HyperPhreak Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Heisann folkens! Hva mener dere er den beste harddisken? Jeg har tenkt å kjøpe meg ny HD, men lurer på hvilken jeg burde kjøpe... Jeg har hørt at Western Digital sine disker er bra. Jeg har vurdert å kjøpe WD 7200rpm 60 eller 80 GB. Har dere noen andre anbefalinger?? - HyperPhreak Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Har en 7200rpm 20G og 60G Western Digital som jeg er meget fornøyd med. Redigering: Kom foresten på at jeg har en 5400rpm 8,4G som også funker supert. [ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-01-13 02:45 ] Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Har oxo 60GB WD. INGEN PROBLEMER!!! Men jeg vil advare mot IBM-diskene.... annenhver disk ryker.... Mange har hatt problemer med disse. Sats på noe som er sikkert. Kvalitet betaler du LITT ekstra for.... Har oxo hatt quantum fireball plus. BRA disker det oxo men de er sjeldne.... som vil si grundigere kvalitetskontroll enn andre merker. Den er raskere enn kvalitetsmerket WD. Drunnen til at jeg hadde Quantum...som er et bra merke....var fordi western lå litt etter. WD er bra... men jeg angrer littegrann da. WD er bra... ingen tvil om det Lenke til kommentar
frankv Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Har hatt Western Digital før og vært fornøyd med det. Denne gangen var jeg imidlertid uheldig og fikk en disk som jeg har hatt mye problemer med (WD Caviar 80GB). En venn av meg kjøpte samme harddisk og fikk problemer, han fikk byttet den pga fabrikasjonsfeil, men det tok tid, pluss at du kan jo tenke deg hvor mye herjing og jobbing det er. Det blir mye testing og reprarering med scandisk, backup, være uten disk i ukevis. Pga. dette har jeg enda ikke fått returnert min, så maskinen har blitt temmelig ustabil etterhvert. Får ikke kjøre scandisk i det hele tatt, pga feil i FAT. Holder på å kjøpe ny maskin nå, i den kommer det en IBM 60GB fra komplett. IBM har stille kvalitetsdisker. Det er det merket jeg for min del stoler mest på når det gjelder disker. Aldri i livet om jeg kjøper en HonkyTonky 160GB. Sannsynligvis går det jo bra, men hvis det ikke gjør det, forvent et h******* uten like :smile: Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 lES LITT PÅ DISSE LINKER FØR DERE BESTEMMER DERE FOR HARDDISKTYPE!!!! Jeg har et problem; min 75gxp 30Gb IBM harddisk har kresjet idag (gir fra en click click click lyd ved oppstart). Ved nærmere undersøkelser ser det ut som om dette er et stort problem som IBM gjør sitt beste for å dysse ned. Sjekk denne artikkel; http://www.goldengate.net/~dlpeters/IBMSuc...ucks/index.html Også denne siden refererer til samme sak; http://www.tech-report.com/news_reply.x/2799/0/ Her også ; http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,...n082901X,00.asp og http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=71 I USA er det en rettsak under forberedelse på vegne av alle de som har slike harddisker ; http://www.sheller.com/ibmclassaction.htm http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,67608,00.asp Dette må da være pinlig for et firma som IBM ? [ Denne Melding var redigert av: aksjonist på 2002-01-13 19:01 ] [ Denne Melding var redigert av: aksjonist på 2002-01-13 19:02 ] Lenke til kommentar
HyperPhreak Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Ok, jeg tror konklusjonen er at man helst skal styre unna IBM sine HD'er. Hvis det såpass mange tilfeller hvor disker har feil og problemer. Jeg blir nok å kjøpe en Western Digital harddisk! Jeg har hørt om få tilfeller der WDs harddisker har hatt problemer. - HyperPhreak - Lenke til kommentar
tvika Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Kjøp WD 100GB (gjerne spesial utgaven med 8mb cache). Er en bedre disk enn 80GB'en... __ TV Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Det var bare 75gxp linjen som hadde problemer, 60gxp og 120gxp linjene ser ut til å funke perfekt... Har en IBM 60GXP og den går som et olja lyn.. Lenke til kommentar
Bjørnen Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Hei skal også kjøpe meg ny harddisk. Valget står mellom disse Diskene IBM Deskstar 80GB IDE 7200RPM - ATA/100 harddisk 120GXP Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM - ATA/100 harddisk 2MB cache WD800BB Maxtor IDE ATA-133 80GB 7200RPM - DiamondMax Plus D740X Noen som vet om disse diskene er testet noe sted? Eller har noen formenign om hvem som er best? Lenke til kommentar
Saint_Raziel Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Bestilte en 60gb seagate hd idag jeg..håper den blir bra .... ibm sine bråker noe helt jævlig ... Lenke til kommentar
Nubi Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Eg vil berre gjere dekk oppmerksom på at Western Digital har skifta navn til: Mr. Hankey Inc. , siden de berre lagar "bersje-diskar", altså diskar som innehald ein god del sprut-avføring, det som nå heitar Western Digital, er berre ein utbrytergruppa med inkompetente tullingar fra Fujitsu. (som driv med ein god del bersjing i kjeften på kvarandre) Ta ein GOD kikk du også! --> http://www.shitcity.com Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Quote: On 2002-01-13 20:55, Saint_Raziel skrev:Bestilte en 60gb seagate hd idag jeg..håper den blir bra .... ibm sine bråker noe helt jævlig ... bra valg, meget bra valg. Jeg har valgt Seagate på alle office PC-er jeg har satt sammen. Så fort jeg får penger til å skifte ut min 75GXP så skal jeg bli trofast Seagate kunde på hjemme PC-en også :smile: Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Nubi, hva er det som feiler deg? Er du en scat-lover eller? Useriøse ekling.. Lenke til kommentar
Nubi Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Monhart: Du må ikkje føle at det er flaut eller noko, du må berre seie ifrå om du vil at eg skal komme og bersje litt på deg også. Motto: Det er nok bersj til alle! Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Er det noen flere dritbra innlegg her eller ??? Prøv med noe mer saklig. Flere oppfatninger om WD100GB 8mbcache ? Tror dere denne er noe å satse seriøst på? Jeg har lurt litt på å kjøpe denne, men vil helst ikke gjøre flere tabbekjøp etter at min IBM 30GB 75GXP kresjet med Click Of Death lyder , og vil derfor gjerne høre hva andre mener. Lenke til kommentar
LiberateMe Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hadde det vært meg, hadde jeg gått for den WD-disken WD er rimelige kvalitetsdisker Lenke til kommentar
SAMU3L Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 HEi! Jeg har 2stk. WD HD'er. En på 30gig og en på 100gig. Begge er ata100. Jeg er megett fornøyd med begge + at de er utrolig stillegående! Kvalitet!! Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Vil bare skyte inn at jeg akkurat har investert i en 100GB WD Caviar disk og er MEGET godt fornøyd med den. Slo til nå når PS hadde den på ukestilbud. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg for min del anbefaler Seagate Barracuda IV.. Meget fornøyd (til nå ihvertfall).. IBM har virkelig dummet seg ut ang. de nye harddiskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå