Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?


Anbefalte innlegg

Nei, hu direktmedia dama, hu har ikke jeg hørt noe fra heller.

 

Men, jeg har fått et svar på mail, ikke dårlig bare det. Uansett, så har vi jo sett hva forbrukerombudet mener om dette.

 

Det virker ikke som det er mye som er innen for lovverket her, så seriøst, det er det iallefall ikke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Venter fortsatt på tilbakemelding fra en kar hos WWTC.no har ikke hørt noe, ei heller har min e-post blitt besvart. Fikk beskjed når dette stod på som verst at jeg skulle få en tilbakemelding i løpet av helgen. Har ikke hørt noe ennå.

 

Men det har iallefall blitt stille på telefonen. :)

Får håpe at Forbrukerombudet tar tak i denne saken skikkelig nå og får stoppet slik utidig markedsføring . . .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Din side hadde noe om dette for et par dager siden. Ikke direkte sms reklame, men samme firma som er med i sms også.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=782849

 

De har iallefall blitt mye pes på den, med omtaler her, på dinside, forbrukerombudet osv. Bare det er jo fint. Håper det også ender i noe som virkelig smeller!

 

Kompensasjon på 100kr til hver pr sms eneste de sendte ulovlig sms til hadde vært på sin plass.

 

Ble selv oppringt av en tlf selger fra MTU her om dagen. Da sa jeg klart i fra at jeg er reg. i brreg, og ble fly forbanna.

 

Salg og reklame innen telebransjen er så useriøs som det er mulig å bli.

Lenke til kommentar

@http://www.dinside.no/php/art.php?id=782849

 

"- Dette kjennner jeg meg ikke igjen i." Absolute Interactive virker ikke som de har kontroll over det de driver med. Selskaper som Skeidar og KappAhl avslutter sitt forhold med dem pga de er useriøse og har mottat så altfor mange klager på dem, så klarer de og komme med uttalelser som "Vi har ikke hørt noe om dette. Jeg har ingen referanser som sier det du sier. Ingen har snakket med meg" så virker de jo bare enda mer useriøse.

 

Slike selskaper burde bøtlegges så kraftig at de går under spør du meg, ettersom de lever av ulovlig spamming.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Ja, håper de får seg en skikkelig smell!

Jeg har ikke blitt berørt av dette, men blir irritert "på andres vegne" når jeg hører og leser om sånt som har skjedd her.

 

Slike overtramp skulle medført et "straffegebyr" pr. overtredelse for synderen, som er såpass stort at de bestreber seg for å unngå slike situasjoner.

 

Det hender selv jeg blir oppringt av telefonselgere selv om jeg har reservert meg i Brønnøysundregisteret for mange år siden.

 

Og et spørsmål med det samme (siden det er mange med ekspertise på området som leser tråden) : Slik jeg forstår det må man ha et aktivt kundeforhold 8med aktivt samtykke) for å sende reklame. Hva med et nylig avsluttet kundeforhold? I senere tid har jeg opplevd to ganger å bli oppringt etter å ha avsluttet kundeforholdet: Lokalavisen ringte og ville gi meg et kjempetilbud for å fortsette som abbonnent, og min gamle strømleverandør ringte tre-fire uker etter at jeg byttet til en konkurrent.

Utnytter disse et "smutthull", eller har de egentlig ikke lov til å kontakte meg så lenge jeg har reservert meg i Brønnøysund?

Lenke til kommentar

RVF: Etter at jeg har lest en del om emnet har jeg kommet fram til følgende:

 

Når man er i et løpende kundeforhold er firmaet unntatt vaskeplikten. Unntaket opphører umiddelbart når kontrakten sies opp. Vaskeplikten sier at listene må vaskes minimum 4 ganger årlig. Derfor vil det være et vindu mellom kontrakten sies opp og første vask av listene mot Brønnøysund hvor firmaet fortsatt har lov å kontakte deg.

Lenke til kommentar

Det er synd om en sak som dette får renne ut i sanden. Håper Forbrukerombudet følger det opp og tar en grundig oppvask med avsenderen. Blir for dumt om de får slippe unna for lett..

