Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig masse kviser på rygg

Gjest awwwwww

Anbefalte innlegg

Gjest awwwwww

Hei!

Her om dagen oppdaget jeg at jeg plutselig har fått masse kviser over skulderbladene på ryggen. Det er lite behagelig og mindre pent, så jeg lurte på hva jeg kan gjøre mot det?

Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man har fet hud (f. eks. i puberteten) kan dette komme av mye rart. Trening, inntak av fet eller sukkerholdig mat man ikke er vant til osv. Veldig kviseutsatt sted dette faktisk. Jeg får det hvis jeg ikke får dusjet en dag (f. eks. på telttur).

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg når jeg var yngre, og det ble ikke bedre med årene, tvert imot. det ble verre. Ikke gjør samme tabbe som meg og vent, dra til hudlegen og bli kvitt det med Roaccutan. Jeg ventet litt for lenge og ble ikke kvitt det etter ett halvt år med roaccutane da kvisen satt dypt og det var mange.

dra til hudlegen og be om roaccutane, hvis han ikke vil skrive ut så griner du deg til det.

Lenke til kommentar
Gjest awwwwwwwww

Jeg har ikke ENORM med kviser, men det er en del. Det er ikke sånne hvite kviser folk har i ansiktet, men bare røde merker.

Jeg har aldri hatt problemer med kviser før, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg har fått de her.

Tenkte jeg skulle vente noen dager for å se om det går bort, men det har det ikke gjort. ; <

Lenke til kommentar

Jeg har også en god del kviser der. Har forholdsvis lite i annsiktet (er som regel en eller to der også, men ikke mer...). Har hatt de kvisene på ryggen i ca et halvår, og de blir hverken verre eller bedre (klemmer jeg på dem / "popper dem" blir det etterhvert verre, men lar jeg de være i fred, holder de seg).

Min bror hadde bortimot samma problemet når han var på min alder (18), men de er nå forsvunnet hos ham for lengst(midt i 20-årenen). Er nok bare å la de være i fred og ta tiden til hjelp......

Lenke til kommentar
Gjest awwwww

De er i normal kvisestrørrelse, som små dotter, men de verker ikke for å si det sånn. Også klør de som et helvete.

Kan godt være en allergisk reaksjon. Hva slags allergi gir et slikt utfall da? Vet ikke om jeg har noen allergier egentlig, ikke har jeg gjort eller spist noe uvanlig i det siste heller.

Lenke til kommentar
  awwwww skrev:
Også klør de som et helvete.

Allergiske reaksjoner klør ofte som et lite, personlig helvete. Man trenger ikke å ha en kraftig allergi man veit om. Plutselig en dag våkner man opp med masse røde, stikkende prikker. Man drar til legen, og de forteller deg at det er en allergisk reaksjon. Forteller deg at du ikke skal klø på det, gir deg noen reseptfrie piller, og sender deg hjem. Skjedd ved 2-3 anledninger i livet mitt. Plutselig skjer det bare.

Lenke til kommentar
Gjest awwwwwww

Skjønner. Jeg skal dra på apoteket i morgen og kjøpe Basiron eller Panoxyl. Hvis ikke det hjelper så drar jeg til min idiot av en allmennlege.

Jeg har nylig fått en jobb som der jeg ofte må gå i bar overkropp, derfor syntes jeg dette kom VELDIG ubeleilig.

Lenke til kommentar

kjøp deg en "ryggvasker" dette børr vel hjelpe.. eller skaff deg noen som kan vaske ryggen for deg (ikke like lurt å betale for. vesentlig dyrere i alle fall.)

edit: har ikke hørt om kviser som klør.. men er selv alergisk mot lopper/mygg ol. er helvete uten like..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...