Gjest awwwwww Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei! Her om dagen oppdaget jeg at jeg plutselig har fått masse kviser over skulderbladene på ryggen. Det er lite behagelig og mindre pent, så jeg lurte på hva jeg kan gjøre mot det? Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hvis man har fet hud (f. eks. i puberteten) kan dette komme av mye rart. Trening, inntak av fet eller sukkerholdig mat man ikke er vant til osv. Veldig kviseutsatt sted dette faktisk. Jeg får det hvis jeg ikke får dusjet en dag (f. eks. på telttur). Endret 19. juni 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Schnitzel Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det samme skjedde med meg når jeg var yngre, og det ble ikke bedre med årene, tvert imot. det ble verre. Ikke gjør samme tabbe som meg og vent, dra til hudlegen og bli kvitt det med Roaccutan. Jeg ventet litt for lenge og ble ikke kvitt det etter ett halvt år med roaccutane da kvisen satt dypt og det var mange. dra til hudlegen og be om roaccutane, hvis han ikke vil skrive ut så griner du deg til det. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ja, med én gang man ser antydninger til kviser burde man få henvisning til hudlege og få roaccutan utdelt. Nemlich. Lenke til kommentar
Schnitzel Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hvis du leser førsteposten står det ikke antydninger, men masse. sier bare at han burde gjøre noe med det før det er for sent.... Endret 19. juni 2008 av Schnitzel Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg synes fem kviser er mange, men det behøver ikke å tilsi at så sterke tiltak som accutan er nødvendig.. Lenke til kommentar
Schnitzel Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Joa, det kommer litt ann på hva man legger i mange, men nå som han først har fått "masse kviser" der(tyd det slik du vil) så vil det sannsynligvis komme fler. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Ja, kviser er noe de aller fleste sliter med som tenåringer (og lenger..). For de aller færreste er det så ille at roaccutan strengt tatt er nødvendig. Endret 19. juni 2008 av Eryk Lenke til kommentar
Schnitzel Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Nå får kun de færreste kviser på ryggen også, og de som får det har gjerne mer kviser enn d fleste.... Lenke til kommentar
Gjest awwwwwwwww Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har ikke ENORM med kviser, men det er en del. Det er ikke sånne hvite kviser folk har i ansiktet, men bare røde merker. Jeg har aldri hatt problemer med kviser før, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg har fått de her. Tenkte jeg skulle vente noen dager for å se om det går bort, men det har det ikke gjort. ; < Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Sikker på at det er kviser da? Siden du aldri har hatt problemer med det før tenker jeg på. Det er ikke en allergisk reaksjon da? Lenke til kommentar
orginal Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg har også en god del kviser der. Har forholdsvis lite i annsiktet (er som regel en eller to der også, men ikke mer...). Har hatt de kvisene på ryggen i ca et halvår, og de blir hverken verre eller bedre (klemmer jeg på dem / "popper dem" blir det etterhvert verre, men lar jeg de være i fred, holder de seg). Min bror hadde bortimot samma problemet når han var på min alder (18), men de er nå forsvunnet hos ham for lengst(midt i 20-årenen). Er nok bare å la de være i fred og ta tiden til hjelp...... Lenke til kommentar
Gjest awwwww Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 De er i normal kvisestrørrelse, som små dotter, men de verker ikke for å si det sånn. Også klør de som et helvete. Kan godt være en allergisk reaksjon. Hva slags allergi gir et slikt utfall da? Vet ikke om jeg har noen allergier egentlig, ikke har jeg gjort eller spist noe uvanlig i det siste heller. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 awwwww skrev: Også klør de som et helvete. Allergiske reaksjoner klør ofte som et lite, personlig helvete. Man trenger ikke å ha en kraftig allergi man veit om. Plutselig en dag våkner man opp med masse røde, stikkende prikker. Man drar til legen, og de forteller deg at det er en allergisk reaksjon. Forteller deg at du ikke skal klø på det, gir deg noen reseptfrie piller, og sender deg hjem. Skjedd ved 2-3 anledninger i livet mitt. Plutselig skjer det bare. Lenke til kommentar
Gjest awwwwwww Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Skjønner. Jeg skal dra på apoteket i morgen og kjøpe Basiron eller Panoxyl. Hvis ikke det hjelper så drar jeg til min idiot av en allmennlege. Jeg har nylig fått en jobb som der jeg ofte må gå i bar overkropp, derfor syntes jeg dette kom VELDIG ubeleilig. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Er kanskje ikke noe man viser frem på arbeidsplassen nei. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg vet at de som boler får masse kviser på ryggen Lenke til kommentar
Gjest awwwwwwww Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Ventet egentlig på den. Ja, de som boler kan få det, men man må ikke. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) kjøp deg en "ryggvasker" dette børr vel hjelpe.. eller skaff deg noen som kan vaske ryggen for deg (ikke like lurt å betale for. vesentlig dyrere i alle fall.) edit: har ikke hørt om kviser som klør.. men er selv alergisk mot lopper/mygg ol. er helvete uten like.. Endret 20. juni 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå