nordemoniac Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei! Kjøpte en "Real Silent Case Fan" fra Nexus. Merke "Basic Series". Denne har en litt merkelig kontakt som jeg aldri har vært borti før: Som dere ser har den både molex (B) og vanlig HK-tilkobling (A). Jeg tenkte jeg kunne bruke HK-tilkoblingen, da jeg har 5 stk ledig. Men må den i tillegg ha Molex? Skjønte ikke helt?... Tenkte kanskje jeg kunne bruke HK-kontakten og klippe bort molex (da jeg egentlig ikke bruker molex i min PC. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Molexpluggene er bare et ekstra alternativ, hvis du ikke har flere vifteuttak på hovedkortet. De har ho og han, så du kan ha de imellom plugg og disk, så slipper du å ha ledige molexplugger for å få brukt de.. Du kan klippe vekk pluggene ja.. men isoler tampene.. Så bruk gjerne de ledige portene på hovedkortet.. Endret 19. juni 2008 av PROuser Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Molexpluggene er bare et ekstra alternativ, hvis du ikke har flere vifteuttak på hovedkortet. De har ho og han, så du kan ha de imellom plugg og disk, så slipper du å ha ledige molexplugger for å få brukt de.. Du kan klippe vekk pluggene ja.. men isoler tampene.. Så bruk gjerne de ledige portene på hovedkortet.. Tenkte kanskje de måtte brukes samtidig, men det resulterer vel i *pang*... Så da fjerner jeg de, så slipper de å henge inni kabinettet;) I will isolate! Thank you! Fant forresten dette også: "Silent Case Fan is equipped with a 4-pin power connector and a 3-pin motherboard connector. This allows you to connect the case fan directly to the power supply or to the motherboard." Så da er det vel greit å bare klippe den vekk da=) Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Bare stiller et spørsmål til her, jeg Kan alle kabinettvifter kobles direkte til strømforsyningen? Jeg har ingen ledige porter på hovedkortet Skal kjøpe denne og lurer på om den kan kobles direkte til PSUen? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg vil tro vifta benytter seg av en 3-pins strømkontakt. Denne kan ikke koples direkte til strømforsyningens molex-kontakt, men med en adapter skal det fungere fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå