Feltherre Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei Jeg har et gammelt hjemmekinoanlegg men så ødela jeg DVD spilleren.Og lurer på om jeg forsatt kan bruke høytaleren på et annen DVD spilleren? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Tipper dette er et system der du har kombinert dvd-spiller og forsterker i en og samme boksen ikke sant? Isåfall kan du helt fint bruke høyttalerene men du trenger en ny forsterker også, bare en dvd-spiller funker ikke. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Det stemmer nok det. Foressten så er det en Thomson Digital DVD Home Cinema System DPL2907 Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvordan kobler du til høyttalerne? Går ledningene inn i hovedeneheten (DVD-spilleren) eller går de i subwooferen? Og hvilken type ledning er det mellom sub og hovedenhet? RCA-kabel, høyttalerkabel, eller er det et eget system på pluggen, ikke standarisert? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Alle ledningene ender tilslutt opp i DVD-spilleren. Jeg vet ikke hva ledningen heter,legger ved et bilde under. Stort bilde!!! Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ok, det er en standard høyttalerkabel, så da er det ikke noe stress å koble de til en annen forsterker. Men er det lik kabel til sub'n? Isåfall er det en passiv sub, altså ikke integrert forsterker. Og da kan det bli litt kinki. Er det egen strømkabel til subwooferen? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Kabelen til subben er helt like. Og det er ikke noe ekstra strømkabel til subben Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Da er det en passiv subwoofer. Problemet er at normale hjemmekinoforsterkere ikke har rett utgang for tilkoblingen av passiv sub. Normalt sett har subwoofere en egen integrert forsterker og man kobler en signalkabel mellom sub og forsterker, men slik blir det da ikke her. Jeg er faktisk litt usikker på hvordan du må gjøre det hvis du skal koble dette sammen nå.. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg vurdere uansett å kjøpe en ny DVD spiller. For å være ærlig så er ikke høytaleren særlig gode. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ny DVD-spiller må du ha hvis du vil se film. Senere kan du jo kjøpe en receiver til høyttalerne dine og kanskje plusse på med en aktiv subwoofer enda litt senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå