lobster Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg installerte Suse 8.1 over internett (som for øvrig er en genial løsning). Nå trenger jeg å få satt opp en FTP server og om mulig en Web server. Hva skal til? Hilsen LobSTter Lenke til kommentar
Klette Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kanskje liit "off-topic" når du ber om til SuSe, men.... Du burde prøve Debian. Det var et genialt og enkelt system ( apt-get install ) tok meg et par timer ( med nedlasting, brenning av isoer og installasjon ) for å få opp serveren min. php mysql apache... etc , alt går som en lek Lenke til kommentar
lobster Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg får prøve Derbian i stedet LobSter Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Du må nå bestemme deg for hvilke server-programmer du vil bruke, installere dem og lese dokumentasjonen. Pureftpd er rimelig enkelt å sette opp. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg er newbee på Linux så jeg har "null" oversikt over alle de ulike server programmene som finnes for Linux. (Kom gjerne med inspill på ulike server programmer) Det blir jo Apache, MySQL, PHP, Zend, ImageMagic på HTTP delen Når det gjelder FTP er jeg helt blank LobSter Lenke til kommentar
Klette Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hvilket bruk? ProFtp skal være bra til veldig personlig bruk ( laste opp websider fra din pc etc ) Hvis du har planer om å dele filer, anbefaler jeg GlFtpd.... CRC checking, sfv check etc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå