Audifreak Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei Noen som vet hva som skjer dersom man kjører moped scooter etter veien og ikke er gammel nok til å ta lappen men å øvelses kjøre? Er 15 år Har ikke lappen Har ikke Grunnkurs Har Suzuki Tsx med malossi trim sett Har CPI Popcorn med fjerna plombe Har tenkt å kjøre med Cpien på sommer jobben ca 3km unda meg,hva skjer dersom jeg blir stoppa/ noen anmelder meg? Har tenkt å kjøre fint,bor på landet så håper at purken er snill;P Noen som vet hva som skjer dersom jeg blir stoppa eller? takk for alle gode svar som kommer:D Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 blir du stoppet så blir mopeden dregd inn og du får utsettelse på førerkortet uansett klasse. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har Suzuki Tsx med malossi trim settHar CPI Popcorn med fjerna plombe Spiller ingen rolle hvor fin mopeden din er heller Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ikke for å være slem, men håper du blir tatt. Har ikke Grunnkurs det sier litt. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Og det betyr at du ikke har lov til å øvelseskjøre heller. Om jeg var deg, ville jeg ha droppet det. Rett og slett ikke verdt det. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Detta går nok bra. Kjør i vei. Jeg begynte å kjøre moped på veien når jeg var 8 år, å har fortsatt aldri blitt tatt;) Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det går nok bra helt til det skjer noe, eller du blir stoppa Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 kjører like godt uten lappen Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ikke nødvendigvis. Skyter like godt med våpentillatelse, som uten. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Dette er vel ikke å anbefale. Greit nok, du er sikkert verdensmester bak styret på den fete mopeden din, men hva gjør du den dagen du treffer en 3åring som er ute og sykler første gangen? Ikke alltid like lett å se dem når dem kommer rullende ut bak en mur. Spørs om ikke forsikringsselskapet ditt vinker farvel, og plutselig har du litt større problemer enn å være lappløs. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Uansett om du har skyld i krasjen eller ikke, så får du skylden. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Hvis du skulle kjørt på foreksempel en unge, og ungen tar kvelden, så er det klasifisert som Uaksomt Drap, som gir opp til 6 års fengsel, det vil si at du går glipp av den beste stunden i livet, værdt det? Og i tilleg så kan du få fengselsstraff hvis du dreper en person, og kjører med foreksempel trim, eller ting som ikke er lovlig/registrert av biltilsynet... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Og i tillegg kan du bli gjeldsslave resten av livet ditt fordi foreldrene til ungen du kjører på krever erstatning Det er 3 km. Det er sommer. Du kan sykle eller gå. Tar deg 15 minutter maks. Kan du i det heletatt reglene for forkjørsvei? Vikeplikt? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det er bedre for deg om du tar livet av ungen, enn om du gjør ungen ufør resten av livet. Rent økonomisk iallefall.. hvordan det blir med deg psykiskt er vel en annen ting.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 kjører like godt uten lappen Du var hvor gammel? Skjønner at du ikke har tatt lappen på noe i hvertfall, for er en del du skal gjennom der, ikke uten grunn!! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Kan du i det heletatt reglene for forkjørsvei? Vikeplikt? Gutten har ikke tatt trafikalt grunnkurs engang Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg bor også på landet og begynnte å kjøre moped som 13-åring. Når jeg var gammel nok tok jeg trafikalt grunnkurs og senere lappen på moped. Det har alltid gått bra med meg, men det trenger ikke gjøre det samme for deg selvfølgelig. Men dette var vel strengt tatt ikke en moralsk tråd om hva som er rett og galt? Det som kommer til å skje hvis du blir stoppet, er at mopeden blir dratt inn, du får utsettelse på alle førerkortklasser, (Mellom 6 mnd og 2 år, varierer) og du får en klekkelig bot. Det som skjer hvis du hanver i en ulykke er mye værre og det forstår du sikkert, etter å ha lest det som er skrevet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå