pekka1991 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 hva er den enkleste måten å ha flere linux distribusjoner på en pc? bare instalere på hver sin partsjon? og hvordan er det om jeg vil fjerne en av de? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ja bare lag en 10-15 gig partisjon til hver linux, også har du en /home partisjon som de deler på. hvis det er vanlige desktopdistroer vil de helt sikkert installere bootloader som finner alle os som er i maskinen fra før, så etter at du har installert siste har du alle i bootloaderen din. skal du slette en distro sletter du den fra konfigurasjonsfila i bootloaderen, og formaterer den partisjonen du la den på, enkelt og greit. Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 virket jo enkelt og greit. takker så mye for godt svar, Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg ville i hvert fall laget en egen /boot partisjon på rundt 100 mb. Som nevnt kan du dele /home og swap mellom distroene, så da trenger du bare en / partisjon for hver enkelt distro. Deretter kan du skrive inn hvilke distroer du skal velge mellom når maskinen starter på /boot/grub/menu.lst, dersom du bruker grub da. Det skal sies at de fleste distroer tar hånd om dette for deg, så da blir det enda enklere å ha flere distroer. Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvis du deler /home partisjon mellom forskjellige distroer vil jeg anbefale deg å ha forskjellige brukernavn til brukerene dine på de forskjellige distroene slik at du slipper tull med konfigurasjonsfiler som ligger i hjemmemappen(e). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå