Gå til innhold

XP1700@1900, still want more

ExEc

Anbefalte innlegg

Kjører prosessoren på 1606, med 146 fsb. Den har 60 grader idle, og 68 på full load, så langt jeg hittil har sett. Men det jeg lurer på, er det noe særlig lurt å klokke høyere, når prosessoren kjører så varm?

Og jeg lurer, hvor langt kunne jeg presset denne med en 85W peltier, noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-13 01:27, ExEc skrev:

Kjører prosessoren på 1606, med 146 fsb. Den har 60 grader idle, og 68 på full load, så langt jeg hittil har sett. Men det jeg lurer på, er det noe særlig lurt å klokke høyere, når prosessoren kjører så varm?

Og jeg lurer, hvor langt kunne jeg presset denne med en 85W peltier, noen gode forslag?

Etter min mening har du passért "rødmerket", med 68 grader! Foreslår at du sørger for bedre kjøling før du prøver å tyne ut noe mer.

En 85w pelt er alt for liten! Men dobler du effekten, så kan det begynne å ligne noe. Du må nok opp i et element på 150-160watt. Men da bør du nok vurdere vannkjøling også. Om du kjører luftkjølt med et element på 160watt, så må du nok ha en "kanon" av en kjøleribbe og ditto vifte for å kjøle ned det hele, med det spetakkelet det medfører.....:razz:

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-01-13 02:07 ]

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-01-13 02:08 ]

Lenke til kommentar

68C er alt for mye, du burde klokke ned og skaffe deg bedre kjøling.

Som Skrue sier er et 85W pelt er alt for lite, du burde ha et 156W eller 172W, men da må du også gå over til ganske kraftig vannkjøling...

Jeg anbefaler at du kjøper deg en skikkelig ribbe( Swiftech MCX462b, Alpha Pal 8045 eller en Kanie 294M (skal selge en) og en ordentelig vifte.

Lenke til kommentar

Kjører med et ASUS A7V266-E, og er ikke helt sikker på hvor nøyaktig den sensoren er?

Men maskinen var helt stabil, selv ved 68 grader, men nå kjører den på idle 58 grader. Har en Taisol CGK760, og jeg tror vel jeg må skaffe meg noe bedre enn det. Men jeg føler at vannkjøling er å dra den litt langt, og jeg orker ikke sitte å høre på en jetmotor som jobber inne i maskinen heller?

Er en stor kjøleribbe med en stille 80mm vifte et alternativ?

Trenger å kjøle den ned litt, enten temp. er riktig eller ei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...