olemagnus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Skal formatere hardisken og installere Windows XP på den. Har Vista nå. Booter fra CDen og den Går igjenom filene på CDen som normalt. Deretter får jeg spørsmål om jeg skal innstallere Windows XP eller reparere windows. Jeg trykker ENTER for å innstallere Windows og får opp en feilmelding om at den ikke finner hardisken. Så jeg blir nødt til å avbryte innstallasjonen. Men det går fint å starte opp maskinen og den finner hardisken inne i Vista. Har en bærbar Dell XPS M1530 Takker for svar. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har du aktivert BitLocker i Vista? Lenke til kommentar
olemagnus Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Har du aktivert BitLocker i Vista? Hvordan gjør du det ? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Vel, da har du nok ikke det. Har hørt om noen som har hatt problemer med formatering av en disk med BitLocker aktivert. Men da er ikke det feilen i hvertfall. Da er jeg desverre litt blank på hva feilen kan være. Last ned Ultimate Boot CD, finnes her. Så kan du formatere disken din via Cute eller Ranish, om de finner den. Etter det burde disken dukke opp i XP installasjonen. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Prøv å se i biosen om du har flere sata moduser. Kan være at du f.eks må emulere pata. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 I "Lagringsmedier" finnes en rekke tråder om bruk av egne hovedkortsdrivere når XP skal installeres på SATA-harddisk. Regner med at det er samme problem du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå