Gå til innhold

MAC BRUKER PÅ 10. ÅRET - MÅ HA PC...:-(!

Anbefalte innlegg

Er "ihugget" MAC bruker og HATER PC/ Windows....

Må dessverre ha en PC i jobbsammenheng (stasjonær) for å kjøre database via VPN løsning mot Telecomputing (gjør det i dag med Windows via Mac´en, men skal ha en "ren" PC stående mot server hos Telecomputing).

Har NULL peiling på PC og hva jeg trenger, men fikk inn en "dass" fra en kollega i dag, som vi tenkte å bruke... håper ikke ALLE PC´er er like dårlige... :thumbdown: !

Det gikk trått som fy! MÅ HA NOE NYTT! (Det var dog en 5 år gml maskin, med Intel prosessor, 2,4 gHz prosessor...)

TRENGER HJELP/ LINK TIL EN FORNUFTIG MASKIN TIL MITT FORMÅL.

Noen som kan hjelpe meg med det? HVA TRENGER JEG - HVA ER RÅTT I PC VERDEN??? Skal ikke koste mer enn 10.000,-

Skal også se OK ut (er jo som sagt MAC bruker...), samt ha 22-24" skjerm/ evt 2x 20"

MacLars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til panikk. Mac er også en pc.

...

Eller er problemet at du må ha en windows-maskin?

I så tilfelle burde du kanskje si noe om kva du skal bruke den til? Stasjonær/Bærbar?

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med det? HVA TRENGER JEG - HVA ER RÅTT I PC VERDEN??? Skal ikke koste mer enn 10.000,-

Skal også se OK ut (er jo som sagt MAC bruker...), samt ha 22-24" skjerm/ evt 2x 20"

Med "Se OK ut" mener du noe som er bedre enn en Mac? :tease:

Se her og velg det du har brukt for i forhold til RAM/HDD etc... Om du ikke vet det, spør noen som kan noe om data på jobben din...

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Welcome to the dark side ... ;)

Vel, fordeles er jo at når du kjøper PC så slipper du ihvertfall å betale 30% "Mac avgift" (dvs. det du betaler for eplelogoen på chassiset) ;)

Litt mer on-topic så kan jeg opplyse om at du kan bruke ev.t ksjerm du allerde har fra din MAC om du synes den er grei. Skjermen er ikke bundet til Mac/PC. De vil fungere like greit på begge platformene, så om du har en grei skjerm fra før så slipper du denne store utgiften på budsjettet ditt.

Det er også lurt å si hva du skal ha den til. Om du ikke skal ha høy ytelse i spill så trenger du mye lavere budsjett. I så tilfelle så er det ikke nødvendig å bruke som mye som 10K for å få en helt top-end maskin.

Sist men ikke minst så vil jeg minne på at du med de nye Intel baserte Mac'ene dualboote mellom Mac OSX og Windows om du vil. Med andre ord kan du jobbe med windows når du trenger det, og så bare restarte maskinen opp i Mac OSX hvis du foretrekker dette for alt annet som du ikke trenger windows til. Hvis du er ihugen Mac fan og ikke er villig til å prøve noe nytt så er jo sikkert dette den beste løsningen for deg.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...