Gå til innhold

Mobiltelefon forsterker/antenne finnes det?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det finnes ein mobil forsterker/antenne, slik at eg får bedre signal i den leiligheten eg bur i. Skulle gjerne plassert denne i vinduet, slik at man kan bruke mobilen i heile leiligheten!

Håper at forklaringen var opplysende.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes antenner i bøtter og spann. Men da må du nødvendigvis ha en telefon som støtter tilkobling av ekstern antenne, og det er det ikke så mange av lengre.

Det finnes også repeatere. (Det hørtes ut som om det var dette som du var ute etter). Men vær klar over at disse ikke er lovlige i bruk i Norge og selges heller ikke i Norge. Forøvrig er det fint mulig å importere noe slikt fra utlandet. Bare sjekk nøye at den du kjøper går på rett frekvens da svært mange av dem er tiltenkt det amerikanske eller asiatiske markedet. Vær også klar over at det finnes en ørliten mulighet for at støykontrollen møter opp på døra di og sutrer, men jeg tror at muligheten for at det skjer neppe er noe annet enn teoretisk.

Lenke til kommentar
Det finnes antenner i bøtter og spann. Men da må du nødvendigvis ha en telefon som støtter tilkobling av ekstern antenne, og det er det ikke så mange av lengre.

Det finnes også repeatere. (Det hørtes ut som om det var dette som du var ute etter). Men vær klar over at disse ikke er lovlige i bruk i Norge og selges heller ikke i Norge. Forøvrig er det fint mulig å importere noe slikt fra utlandet. Bare sjekk nøye at den du kjøper går på rett frekvens da svært mange av dem er tiltenkt det amerikanske eller asiatiske markedet. Vær også klar over at det finnes en ørliten mulighet for at støykontrollen møter opp på døra di og sutrer, men jeg tror at muligheten for at det skjer neppe er noe annet enn teoretisk.

oki. Da trenger eg sikkert ein sånn repeater. Det er ei blokk eg bur og mur over alt. og dårlig dekning inne i leilighet. Så må nok skaffe meg ein repeater da. Men kor`?? får søke på nett.

Takk for svar...

Lenke til kommentar

Bare et lite obs. Slike repeatere er ikke billige. Dersom en annen operatør enn den du bruker i dag har bedre dekning er det sannsynligvis langt mer rimelig å skifte operatør enn å kjøpe en repeater.

http://www.remotek.com.tw har det du trenger, og ettersom jeg har hørt er utstyret deres meget bra. Men de har ikke priser på websiden, så du må sannsynligvis kontakte dem for et pristilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...