dEEP- Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Er nå drittlei av ustabile routere levert av NGT og lurer på hva slags erfaringer folk har med D-Link/Linksys sine ADSL2 routere? Hvilken router bør jeg velge som støtter PPPoA? Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Selv har jeg en D-Link Dir 655 som jeg aldri har hatt problemer med. Ser den ikke støtter PPPoA, men den fungerer iallefall knall med det Speedtouch ADSL2-modemet jeg har fått utdelt fra NGT. Lenke til kommentar
dEEP- Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Fikk tak i en D-Link DSL-G648T som jeg skal prøve Speedtouchen virker ikke, så vente ei uke på en ny er jo et lite dilemma... Lenke til kommentar
dEEP- Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Ved nærmere undersøkelser på D-Linken, så ser det ut som om den kun støtter PPPoE, og ikke PPPoA - Finnes det ingen "normale" DSL routere som støtter PPPoA? Lenke til kommentar
Royal Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg bruker Linksys wag354g adsl2 modem/router mot Nextgentel. Funker som snus Lenke til kommentar
dEEP- Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Så ut som en bra ting Fant også denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=40375 Lenke til kommentar
Royal Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Annex B er ihvertfall riktig. Så om den støtter ppoa så funker den sikkert. Lenke til kommentar
dEEP- Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Har nå testa med D-Link DSL-G648T, men får det ikke helt til da jeg mangler en haug med innstillinger... Er det noen som har alle innstillingene som trengs? Mangler følgende: ATM VC Setting: PVC: Pvc0->Pvc7 VPI: VCI: Virtual Circuit: Enabled/Disabled PPPoE/PPPoA: Authentication type: Auto/PAP/CHAP Connection type: PPPoA LLC/PPPoA VC-MUX MTU: x bytes MRU: x bytes IP Control: Dynamic IP/Unnumbered IP/Static IP - har her statisk ip - skal jeg da legge denne inn, eller tildeles statisk ip automatisk? ATM: Service Category: UBR/CBR/VBR-nrt/VBR-rt PCR: x cells/s SCR: x cells/s CDVT: x uSeconds MBS: x Cells Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Er du helt sikker på at du skal autentisere ved bruk av PPPoA ?? PVC 0 VPI=0 VCI=32 elr 33 Lenke til kommentar
dEEP- Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Bombesikker! Prøvd å samle inn litt info gjennom å telnette til Speedtouchen (som jeg klarte å få dsl link på igjen, men da kun med 150 k/sec) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå