Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg svar på min mail til "[email protected]" som er listet på kontakt seksjonen av hjemmesiden til wwtc.no.

 

lister min e-post og svaret under for de som måtte finne det interessant. Det kunne definitivt vært bedre formulert fra min side, men jeg var noe irritert når jeg skrev det. Sånt skjer.

 

 

----

Hi

 

 

Yesterday at 14:28 i received a text message from "wwtc.no" on my mobile phone reading:

 

"Kjære mobilbruker! Du kan nå betale fastbeløp og bruke mobilen tilnærmet ubegrenset. Få med telefon for 1 kr! Send meldingen MOB til 2440 for mer info."

 

I found this quite strange seeing as I can't remember having anything to do with a corporation with this name. I have also reserved myself against direct advertising in "brønnøysundregistrene" (link: http://www.brreg.no/english/) this includes text messages, unless you have accepted to receive advertising from the corporation in question. Like I have already stated I have never had anything to do with this corporation, and I therefore doubt that I have given the green light for you to send me these kinds of messages.

 

Looking around a little I also found that I was not the only one who had receive this message regardless of being reserved from direct advertising (Link: https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...owtopic=970540).

 

With this e-mail I wish to have all my details removed from your register, and that you never contact me again.

 

Regards

 

[mitt navn og adresse]

 

----

 

svaret lyder som følger

 

----

 

Dear [mitt navn],

 

You have requested your mobile number to be removed from WWTC databases however you did not specify the mobile number in your email. *

 

Please send us this information to proceed.

 

Best Regards,

[fornavnet til vedkommende som svarer]

WWTC

on behalf of DirektMedia

 

 

* [kommentar: jeg utelot mobilnummeret mitt med vilje for å finne ut om de har en database med navn eller ikke, men det er klart det kan være flere med mitt navn osv.]

 

----

 

Det slår meg som uprofesjonelt at de ikke en gang tar seg bryet med å unnskylde seg. Selv om det skulle vise seg at de har loven på sin side, skulle man tro det var i deres egen beste interesse at folk følte at de ble hørt.

 

Har sendt en kort mail tilbake hvor jeg spør etter hvor de har fått nummeret mitt. påpeker her også at jeg ikke er av det inntrykk at jeg er i et aktivt kundeforhold til wwtc.no. får se hva de svarer der.

Endret av shall_be_lifted
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var vel mer eller mindre som forventet det.

 

Jeg venter foreløpig svar på opt-out skjema.

 

ja, man kan vel si det var mer eller mindre som forventet. sender en mail til direktmedia as i dette øyeblikk for å se hva de har å si om saken også. blir spennende, evt. bare intetsigende.

Lenke til kommentar
Det var vel mer eller mindre som forventet det.

 

Jeg venter foreløpig svar på opt-out skjema.

 

Venter også på svar på dette. Må si jeg er rimelig spent på hvor jeg skal ha gitt mitt samtykke til å motta disse meldingene...

Lenke til kommentar
Ser at flere her stiller spørsmål vedr. mottatt SMS.

WWTC og ABSOULTE M er to forskjellige databaser, hvor det er samtykke på samtlige mottakere.

 

For spørsmål vedr. mottatt SMS, uavhengig av om WWTC eller ABSOLUTE M er avsender, kontakt:

 

Direktmedia AS

Telefon: 22 45 97 00 (ordinær kontortid)

Telefax: 22 45 97 95

E-post: [email protected]

 

Nr. 2440, Sendega, Neovada Telecom osv. leverere kun den tekniske tjenesten for returmelding(den meldingen de som ønsker mere info sender inn), de har derfor ingenting med selve utsendelsen å gjøre. Alle henvendelser rettes til Direktmedia AS.

 

Christian, dersom dette du sier stemmer finner jeg det veldig merkelig at jeg ikke får noen info om nettopp hvor jeg har "samtykket" til å motta dritten deres. Hverken her, på de ikkefungerende websidene deres, eller på telefonnummeret dere lar være å besvare.

 

Til din info har jeg aldri "samtykket" i slikt i det hele tatt. Jeg er i tillegg reservert mot reklame. Så hvordan du kan unnskylde ulovlighetene du bedriver fatter jeg ikke.

Og HVIS jeg hadde vært interessert i scammen deres hadde jeg sikkert svart positivt første gang jeg fikk tilbudet. Kommer dere til å fortsette å spamme innboksen min fram til jeg sender avmeldingsbeskjed til tjenesten jeg aldri har meldt meg på? Ifølge andre her som har gjort det fortsetter de å få reklamen din.

 

Jeg finner det artig at et nettsøk på denne tjenesten, som i følge deg selv kommer fra det überseriøse selskapet wwtc som er "en internasjonal og seriøst aktør, som i bransjen er kjent for å ha ordnede forhold" ikke resulterer i snev av info om hva pokker det er du prøver å selge oss, men rett og slett denne tråden på diskusjon.no

 

 

Christian, du skylder en del mennesker beskyttet av norske lover å spy opp hvor vi har samtykket i å motta sms'ene dine.

 

 

Den totale useriøsiteten som er avdekket rundt dette etter at jeg mottok min første sms har ikke akkurat gjort mistankene jeg fikk da om at dette er bedrageri og faenskap noe mindre.

 

Ser spent frem til å få kartlagt hvor alle vi forumbrukere har "samtykket" i dette for så å utsettes for kollektivt hukommelsestap om akkurat denne episoden.

 

 

Edit: For ordens skyld synes jeg det ville vært hyggelig om du kunne beskrive her inne spesifikt hva mobilavtalen du selger går ut på.

Det vil ikke rammes av retningslinjene her inne som forbyr reklame, da det kun dreier seg om at jeg etterspør produktopplysninger.

Priser, vilkår, samarbeidspartnere etc.

 

Ser fram til svar :)

 

Ballen er din.

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar

Husk at ALT av innholdstjenester på nett har sannsynligvis en bruksavtale som både kan og ikke kan inneholde en klausul om godkjenning av bruk i markedsføring og 3dje-parts markedsføring. "Alt" kan være alt fra TLF til ringetoner, bilder, porno osv.

Hvem her med hånda på hjertet kan si at de faktisk LESER avtalene de godtar når de benytter slike tjenester eller melder seg på nettsamfunn.

 

En annen sak man også må huske på her er at Norge har gått tom for mobilnummer for lenge siden. Gjenbruk av mobilnummer har pågått en stund nå. Derfor kan det være registrert innholdstjenester på vedkommende som hadde nummeret før den som har det nå, og derfor også blitt registrert i markedsføringsdatabaser.

 

Jeg sier ikke at det er greit, eller forsvarer slike måter å markedsføre seg på (har fått nevnte meldinger selv), men det er lettere å bare ignorere de når det er såppas få, enn å hisse seg så voldsomt opp over det. *dukke*

 

-C-

Lenke til kommentar

Man har faktisk regler her i landet for markedsføring som krever et aktivt samtykke. Å godta en brukeravtale der det står at nummeret kan selges vil mest sannsynlig ikke være godt nok.

 

4 INNHENTING AV SAMTYKKE TIL UTSENDING AV MARKEDSFØRING

Det kan ikke settes som et vilkår for å kunne kjøpe innholdstjenester at Forbrukeren må

samtykke til å motta markedsføring via SMS, MMS, e-post eller lignende. Å lokke

forbrukerne med tilgang til gratis innholdstjenester mot at hun eller han gir samtykke til å

motta markedsføring, kan også i visse tilfelle være lovstridig. Her må det foretas en

konkret vurdering av hvert enkelt konsept/markedsføringstiltak for å avgjøre hvorvidt en

slik fremgangsmåte er tillatt.

Dersom Forbrukeren frivillig og valgfritt gir samtykke til markedsføring, kan Kunden kun

distribuere reklame i henhold til den klare informasjonen Forbrukeren er gitt ved samtykke

erklæringen. Kunden kan ikke overføre sin rett til å sende markedsføring til Forbrukeren til

andre uten at Kunden har gitt et frivillig, informert og uttrykkelig samtykke til dette.

Innhenting av samtykke kan kun skje ved at forbrukeren foretar en aktiv handling for å

avgi samtykket etter å ha blitt informert om hva dette vil innebære. Dette gjelder

uavhengig av om det er barn eller voksne det blir forsøkt innhentet samtykke fra, jf.

veiledningene for innhenting og bruk av personopplysninger:

http://forbrukerombudet.no/index.db2?id=975

http://www.forbrukerombudet.no/assets/1211...-personoppl.pdf

Ved spørsmål om en forbruker ønsker å gi samtykke til å motta markedsføring via for

eksempel SMS, er det viktig å være oppmerksom på at barn og unge ikke selv kan

samtykke til å motta direktemarkedsføring på e-post, SMS, MMS, e.l. før fylte 15 år.

 

Som en informasjon er CPA-retningslinjene de retningslinjene som er utarbeidet av operatørene, som enhver aktør som sender ut SMS er forpliktet til å rette seg etter.

 

Legg her spesielt merke til delen "Innhenting av samtykke kan kun skje ved at forbrukeren foretar en aktiv handling for å

avgi samtykket etter å ha blitt informert om hva dette vil innebære". Det å godta brukervilkår hvor dette er en del av en stor mengde tekst, vil mest sannsynlig regnes som et passivt samtykke. I beste fall helt på kanten. Bevisbyrden for et aktivt samtykke ligger i alle fall hos de som sender ut meldingene.

Lenke til kommentar
Hvem her med hånda på hjertet kan si at de faktisk LESER avtalene de godtar når de benytter slike tjenester eller melder seg på nettsamfunn.

De ytterst få stedene mobilnummeret mitt er registrert har jeg lest avtalene ja.

Jeg er ingen aktiv nettsamfunnbruker, blogger, eller noe sånt, og ikke kjøper jeg ringetoner osv heller.

 

En annen sak man også må huske på her er at Norge har gått tom for mobilnummer for lenge siden. Gjenbruk av mobilnummer har pågått en stund nå. Derfor kan det være registrert innholdstjenester på vedkommende som hadde nummeret før den som har det nå, og derfor også blitt registrert i markedsføringsdatabaser.

Dette er et godt poeng. I midlertid har jeg hatt mitt nummer sida 1996 eller 1997, så i mitt tilfelle er det ikke dette som har skjedd. Nummeret mitt var "nytt og ubrukt" da, og før den tid var det uansett ikke stort av slike innholdstjenester tror jeg.

 

Jeg sier ikke at det er greit, eller forsvarer slike måter å markedsføre seg på (har fått nevnte meldinger selv), men det er lettere å bare ignorere de når det er såppas få, enn å hisse seg så voldsomt opp over det. *dukke*

Det er sant, og de aller fleste gjør nok dette. Det som hisser meg opp i denne saken er at leverandørene dukker opp i denne tråden og juger folk rett opp i trynet. I tillegg er saker som denne et av mine interesseområder.

Lenke til kommentar

Som Manfred over her skriver. Salg til 3 part, eller godta det i en større tekst er heller ikke noe aktivt samtykke.

 

WWTC er på tynn is i forhold til norske lover. Jeg venter foreløpig også på svar enda!!

 

At det er gjenbruk av telefonnummer skal ikke ha noe å si. Kunden som har fått det nummeret skal ikke lide for at det har vært brukt før. For min del er det nummeret jeg har helt i fra oppstarten av mobil i norge, så det er tvilsomt vært brukt før på slikt også.

Lenke til kommentar
Fikk denne meldingen på nytt igår, men nå var det lagt til "Avmld: ABSOLUTE STOPP til 2030" på slutten. Sikkert fordi dere har klagd så mye :)

 

Madammen sente ABSOLUTE STOPP til 2030. Resultatet var at hu fikk først en brekrefelse på at det var stoppet. Så fikk hu i løpet av kvelden 2 nye meldinger fra ABSOLUTE M.

 

Meget agresive disse folka her.. Så trur det ikke hjelper så mye og sende stopp meld.

 

Faren med og ta kontakt med disse folkene, er også at de raskt kan anse deg som kunde. Selv om du ikke ønsker det.

Har desverre dårlig erfaringer med agresiv markedføring fra før av.

Lenke til kommentar
Vi har gjennom de siste dagene fått 50-100 tilbakemeldinger fra personer som reagerer på å ha mottatt denne meldingen. Dette er minimalt sett i forhold til det antallet meldinger vi har sendt ut.

 

WWTC Inc vil på mandag starte med å besvare de 50-100 henvendelser som er kommet inn. Deretter vil dette skje løpende.

 

Christian, hvis antallet henvendelser dere mottar på dette er så minimalt, hvorfor greier dere ikke å opplyse den mikroskopiske andelen av oss mottakere som reagerer på hvor dere har vårt "Aktive samtykke" fra?

 

Jeg venter fortsatt på å bli oppringt av den hyggelige damen jeg endelig fikk snakke med på nummeret til Direktmedia de to siste gangene jeg har ringt.

 

Eller tør du bare ikke innrømme at dere ikke har kontroll på telefonnumrene og de sporløst forsvunne "aktive samtykkene"?

 

Får dere mange kunder via denne markedsføringen forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...