ilpostino Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg har en overklokket Intel Core 2 Duo E8400 og ASUS GeForce 8800GT som jeg skal vannkjøle. jeg har Asus P5E, X38 hovedkort. det jeg trenger er slange og vannlokk da jeg har alt annet av utstyr (hvilkent kan sees her). hvilke vannblokker vil dere anbefale til en 775-prosessor? vet ikke om jeg skal ta meg bryet med å overklokke northbridge eller southbridge på hk, iallefall ikke denne gangen. Endret 20. juni 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
ansver Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 D-Tek Fuzion v2 review. Ellers er EK Supreme også veldig bra, men den er veldig restriktiv og passer derfor dårligere hvis du har flere vannblokker i samme loop. Jeg ville gått for D-Tek'en med mindre du skal ha en egen loop for CPU. Den kan også oppgraderes med en slik hvis du kjøper deg en quad etterhvert. Du kan ihvertfall ikke gjøre feil ved å velge en av de to. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) planen er å ha GPU og PSU på samme loop, iallefall i første omgang. jeg vurderer å kjøpe et skjermkort nummer to etterhvert som sikkert blir vannkjølt. edit: noen erfaringer med denne til GPU og denne til CPU? Endret 20. juni 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
ansver Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Antar du mente CPU og ikke PSU? Test av MCW60 og Fuzion GFX. Test av diverse vannblokker. Merk at det er mot den gamle utgaven av Fuzion, ikke v2. Linken i min forrige post viste at v2 var noe bedre enn den gamle. Når det er sagt, så har jeg sett at mange har vært fornøyde med swiftech sine blokker. Forskjellen opp til de beste blokkene er ikke akkurat enorm, og neppe nok til å øke overklokkingspotensialet i særlig grad, hvis i det hele tatt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) ja, er nok GPu jeg mente. noen som vet om grafikk-kortet jeg har nevt over er laget iht "reference design"? ifølge denne siden lages ikke alle skjermkort fra ASUS iht til dette. tror jeg kanskje havner på denne løsningen: CPU: Swiftech vannblokk GPU: Swiftech MCV 80 Kjøling chipset grafikk-kort: Swiftech M14 Kjøling minne grafikk-kort: Swiftech M21 Endret 21. juni 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Swiftech CPU-blokken du har listet opp, har fått endel dårlig omtale pga korrosjon i alutoppen. Det er kommet en ny topp i kobber. Denne løsningen er dyr og ikke noe bedre enn den vanlige Apogee GT. Blanding av kobber og aluminium kan skape problemer. Hold deg til blokker i kobber/Acetal og tank i plexi. Skal du ha CPU-blokk som er bedre er det D-tek V2. Såkalte "full cover" blokker kjøler minnet på GPU i tillegg til selve chippen. EK er godt alternativ her. http://www.petrastechshop.com/ekgtgfucowaf.html e Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Da drister jeg meg til å komme med et nytt forslag: D-TEK FuZion v2 Universal CPU Waterblock - 1/2" Swiftech Obsidian Full Cover Waterblock (for 8800GT/GTS (G92) and 9800GTX) kanskje teit spm men hva gjør egentlig Mosfet Heatsink ? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Kjører D-Tek Fuzion både på min Q6600 og 8800GT. Helblokk er ikke nødvendig om du har litt luftsirkulasjon rundt det. Og det blir også billigere med Fuzion på både cpu og gpu. Har du ikke luftsirkulasjon, kan helblokk være å foretrekke. Jeg for eksemepel, har en 120mm-vifte (som står på radiatoren) som blåser svalt opp mot skjermkortet. As "cool" as can be Edit: Mosfet heatsinks skal kjøle ned mosfet. Å vannkjøle mosfet er ikke nødvendig sånn sett. Endret 14. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Den GPU blokken må du velge å kjøpe med luft kjøling til mosfeten(spennings regulatorene) på skjermkortet. Å kjøre mosfet uten kjøling i det hele tatt anbefales ikke! Har selv gjort det på mitt 8800gt. Fikk ganske raskt artifacts (tror det var skrevet rett). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå