LarZen Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Skal konfigurere min ruter slik at bare maskiner med den rette MAC adressa til nettverkskortet kan logge på. Men finner jaggu ikke ut hvor jeg finner mitt eget nettverkskorts MAC... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Startmenyen->kjør/run->cmd. Så skriver du "ipconfig /all" og da skal din mac-adresse komme opp. Kan også være under navnet "Fysisk adresse" hvis du har et norsk-språkelig OS. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hvis du har XP: -Trykk på "kjør" -skriv cmd og trykk enter -skriv ipconfig -all og trykk enter Se etter "fysisk addresse" Den består av 6 ganger to tegn. Hexadesimalt. (det vil si tallene 0-9 og bokstavene A-E) edit: Damn you b-real! too slow. Endret 19. juni 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 edit: Damn you b-real! too slow. I own your ass ^_^ Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Hehe, takker folkens! Etter hva jeg har forstått så er dette det beste? For å sikre at andre ikke kan bruke nettverket? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Man kan forresten også bruke SIW til å finne MAC-addressa. Med den kan man også sette den MAC-addressen man ønsker selv. Hehe, takker folkens! Etter hva jeg har forstått så er dette det beste? For å sikre at andre ikke kan bruke nettverket? Nja... Er fortsatt mulig å sniffe pakkene og finne ut hvilken MAC-addresse du bruker og så sette den på sitt eget kort. Men for mannen i gata så er det er bra hinder ja. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hehe, takker folkens! Etter hva jeg har forstått så er dette det beste? For å sikre at andre ikke kan bruke nettverket?Det er nok en av de tingene du kan gjøre for å sørge for at bare du får tilgang til nettet ditt ja. Det er mulig å kopiere mac-adresser for folk som på død og liv vil inn men det er en faktor som kan sette en stopper ja DAMIT: nå var lars før meg Endret 19. juni 2008 av b-real Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Okay det er bra, men jeg ser at nettverket står som usikret i lista over nettverk. WEP er vel det som er mest vanlig, men er det noen av dem andre jeg kan bruke som er bedre? Har en lang liste med valg...har en Linksys WRT300N som vist skulle være meget bra sa dem i butikken. Jeg kan jo evnt slå av ssid brodcast også.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Kjør WPA eller WPA2 om du har muligheten til det, slå av SSID og sett på MAC-filtrering. Det skal stoppe de fleste bare du ikke tar et fantasiløst passord som "asdfg122" eller noe. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå