Dr. Chaos Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg fikk 4 på karakterkortet. På skriftlig arbeid og prøve fikk jeg 5+ og 5+. Dette er de eneste prøver og innleveringer vi har hatt dette halvåret. Jeg har gjort nesten alt av lekser, med noen unntak. I timen er jeg relativ aktiv. Men det jeg tror er grunnen til at jeg fikk 4 og ikke 5 er at jeg har latt noen i klassen skrive av meg på lekser(noe som var utrolig dumt å la dem gjøre, selv om jeg bad dem skrive sitt forskjellig, så ikke kom med noen uttalelser om det), men slikt skal vel ikke trekke ned karakteren? Jeg har hørt at karakter settes kun på prøver og innleveringer, og at ikke det å være aktiv i timen eller gjøre lekser kan trekke ned det, men er et slags hjelpemiddel for å lære det man skal. Fikk dessuten dette som notat på atferdskarakteren min (fikk likevel G heldigvis, har ikke gjort noe annet dumt). Vil dette være gyldige grunner til å klage? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ja, jeg synes du bør klage. Hvis det er som du sier, at du har fått sterke femmere etter jul på prøver og innleveringer, mener jeg du kvalifiserer deg til en femmer på kortet. Nå vet ikke jeg hva du fikk til jul, og om hun har latt denne påvirke standpunkt. Ifølge Kunnskapsløftet skal vel de seneste prestasjonene tas aller mest hensyn til, om ikke bare de siste. Det ser ikke ut til at du har noe å tape/risikere om du klager, siden du ikke har fått noe med fire eller tre før. Jeg kan ikke garantere noen ting, men jeg antar at det mest sannsynlig bare kan medføre enten gevinst eller uendret karakter i ditt tilfelle. Det du eventuelt kan tape på, er å bruke tid på å formulere klagebrevet. Lykke til hvis du klager! Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Takk for svar. I første omgang sender jeg krav om begrunnelse for karakteren, og deretter klager jeg. Lenke til kommentar
Generic Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Selfølgelig er dette gyldige grunner til å klage! KLAG!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå