærer sterke preg av å være litt hjemmesnekret, men et sted må man jo begynne. Du kan jobbe litt med å ha en mer harmonisk oppsetning, føler alt var ganske rotete. Forøvrig ser det ikke ut som du har laget spillet selv akkurat, men det er godt å se det finnes noen av de som spør "hvordan lager jeg mafia spill" som faktisk prøver.^^

Stå på, til slutt kommer du nok fram til noe enda bedre.

Lenke til kommentar

Mangler et tema i design her ja. Sikkert morsomt spill :) men det er viktig og ha et godt design for å få til brukervennlighet.

Prøv å se litt rundt på andre spill på internett og se litt hva andre har gjort med sine spill

Lenke til kommentar

:cry: Er dere steike galne?

:no: Hvordan kan dere si jeg ikke har lagd det selv.. altså da kodemessigt.

:thumbdown: Starta 1 mai med dette prosjektet (Litt før) men det var det jeg faktisk lagde meg planer om hvilke funksjoner dette spillet skulle ha. det er ikke mafia :p

Men er nå godt i gang :w00t:

Edit 1 : Og har nå fikset inboxen :p

Edit2 : Mekket også Engelsk / Norsk. det er da ved hjelp av array. :p

Edit3 : Mekket Forum, (Det meste av basicen). themet er bare litt diskusjon.no aktig. men det kommer nytt ettehver, Need to feed some CSS kunskaper :p

Endret av Dryper
Lenke til kommentar

Ahh ja det glemte jeg nesten.. bare for å gi et lite bevis på at koden er min så kan du se på "Changelog" sida (Link helt oppe i venstre hjørne)

Jeg har tatt til meg tipsene og skal begynne å kode med en gang :)

Har dere noen tips til farger etc?

Lenke til kommentar

Jeg har nå skrevet et par linjer med design nå og lurte på om jeg kunne få tips, kommentarer.

Jeg må bare si at jeg er ikke så god med farger, og det kan vel ses utifra resultatet jeg har. så ville vært litt tøft om dere kunne gidd meg hjelp med farge valg:)

design2.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenk litt over hva budskapet ditt skal være, ved hjelp av fargene. Det utkastet du har nå inneholder ingen særlige farger, og det er monotont og kjedelig. Blir nesten trist av å se på det.

Fargene bidrar også til å få brukeren til å være inne i et "miljø". Jeg veit ikke hva miljøet deres skal være, men tviler på at en blomstereng med rosa elefanter er målet.

Tenk over hvordan dere vil ha det. Ihvertfall ikke ha noe så trist og kjedelig som du har kommet med der!

Og noe jeg avskyr veldig, er en helt svart bakgrunn/svak svart gradient. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...