 

Cyclo: Takk for svar :) Jeg får heller finne meg i å bli oppringt i slike spesielle tilfeller - eller skrive i oppsigelsen at jeg ikke ønsker å bli kontaktet (de gangene man sier opp skriftlig).

Lenke til kommentar

RVF: Selv synes jeg slike samtaler faktisk kan være positive. Om ikke annet sier de en god del om firmaet man har forlatt.

 

Da jeg flyttet mitt tlf abb fra et telenor abb. som jeg hadde hatt i godt over 6 år, fikk jeg dagen etter en oppringing fra en hyggelig fyr fra Telenor. Han spurte om jeg hadde noe imot å fortelle dem hvorfor jeg ikke lenger ønsket å være kunde slik at de evt. fikk vite hva de kanskje kunne gjøre annerledes, og samtidig sjekke at han ikke kunne tilby en bedre avtale enn det jeg var i ferd med å skifte til. Jeg fortalte ham ganske enkelt at jeg hadde meget lavt forbruk på xxkr i måneden og hadde derfor skiftet til et abb. med langt lavere fastpris. Svaret hans var da at med så lavt forbruk hadde han desverre ikke noe bedre å tilby. Han takket meg for 6 år som god kunde og sa at han håpet at jeg var fornøyd med min nye leverandør.

I mine øyne var det en perfekt respons på at jeg hadde sagt opp mitt kundeforhold.

 

Så noen år senere valgte jeg å flytte min IP-telefon bort fra Telio. Noen dager senere ringte det en fyr som på gebrokkent norsk begynte å legge ut om et eller annet telio abb. Til slutt avbrøyt jeg han og sa "Hør nå her. Jeg har akkurat sagt opp mitt Telio abb. Jeg er ikke interessert".

Han svarte da at han kunne tilby meg å komme tilbake som kunde og få halv månedspris. Jeg svarte at årsaken til at jeg hadde skiftet var ikke pris men at Telio hadde lovet en mengde tjenester helt fra starten da jeg var beta kunde som de nå mange år senere enda ikke tilbydde og ved forespørsel bare sa at joda, det kommer snart samtidig som Telio ikke tilbydde bruk av eget SIP-utstyr, noe som var ønskelig.

Etter en pause på ca 15 sekunder sier han med smørblid stemme: "Gratis til alle fasttelefoner. Gratis oppstart. Gratis etablering. Gratis til vest-europa........". Jeg mumlet noe stygt, slengte på røret og tenkte at Telio var et firma jeg i alle fall ikke ønsket å ha noe som helst med å gjøre noen gang i fremtiden.

Et glimrende eksempel på den totalt uriktige responsen på at man sier opp et kundeforhold.

Lenke til kommentar

Det er bare lattelig når et firma ringer en opp rett etter oppsigelse for å tilby noe bedre enn du hadde. Da viser det bare at de utnytta deg så lenge du var kunde. Om de ikke gadd å bry seg om spandere på deg eller gå ned på pris når man først var kunde kan de drite å dra i ettertid. Kunder beholder man mens de er kunde, ikke i ettertid.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig der. Det abbonementet du har hatt trenger ikke å ha vært dyrere enn det du har skiftet til. Bare mer tilpasset.

 

Så at de ringer deg etter du har avsluttet et abbonement er helt greit, men ikke med en ren salgspush som motiv. De må være interessert i å vite hvorfor du sa opp, og om de evt kan gjøre noe for å få deg tilbake som kunde. Ref samtalen med telenor vs telio lengre oppe her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da fikk jeg mail fra juristen hos Forbrukerombudet at saken vil avsluttes fra deres side. De har mottat noe "dokumentasjon" på samtykke for noen få av personene det gjalt og som klagde, men dokumentasjon var i beste fall mangelfull. De har videre gitt beskjed om at de vil følge med på virksomheten og ved flere brudd vil det bli fattet forbudsvedtak med påfølgende tvangsgebyr.

Lenke til kommentar

Dette viser jo at systemet ikke fungerer.

Det skulle vært slik at de automatisk fikk en "bot" for hver tekstmelding der de ikke kan dokumentere samtykke fra mottakeren. Boten skulle vært såpass stor at det ville lønne seg å sjekke listene grundig før de sendte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...