Gå til innhold

kjøp av kameraer, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei folk ;)

Jeg å en kompis er ute etter å kjøpe oss videkamera, begge skal ha hvert sitt.

Det vi tenker å bruke det til er.. ja.. la oss si noe ala det samma som "jackass", altså, filme alt mulig rart vi finner på.

Kommer til å bruke det når vi kjører ski i parken, når vi står longboard å alt mulig, er ute etter ett "actionkamera" blir det vel.

Kommer til å bruke det overalt, til alle døgnets tider, så ett kamera som er lyssterkt er ikke dumt. lagringskapasitet er å litt viktig, men hva skal man velge av harddisk, flash eller mini-dv?

Kommer kanskje til å brenne noe ut på dvd etterhvert, men det vi filmer kommer nok til å holde seg på pc'en.

Av redigering, kommer ikke til å bli alt for mye av det, men kommer jo selfølgelig til å redigere så vi slipper å sitte å se på masse dritt som ingen har interesse av å se på.

jeg tror jeg kommer til å bruke 10000,-, max. og er ute etter ett slags handycam, så jeg lett kan ta det med rundtomkring.

Han derrimot, tenker rundt 15000,- +-, tror han har å lyst til å kunne skifte objektiv på kameraet, skal vel kanskje ha fiskeøye tenker jeg.

Håper noen kan hjelpe oss :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

bump...

Tror jeg skal gå for canon hv20 eller 30, er det noen som erfaring fra begge av disse? eller som kan anbefale an av de til meg?

Det eneste som gjør att jeg vil ha hv20, er att det er nattmodus på den, noe som det ikke er på hv30.

fint om noen vil svare :p hehe

Lenke til kommentar

Ja det er Canons HV30 og HF10 som regnes som de beste valgene i begge prisklassene du nevner. Han som vil bruke inntil 15 lapper kan jo eventuellt se seg om etter noe brukt. Uansett kan du kjøpe telekovertere og vidvinkelkonvertere til HV30 og HF10 også, så fisheye er ikke noe problem. HV20 har vel gått ut og blitt erstattet av HV30. Merkelig om det ikke er de samme funksjonene på HV30. De ser jo helt like ut med unntak av fargen. HV30 som tar opp i SD og HDV er nok lettere å redigere enn et AVCHD-kamera som HF10, mens HF10 er litt mindre og bruker minnekort. :)

Lenke til kommentar

Er dere sikker på at HD er tingen? Sjekk litt om HD (enten på DV-tape eller Harddisk) når det gjelder scener med mye bevegelse og hakking i bildet.

jeg har en panasonic med vidvinkel-linse (gs-230) Fint kamera, og jeg slipper å være redd for kostnaden ved å ødelegge det.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...