Gå til innhold

Nytt hk, Firekjerne, 8 GB ram ++ 9 - 10 K

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en ny datamaskin nå. har en selvbygd en fra før pluss en ekstra skerm og en ekstra PSU, derfor har jeg planer om å bygge to datamaskiner av dele fra den jeg har nå og de jeg skal kjøpe. Planen er:

CPU: 1 495,-/ 2 375,-

Q6600 eller Q9450, enhening av hva jeg finner.

HK: 1 895,-

Gigabyte GA-X48-DQ6, Vikit at det er DDR 2 og har et lydkort som har optisk DTS ut.

Minne: 1 550,-

OCZ DDR2 4 GB Platinum Edition(500 MHZ ddr), to av disse gir meg 8 GB

HDD: 1 450,-

Samsung Spoint F1 750 GB, to like pluss inmaten av to 750 GB western digital mybook

DVD brenner: 390,-

SAmsung SH-s203p, to av disse

Skal også kjøpe OS og det må jo være 64 bit, da blir det

Vista Ulitmate norsk 64 bit 1 395,-

Total:8175,-/9 055,- (prisene fra netshop)

Dette er hovedkomponentene i pcen, Det mangler grafikkort men skal bruke et av de to 7800 GT kortene som sitter i pcen min nå, det blir bare en midlertidig løsning intil HD 4870 blir langsert. Da skal jeg kjøpe grafikkort til datamaskinen (mye mulig to HD 4780 i CF)

Haqr fra før av en 750W TT toghpower PSU som fungerer bra, kjølingen på CPU blir en notrhQ soberian tiger 3750 vannklølingssystem (har fra før av det også)

men har planer om en rask OS disk, og da står jeg mellom Veloci raptor fra WD til 2000 KR med 300 GB plass eller en Raidløsning med to OCZ 32 GB STAT2 SSD er som kommer på 6000 kr

Maskinne skal brukes til: Spilling, Surfing, Mapping, ripping, filmtitting og noe klokking.

Noe og utsette på det oppsettet, eller finnes det bedre muligheter om jeg går for AMD Phenom prosessorer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du virkelig må gå for quad, så kjør Intel. Men jeg synes at du skal gå for 2 kjerners, da dette er best til spilling i dag. E8400 er da et bra valg. Ellers er 8gb ram bortkasting av penger. Heller egentlig ikke noe vits å gå for x48 chipset, heller et av gigabytes x38. ;)

Sett opp dette på Prisguide og du sparer sikkert et par hundre kroner på å bestille fra det øverste der da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...