Gå til innhold

8800 ultra i SLI

bjauna

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem, har nylig ansaffet meg mitt andre 8800 ultra kort, og har nå 2 identiske kort.

Ikke noe problem med å sette inn hardware´en, setter kortet inn i den andre skjermkort stasjonen (er SLI hovedkort selvfølgelig), setter på en Single SLI bro(vet det er 2 "gulltenner" til bro, men kommer til det senere:P)

starter opp systemet, kommer en bobble nede i høyre hjørne som sier at det er oppdaget SLI, går inn på Nvidia kontrollpanel og aktiverer SLI, har nyeste nvidia drivere, Bruker til og med "Show visual SLI indicators" som dukker opp i feks conan som viser at SLI funker og kjører tydeligvis, meeeneeen.....

Når jeg skal benchmarke dette greine her, så er det akkurat som om ikke 3dmark (proffesional) ikke registrer at det er kort i sli, pcen benchmarker med omtrent samme resultat som før instalasjon av SLI.

Selv om kortene vises i systembehandling, har til og med lastet ned et program som heter

TechPowerUp GPU Z, som viser begge kortene og under "Nvidia SLI; ENABLED 2GPU´s (SLI)

Med hovedkortet mitt fulgte det med en SLI bro (single)

Vet ikke om Ultra kortet må ha en dobbel SLI bro, i så fall har jeg det, men den passer bare til 680i/780i hovedkort i så fall, for lang avstand på mitt kort:\

Systemet jeg kjører på er en:

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

120mm Fan, 8xSATA, SLI

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX,

Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition

3.2GHz Socket AM2, 2MB

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4,

Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

EVGA GeForce 8800Ultra 768MB GDDR3 Dual (prøver ihvertfall:=)

Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette problemet, er kjedelig med skjermkort til 9000kr også ikke få dratt nytte av det:=)

MVH SLI noob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...