Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Absolutt. Dette burde de hatt klart øyeblikkelig.

Venter selv også på svar fra wwtc angående hvor samtykke fra meg er innhentet.

 

Ble også forresten oppringt av selskapet som har bedt om å få meldingen sendt ut.

I følge selgeren så var de den tredje største operatøren i Norge. Heller tvilsomt etter min mening.

De hadde nå også "spist" mange av kundene til Tele2, og selve sjefen hos Tele2 hadde jo ringt MobilDeal sin sjef og spurt hvordan de klarte det?! Hallelujah, nissen har mørkegrønn dress! Neste operatør som skulle spises var NetCom for så deretter å gå videre til Telenor.

 

Gleder meg til å se utviklingen her, en sak er sikkert. Hadde aldri valgt en operatør som spytter ut meldinger som kunder ikke har gitt samtykke for å motta.

 

Når det gjaldt hvor samtykket hadde kommet ifra så kom han med en forklaring på dette også. Det hadde jeg sikkert lagt inn på Facebook. Det merkelige er at jeg ikke har mitt nummer der, ellers så kunne jeg ha vært løssluppen med nummeret mitt noen andre steder. Men uansett ikke noe aktivt samtykke.

 

_Christian_: overrask meg og kom med det aktive samtykket. Samtidig så kan du be hovedkontoret deres i Ungarn om å slutte å sitte på hendene å heller lete opp samtykket som dere påstår dere har i deres systemer! Stille har du også vært i det siste, merkelige greier....

 

en annen sak når det gjelder gjenbruk av telefonnummer, så blir nummer i Norge lagt i en karantene for så å bli "vasket". Alle innholdsleverandører får da også tilbakemelding på de meldinger de prøver å levere til et mobilnummer. Men har vært borti at nestemann til å "eie" nummeret har fått innholdstjenester de ikke har bestilt i etterkant av vask også.

Lenke til kommentar
Absolutt. Dette burde de hatt klart øyeblikkelig.

Venter selv også på svar fra wwtc angående hvor samtykke fra meg er innhentet.

 

Ble også forresten oppringt av selskapet som har bedt om å få meldingen sendt ut.

I følge selgeren så var de den tredje største operatøren i Norge. Heller tvilsomt etter min mening.

De hadde nå også "spist" mange av kundene til Tele2, og selve sjefen hos Tele2 hadde jo ringt MobilDeal sin sjef og spurt hvordan de klarte det?! Hallelujah, nissen har mørkegrønn dress! Neste operatør som skulle spises var NetCom for så deretter å gå videre til Telenor.

 

Gleder meg til å se utviklingen her, en sak er sikkert. Hadde aldri valgt en operatør som spytter ut meldinger som kunder ikke har gitt samtykke for å motta.

 

Når det gjaldt hvor samtykket hadde kommet ifra så kom han med en forklaring på dette også. Det hadde jeg sikkert lagt inn på Facebook. Det merkelige er at jeg ikke har mitt nummer der, ellers så kunne jeg ha vært løssluppen med nummeret mitt noen andre steder. Men uansett ikke noe aktivt samtykke.

 

_Christian_: overrask meg og kom med det aktive samtykket. Samtidig så kan du be hovedkontoret deres i Ungarn om å slutte å sitte på hendene å heller lete opp samtykket som dere påstår dere har i deres systemer! Stille har du også vært i det siste, merkelige greier....

 

en annen sak når det gjelder gjenbruk av telefonnummer, så blir nummer i Norge lagt i en karantene for så å bli "vasket". Alle innholdsleverandører får da også tilbakemelding på de meldinger de prøver å levere til et mobilnummer. Men har vært borti at nestemann til å "eie" nummeret har fått innholdstjenester de ikke har bestilt i etterkant av vask også.

 

 

Hei!

 

Dersom avsender på meldingen var "WWTC.no" kan du kontakte kundeservice hos de, som vil besvare spørsmål vedr. opphav på ditt samtykke, samt også avregistrere deg fra listen. WWTC samarbeider med i underkant av 100 internasjonale databaser, hvor felles for alle disse er at det finnes OPT-IN på samtlige nr.

 

Fyll ut dette skjemaet og du vil få en tilbakemelding til din e-post: http://www.wwtc.no/?on=opt_out_form

 

Kontaktinformasjon til kundeservice er:

Address: 1022, Törökvész út 30/A, Budapest, Hungary

Office line: +36 26 372 875

Email: [email protected]

 

Kundeservice prater engelsk, og har åpent i ordinær kontortid.

 

 

Vedr. ditt avsnitt som omhandler "nr vask" er min korte kommentar her at det er et kjent problem i hele bransjen at operatørene ikke greier å opprettholde karantene slik som tidligere. Årsaken til dette er at det nå er lite ledige nummer i Norge.

 

Fra tid til annen opplever man også dessverre at ikke tidligere eieres OPT-IN samt kjøp/abonnement på innholdstjenester fjernes før ny eier overtar nummeret. Dette er et kjent problem i bransjen, men ikke fullt så vanlig som tilfellet ovenfor.

Lenke til kommentar

Kjære Kristian. Jeg sendte inn det opt-in skjema på fredag uten å ha fått svar enda. Jeg prøvde direktmedias kundeservice i dag som ikke kunne svare meg direkte. Jeg antar jeg aldri kommer til å få noe svar..... En har også prøvd kundeservice i Ungarn via mail uten å få det han spurte etter.

 

Når skal jeg få svaret på hvor det samtykket er fra? Har dere et samtykke, så er det vel veldig lett å slå opp i en database og si meg det? Dere klarte uten problem å sende meg 2 reklamer på 2 dager...

 

JEG VIL HA SVAR!!

Lenke til kommentar
Kjære Kristian. Jeg sendte inn det opt-in skjema på fredag uten å ha fått svar enda. Jeg prøvde direktmedias kundeservice i dag som ikke kunne svare meg direkte. Jeg antar jeg aldri kommer til å få noe svar..... En har også prøvd kundeservice i Ungarn via mail uten å få det han spurte etter.

 

Når skal jeg få svaret på hvor det samtykket er fra? Har dere et samtykke, så er det vel veldig lett å slå opp i en database og si meg det? Dere klarte uten problem å sende meg 2 reklamer på 2 dager...

 

JEG VIL HA SVAR!!

 

Har begge SMS avsender "WWTC"? Send meg gjerne en PM her, så skal jeg se på det i morgen tidlig.

 

(Kundeservice WWTC har noe behandlingstid. De er en stor internasjonal aktør, og KS der behandler henvendeler fra mange land.)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått oversendt all informasjon jeg sitter med til Datatilsynet. Så da håper jeg de raskere og lettere kan finne dette ut. De har fått mer en lang tid nok til å kunne ha svart på dette nå.

 

Så da får vi håpe de kan, og har ressurser til å ta seg av dette. Selskaper som utsender søppel i "anonyme" former uten å kunne gi deg et svar du har krav på, det trenger vi ikke. Vi har faktisk en rett til å vite hvor et evnt. samtykke er innhentet.

 

Jeg har brukt mer tid på dette enn jeg hadde regna med, men så får være, bare det kan hjelp for flere.

 

Svar fra datatilsynet og eller andre som har noe med denne saken vil jeg selvfølgelig poste her fortløpende. Andre som har mer info, bes også komme med det.

Lenke til kommentar
Har begge SMS avsender "WWTC"? Send meg gjerne en PM her, så skal jeg se på det i morgen tidlig.

 

(Kundeservice WWTC har noe behandlingstid. De er en stor internasjonal aktør, og KS der behandler henvendeler fra mange land.)

 

Begge har avsender wwtc.no. En uke i morra, det synes jeg er nok. Du skal få slippe å sjekke dette mer, da jeg har latt datatilsynet ta over nå.

Lenke til kommentar

Der var du jo, Christian.

 

Har dere funnet de aktive samtykkene våre enda?

 

Kan du ikke fortelle litt om hvor dere kjøper disse nummerdatabasene fra, siden det tar så lang tid å gjøre oppslag om opphav i basene?

 

Så kan jo vi som mener å ikke ha inngått slike aktive samtykker kontakte dem direkte.

 

Dette er jo en vinn-vinn-situasjon for alle parter, vi får svarene våre, og du og "hun som styrer med dette" (som sentralborddamen deres omtalte henne som første gang jeg ringte, hun var nemlig ute til lunsj) slipper at vi maser så mye.

Det er jo helt tydelig at hun er nedlesset i arbeid siden hun bruker så lang tid på å gi tilbakemeldinger, så dette kan ikke annet enn å være kostnadsbesparende for din bedrift heller.

 

Hvis det eksisterer noe legalt opphav til disse basene deres da.

Manglende svar fra deg vil bli oppfattet som en innrømmelse på det motsatte.

 

Ser spent fram til å oppdage mitt aktive samtykke :)

Er også spent på responsen du får fra Datatilsynet, Logiman!

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar
Ganske interessant at det er datatilsynet du har kontaktet også, da de ikke har noe som helst med slike ting å gjøre.

 

 

rett meg hvis jeg tar feil, men et av interesseområdene til Datatilsynet er vel nettopp lagring og bruk av personlige opplysninger, og å se til at gjeldende regler ikke overtrampes, slik som Christian driver med her?

Lenke til kommentar
Et telefonnummer i seg selv er ikke en personopplysning. Dette er tilgjengelig i telefonkatalogen til og med.

 

Saken her er markedsføringsloven, om man har tilstrekkelig samtykket, og det har ingenting med datatilsynet å gjøre.

 

Jeg trodde misbruk av telefonnummer falt inn under Datatilsynet, spes mtp folk som har reservert seg mot å vises i katalogen, og reservert nummeret sitt mot salg, men slike ting vet du sikkert mer om enn meg. Bortsett fra det punktet som er relevant i denne diskusjonen.

Jeg ser nemlig at Datatilsynet er uenig med deg:

 

Eksempler på hva som regnes som en personopplysning er: navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, bilnummer, bilder og fødselsdato.

 

Videre:

KAN FORENINGEN SELGE MEDLEMSINFORMASJONEN VIDERE?

Som hovedregel må foreningen innhente samtykke dersom medlemsopplysninger skal utleveres eller selges videre til tredjepart. Etter en interesseavveining kan det likevel i enkelte tilfeller være mulig å videreformidle opplysningene uten samtykke. En slik videreformidling krever at det er gitt god informasjon til medlemmet i forkant av utleveringen.

 

Det er mulig du har rett i at dette ikke har noe med Datatilsynet å gjøre, men de har i hvert fall fyldig informasjon om ulovlighetene på sidene sine.

 

At selskapene du leverer tjenester til bedriver virksomhet på kant med hva som i følge Datatilsynet er tillatt er vel i hvert fall hevet over tvil nå.

 

Selv om ingen kan klandre deg for akkurat det, bør du vel som formidler av slike tjenester sette deg mer inn i temaet personopplysninger, så det ikke blir spredt mer uheldig misvisende informasjon ved senere anledninger.

Lenke til kommentar
Jeg formidler ingen tjenester. Dette blir som om du skulle blitt sint på posten fordi de sender deg adressert reklame. Da må du nok heller gå på de som sender denne reklamen, og ikke på oss.

 

Det er jo det jeg gjør :)

Som jeg akkurat skrev klandrer jeg ikke deg for dette her. Jeg er klar over at det ikke er du som spammer folket her inne.

Jeg bare viser til at opplysningene du sitter på om Datatilsynet og personopplysninger viser seg å ikke være korrekte.

Av din signatur ser jeg jo at du "Leverer sms-/mms-tjenester til privatpersoner og bedrifter". Jeg vil tro det er i dine interesser da å bli opplyst når du innehar feil informasjon om hva som er tillatt.

Jeg har ingen grunn til å tro at du/din bedrift har beveget deg utenfor lovens lange armer, og det er heller ikke det tråden handler om.

 

Det er jo ingen av oss lovlydige mennesker her inne som har interesse av at det blir spredd feilaktige opplysninger om temaet, derfor rettet jeg på uttalelsen din.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nå mitt svar fra datatilsynet. Så lenge dette ikke gjelder brudd på reservasjonen i brreg (man kan ikke reservere seg mot reklame på sms/e-post/faks her, da det krever samtykke på forhånd uansett), så er det forbrukerombudet som skal ta seg av dette. Selv om de har oversikten og infoen om dette på sin side, så skal forbrukerombudet ta seg av denne delen.

 

Da er det i og for seg greit, da jeg kommer til å sende infoen videre ditt.

 

Foreløpig har jeg heller ikke hørt et biip om hvor samtykket er innhentet fra....

Lenke til kommentar
Jeg fikk nå mitt svar fra datatilsynet. Så lenge dette ikke gjelder brudd på reservasjonen i brreg (man kan ikke reservere seg mot reklame på sms/e-post/faks her, da det krever samtykke på forhånd uansett), så er det forbrukerombudet som skal ta seg av dette. Selv om de har oversikten og infoen om dette på sin side, så skal forbrukerombudet ta seg av denne delen.

 

Da er det i og for seg greit, da jeg kommer til å sende infoen videre ditt.

 

Foreløpig har jeg heller ikke hørt et biip om hvor samtykket er innhentet fra....

 

Bra, da fikk vi oppklart det i hvert fall :)

Manfred hadde rett i at det ikke var relatert til Datatilsynet, selv om hans påstand om at telefonnummer ikke regnes som personopplysning var feil.

 

Jeg ringte Miriam i Direktmedia igjen, hun hadde ikke fått respons på henvendelsen sin til Absolute Int (tror jeg hun kalte det) om hvor samtykkene våre kom fra.

Lovte å ringe når hun fikk svaret.

 

I den andre tråden om denne saken ber Christian oss kontakte noen som heter Mobile Marketing på tlf 22853600, og ikke DM som i denne tråden.

Vet ikke hvorfor det henvises dit i stedet, men jeg får vel prøve hos dem og hvis ikke Miriam finner noe.

Lenke til kommentar

Telefonnummer er kun en personopplysning dersom det knyttes til flere opplysninger om en person. Et nummer alene er ikke en personopplysning, da disse operatørene ikke sitter med navn en gang.

 

Så ja, jeg hadde rett.

 

Forbrukerombudet har bedt om en dokumentasjon på dette også, så dere vil kunne få informasjon ved å henvende dere dit. Vi har senest i dag vært i kontakt med ansvarlig for sms-markedsføring i Forbrukerombudet.

Lenke til kommentar
Telefonnummer er kun en personopplysning dersom det knyttes til flere opplysninger om en person. Et nummer alene er ikke en personopplysning, da disse operatørene ikke sitter med navn en gang.

 

Så ja, jeg hadde rett.

 

Forbrukerombudet har bedt om en dokumentasjon på dette også, så dere vil kunne få informasjon ved å henvende dere dit. Vi har senest i dag vært i kontakt med ansvarlig for sms-markedsføring i Forbrukerombudet.

 

Ja, jeg antar de har bedt om det fordi folk har klaget en del til de?

 

Det er helt latterlig, at det skal ta så lang tid å få svar på hvor dette samtykket er fra. Har jeg det ikke innen kl 16 i dag, så anser jeg det som at det ikke finnes noe samtykke. 1 Uke må være rimelig tid på å få opplyst dette.

Lenke til kommentar
Telefonnummer er kun en personopplysning dersom det knyttes til flere opplysninger om en person. Et nummer alene er ikke en personopplysning, da disse operatørene ikke sitter med navn en gang.

Så ja, jeg hadde rett.

Jeg skal ikke motsi deg på dette, det er godt mulig du har rett i det.

Men da har Datatilsynet villedende informasjon på hjemmesidene sine.

 

Forbrukerombudet har bedt om en dokumentasjon på dette også, så dere vil kunne få informasjon ved å henvende dere dit. Vi har senest i dag vært i kontakt med ansvarlig for sms-markedsføring i Forbrukerombudet.

Det høres bra ut :)

 

Jeg tror det de fleste reagerer på her er at det skal være så ¤%/& vanskelig å få lirka ut informasjonen man har krav på. At de har brukt en uke på å finne Logimans samtykke vitner ikke akkurat om en tjenesteleverandør man kan stole på, spesielt ikke når de setter en amatør som Christian til å ta seg av henvendelsene. Fra den kanten har det dessverre kommet mye rart. At det eneste googletreffet på " "absolute m" +sms " er denne tråden gjør det ikke akkurat bedre.

Jeg tror at dersom selskapet det er snakk om (hvilket det nå enn er, vi har jo fått oppgitt noen etterhvert...) hadde vært litt samarbeidsvillige, besvart henvendelser, sluttet å sende meldinger til folk som sender STOPPmeldingen, kunnet fra dag 1 vise til hvor de aktive samtykkene stammer fra (dersom det viser seg at disse grunn eksisterer), ikke bedt folk ringe Ungarn, og ikke "gjemt seg" som vi alle får inntrykk av at de gjør, ville de fleste bare godtatt det, bedt om å bli tatt av listene, og vært ferdig med saken.

Måten de opptrer på er å invitere til lynsjing.

Når deres eneste ansikt utad, Christian, i tillegg kommer med såpass mye misvisende og tvilsom informasjon og rett og slett fremstår uprofesjonelt (min personlige mening), er liksom siste spikeren slått inn. Det er ikke slik man skaper tillit til et nytt(?) selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...