usbkalkis Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hallo Hørte noe rykter om at det ikke er mulig å stryke, bare få 1. Og 1 er stryk da eller? For jeg fikk plutslig melding av en lærer som sa 1 er ikke stryk. Kan noen bekrefte noe av dette? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Tror hvert fall karakteren 0 er borte fra systemet. Men laveste stå karakter er 2. Så får du 1 i faget har du ikke bestått. Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Kilder el.? Så vi er helt sikre ? Syntes udir.no er så rotete, føler meg som en idiot der. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har ikke så mye kilder untatt fra lærere. Det jeg ikke er helt sikker på er om den karakter 0. Men får du karakter 1 har du strøket i faget. Det er jeg rimelig sikker på. 2 da har du stått Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg vet at 0 er fjernet permanent fra systemet. De fleste lærere gir bare 1 når de skulle få 0 og en hvis de skulle få en. Det betyr ingenting. Endret 19. juni 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det går da fint ann å stryke i flere fag på videregående? Ihvertfall få "ikke bestått" som karakter. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg har fått 1- i år, begrunnelsen var at læreren kunne ikke gi 0 så derfor ga hun 1-. Trodde ikke det gikk ann å få mindre enn 1 så jeg spurte hvorfor 1- og da sa hun at hun ville indikere at det var så nærme 0 som mulig Edit: så lenge du får over 2\1 så hr du bestått. 1\2 er stryk eller " ikke bestått" eller hva de kaller det. Endret 19. juni 2008 av Hans-O Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ja, jeg kan herved bekrefte at 0 ikke eksisterer lenger, og at 1 er STRYK! Får du 1 så har du strøket, ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 En jeg kjenner greide i hvertfall det alle lurer på om i det hele tatt går an; nemlig 1-. Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Ja, ok! Jeg har da fått karakterene. 5: 1-ere! En IG! Og resten 2 og 3. Jeg fikk med et ark for å ta opp fag. Er det slik at jeg for gå 3. året? Men bare hvis jeg tar opp alle fagene jeg har fått 1 i? Jeg husker en i klassen fikk 1 og måtte ta opp neste året. Hvorfor sender dem arkene hvis det IKKE hva mulig f. eks. Da skulle jeg vel heller bare ha fått beskjed om å måtte gå året omigjen? Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 det vi har fått beskjed om er som flere andre sier er at 1 er stryk. ID eller IG er vel ikke deltatt/grunnlag som jeg tror sjelden gis men så det hos en i år. betyr vel han har så mye fravær/gjort så lite i timene at han ikke har grunnlag til å få stryk engang. Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Det står på arket her at 1 er stryk! Og IG sto det på arket at jeg måtte ta opp som privatist og på privatistweb el. men når det gjaldt 1erne skulle jeg fylle dem ut på det arket, altså fagene og levere før 1. september til skolen. Rett og slett ta opp en prøve sto det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå