Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?

Anbefalte innlegg

_Christian_, jeg må bare spørre jeg. Du skriver her i post 37:

--

"1. Det er WWT som sender ut disse meldingene. WWT er en internasjonal og seriøst aktør, som i bransjen er kjent for å ha ordnede forhold. WWT benytter mange databser, felles for alle disse er at det finnes samtykke på samtlige nr."

--

Hva heter det internasjonale selskapet? WWT? WWTC?

Du skriver WWT her og WWTC Inc andre steder.

Har de en hjemmeside?

man skulle tro at en "internasjonal og seriøs aktør, "som i bransjen er kjent for å ha ordnede forhold" også har en hjemmeside som er litt mer utfyllende enn www.wwtc.no er for øyeblikket. kanskje også en hjemmeside med internasjonalt domene?

Hvor lenge har de/dere holdt på?

Lite relevante treff i google på wwt og wwtc gir meg en litt ekkel følelse i magen.

en annen ting jeg finner intressant er at wwtc.no ikke inneholder en link til hjemmesiden til den internasjonale delen av selskapet. er vel ikke så gunstig med .no domene i andre land egentlig?

Endret av shall_be_lifted
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

--

"1. Det er WWT som sender ut disse meldingene. WWT er en internasjonal og seriøst aktør, som i bransjen er kjent for å ha ordnede forhold. WWT benytter mange databser, felles for alle disse er at det finnes samtykke på samtlige nr."

--

Har de en hjemmeside?

man skulle tro at en "internasjonal og seriøs aktør, "som i bransjen er kjent for å ha ordnede forhold" også har en hjemmeside som er litt mer utfyllende enn www.wwtc.no er for øyeblikket. kanskje også en hjemmeside med internasjonalt domene?

Lite relevante treff i google på wwt og wwtc gir meg en litt ekkel følelse i magen.

en annen ting jeg finner intressant er at wwtc.no ikke inneholder en link til hjemmesiden til den internasjonale delen av selskapet. er vel ikke så gunstig med .no domene i andre land egentlig?

Selskapet heter Worldwide Telecom Inc.

Dersom du har mottatt en tekstmelding til din mobiltelefon fra dette selskapet vil denne ha avsender "WWTC". Kontakt selskapet, de vil kunne besvare dine spørsmål om hvorfor du mottar denne meldingen, samt avregistrere ditt samtykke.

Kontaktinformasjon:

Office line: +36 26 372 875

Email: [email protected]

Det finnes også et skjema du kan fylle ut på www.wwtc.no for å kontakte selskapet.

Håper dette var tilstrekkelig svar på dine spørsmål!

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar

Hvor lang svartid må man regne med på sin henvendelse ved å sende mail? Og hvorfor støtter ikke wwtc-meldingene stopp? Får nok bruke mobilen å ringe de imorgen, greit at det kommer en melding, så lenge det ikke koster meg noe. Men når det hagler inn er det ikke gøy lenger.

Lenke til kommentar
Hvor lang svartid må man regne med på sin henvendelse ved å sende mail? Og hvorfor støtter ikke wwtc-meldingene stopp? Får nok bruke mobilen å ringe de imorgen, greit at det kommer en melding, så lenge det ikke koster meg noe. Men når det hagler inn er det ikke gøy lenger.

Kommer det flere meldinger, hvor det felles for alle er at de har samme budskap og "WWTC" som avsender?

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar

Kommer det flere meldinger, hvor det felles for alle er at de har samme budskap og "WWTC" som avsender?

Selve meldingen fra WWTC.no har tikka inn til meg iallefall tre ganger. Om dette er en SMS-repeteringsfeil på min mobil kan godt være, det får jeg sjekket imorgen på jobb.

Jeg er jo alltid nysgjerrig, hvilken rolle har egentlig du opp i det hele her Christian?

du besvarer alle innlegg i denne tråden og de som finnes om Absolute M, som også innehar samme budskapet som på WWTC.no meldingene.

Lenke til kommentar

--

--

Har de en hjemmeside?

Dersom du har mottatt en tekstmelding til din mobiltelefon fra dette selskapet vil denne ha avsender "WWTC". Kontakt selskapet, de vil kunne besvare dine spørsmål om hvorfor du mottar denne meldingen, samt avregistrere ditt samtykke.

Kontaktinformasjon:

Det finnes også et skjema du kan fylle ut på www.wwtc.no for å kontakte selskapet.

Jeg er lei av å lese det standarsvaret der nå.

Samme hvor du tar kontakt, så får du ikke noe svar der og da. Mail har nå tatt over en uke. Andre prøvde kundeservice via telefon før meg uten å fått svar enda.

Det hjelper ikke å ta kontakt når ingen kan gi deg svaret innen rimelig tid. :thumbdown:

Jeg blir bare mer frustrert av å lese standard svar, som ikke har noe som helst nyttig info og eller hvorfor vi ikke får svar.

Akkurat nå håper jeg forbrukerombudet sitter klar med teppebankern :tease:

Lenke til kommentar

--

--

Har de en hjemmeside?

Kontaktinformasjon:

Nei _Christian_, dersom du LESER posten min ser du en rekke andre spørsmål også ...

hvor lenge selskapet har holdt på, websider, osv.

ha en riktig så fin helg. jeg antar man ikke hører fra folk i seriøse reklameselskaper (ol.) før over helga ...

Endret av shall_be_lifted
Lenke til kommentar

Jeg har også mottatt denne reklame smsen, to ganger tror jeg det var. Jeg bare slettet med engang i irritasjon. Klage vil nå bli sendt til forbrukerombudet. Jeg har heller aldri meldt meg på noen sms-tjenester, og jeg er reservert brønnøysund-registeret.

Lenke til kommentar
Ellers er det ikke riktig slik skråsikre "Logiman" hevder over her; til tross for at du har reservert deg mot reklame i Brønnøysund, så står du fritt til å binde deg til avtaler som gjør at du kan kontaktes på SMS av kommersielle aktører i ettertid. Brønnøysund gir bare et initiellt vern mot reklame-SMS (som jeg er enig i, og syntes er flott) - men det verner deg bare til du evnt. velger å f.eks. registere deg på Biip.no eller et annet community, som kan inneholde medlemsklausuler som gjør at de (eller samarbeidspartnere) kan sende deg SMS.

Fint om du sjekker opp lovverket før du uttaler deg neste gang Logiman, så slipper vi å spre disinformasjon.

Derimot, så SKAL DET FREMGÅ TYDELIG av avtalevillkårene, og man skal ikke behøve å bla gjennom 20 meter rulle-linje før man finner det. Så sjekk opp lovverket selv, og begynn å følg det.
Lenke til kommentar
Ellers er det ikke riktig slik skråsikre "Logiman" hevder over her; til tross for at du har reservert deg mot reklame i Brønnøysund, så står du fritt til å binde deg til avtaler som gjør at du kan kontaktes på SMS av kommersielle aktører i ettertid. Brønnøysund gir bare et initiellt vern mot reklame-SMS (som jeg er enig i, og syntes er flott) - men det verner deg bare til du evnt. velger å f.eks. registere deg på Biip.no eller et annet community, som kan inneholde medlemsklausuler som gjør at de (eller samarbeidspartnere) kan sende deg SMS.

Fint om du sjekker opp lovverket før du uttaler deg neste gang Logiman, så slipper vi å spre disinformasjon.

Derimot, så SKAL DET FREMGÅ TYDELIG av avtalevillkårene, og man skal ikke behøve å bla gjennom 20 meter rulle-linje før man finner det. Så sjekk opp lovverket selv, og begynn å følg det.

Man skal ikke engang registrere seg i brreg for å slippe sms-reklame (er ikke engang mulig). Det krever et samtykke uansett. Som du skriver skal framkomme tydlig uten å lese side på side med avtale vilkår.

Men, så venter vi fortsatt på vårt samtykke vi skal ha inngått. Dagene går, men ikke en lyd. Det jeg får ut av det her, er bare en masse innput på hvordan lovverket sier og er om reklmame, og det er jo greit å lære :-D

En ting er sikkert, det er at jeg har ikke noe samtykke de har innhentet, og skulle de formodning ha det, så er det fra en 3 part jeg garantert ikke har noe løpende kundeforhold til. Sjansen for at dette er lovlig tilsendt meg er utrolig liten. Når de engang ikke er i stand til å gi meg det, så kan de kutte ut å sende folk sms reklame, til de iallefall kan gi folk et anstendig svar på det de spørr om.

Lenke til kommentar

Det er helt klart, at et samtykke i 2005 ikke er å anse som et løpende kundeforhold i dag, med mindre kunden har et fastforhold til de partene. Jeg kan heller ikke forstå at en samtykke gitt en part, gir de en blankofullmakt til å utgi dette samtykke videre til 3-part.

Så er spørsmålet, hvor aktivt var dette samtykke, eller om det bare var en del av en smørje.

Jeg håper forbrukerombudet gir de en real smekk på fingrene om det viser seg å stemme at dette er brudd med norsk markedsføringslov. Alle parter som kommer fram som en som videresender din informasjon og "samtykke" til 3 part, skal jeg holde meg langt unna. Sånne skal ikke tjene ei krone mer på meg, og det oppfordrer jeg andre til å gjøre også, så godt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...