Redalon Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har nå bygget en data, der jeg bruker en e8400 prosessor, og den medfølgende cpu-kjøleren. problemet er at når jeg bruker programmet Core Temp, ser jeg at den konstant ligger på mellom 70-80 grader, og over 90 når jeg spiller spill . Jeg synes ikke dette føles helt trygt, og trenger råd om hva jeg bør gjøre.. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har du sjekket at kjøleren sitter ordentlig? Har du noen andre vifter/ok luftgjennomstrømning i kabinettet? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Prøv og ta på kjøleribben til kjøleren, brenner du deg så er den nok skikkelig festet og da er det nok lufstrømmen i kabinettet som er for dårlig eller så funker ikke sensoren skikkelig. Vis du ikke brenner deg på kjøleribben så må du prøve og feste kjøleren på nytt. Lenke til kommentar
Redalon Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Skal prøve å ta på den Utenom det så bruker jeg et antec 900 kabinett, og vil absolutt si at kjølingen utenom fungerer som den skal ... hva er kjøleribben..? Endret 19. juni 2008 av Redalon Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Et antec 900 er ett av de kabinetene med bedre gjennomkjøling så er nok ikke der problemet ligger. Lenke til kommentar
Redalon Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Men det er ingen grunn til at det skal være så høy temperatur selv om jeg bruker den medfølgende kjøleren? utenom bruker jeg et Asus p5e HK, et radeon 3870x2, 4 gig ram, seagate barracuda 500gb. hva er kjøleribben btw? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Nei, tempen skulle vært mye lavere. Kjøleribben er den metallklumpen under viften. Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvis du ikke oppnår lavere tempereatur når du har fått festa kjøleren bedre, så kan du prøve å fjærne IHS (inner heat shield) den ramma som holder cpu på plass, som du fester med en spake. Denne har vært kjent for å hindre 100% kontakt mellom cpu og kjøler for mange. Lenke til kommentar
Redalon Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Festet kjøleren på nytt, og ligger mellom 40-50 nå en klar forbedring ^^ takker for all hjelp Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Bra det hjalp. Bare hyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå