Ruhell Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Heisann. Har EOS 400D med mitt gamle EF28-105 f3,5-4 (fulgte med EOS50e i '96). Har lyst på EF24-105 f4L IS og lurer på om det er nokon som har brukt dette objektivet på 400D. Vil eg merke stor nok forskjell på bildekvalitet og SKARPHET til at det er verdt oppgraderinga? Eg trenger IS, stor blender hjelper meg lite, så det er så vidt eg veit ikkje så mange objektiv å velge mellom. 24-105 har litt lite vidvinkel, men eg foretrekk den ekstra lengden eg får på zoom sida (har også EFs10-22 for vidvinkel delen). Rune Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ettersom du har 10-22mm, så er 24-105mm f/4 et godt valg. I første omgang, så er det nok effekten av IS som du vil være opptatt av; men du vil nok oppdage at bildekvaliteten blir bedre på andre områder også. Tom Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har 24-105mm f/4L selv og kan ikke annet enn anbefale dette. Meget allsidig objektiv som står på så og si hele tiden. Forholdsvis stor linseflate, så kjøp deg et godt filter samtidig. Lenke til kommentar
Ruhell Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Takker for kjappe svar. Trenger alibi overfor meg sjølv overfor å bruke såpass mykje penger på ny optikk som dekker omtrent samme området eg har, og svara så langt rettferdigjer "behovet" Takk :-) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg hadde samme 28-105 i en måneds tid, før jeg leverte den tilbake. Det var et grusomt objektiv i mine øyne. Rask og stille USM, men optisk mindreverdig. Forskjellen til 24-105 L er himmelhøy, og så får du IS i tillegg. Byggkvalitet, optisk kvalitet og følelse er noe helt annet. En helt annen verden, faktisk. Men mye større og tyngre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå