Postkassestativ Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har noen ideer på hvordan jeg kan få hevet bilen! Det er en Vectra 4x4 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har noen ideer på hvordan jeg kan få hevet bilen!Det er en Vectra 4x4 Kan jeg være så frekk og spørre hvorfor du vil heve en Opel Vectra? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 for da kan jeg kjøre til hytta og på andre skogsveier Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Du kan jo kjøpe noen fjærer beregnet på en høyere vekt enn Vectraen din. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 er ikke ideelt senke eller heve 4wd biler. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor ikke! Lenke til kommentar
support81 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor ikke! Du vil få en bil som blir bortimot ubrukelig på landeveien dersom du hever den Den vil bli ustabil og logre, blir nesten som å kjøre en geleklomp Det som eventuelt kan være allternativet er jo støtdempere med heve og senke funksjon ved hjelp av luft Da kan du heve bilen ved behov og slippe den ned til normalt nivå igjen når du skal ut på landeveien igjen Da har du jo den ultimate løsningen og slipper å gå på kompromiss med komfort og kjøreegenskaper Samme prinsippet som det er på citroengene, bare at disse bruker hydrolikolje i stedet for luft Mvh support81 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Omega har heve/senke funksjon bak. Du må fylle luft på demperen inni bagasjerommet.. Standard dekkventil. Er vel ikke alle som har det, men har sett det fler ganger.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Manuell nivåregulering er tilgjengelig på mange biler (ihvertfall fra Opel), fra Astra og oppover, men jeg har kun sett dette på stasjonsvogner. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor ikke! har lite justeringmuligheter bak og når den får kubein etter senking eller omvendt med heving så får den større rullomkrets bak og det ødelegger fordelingskasse de er ikke akkurat solide ifra før på vectran. Så jeg vil fraråde det egentlig men alt med måte sies det så du kan nok senke\heve litt. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor ikke! har lite justeringmuligheter bak og når den får kubein etter senking eller omvendt med heving så får den større rullomkrets bak og det ødelegger fordelingskasse de er ikke akkurat solide ifra før på vectran. Så jeg vil fraråde det egentlig men alt med måte sies det så du kan nok senke\heve litt. Hvorfor skulle diameteren på dekket øke ved senking/heving? Dekket vil vel heller bli mindre da det vil slites svært fort i inner-/ytterkant. Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvis det er jævlig langt til hytta og du må kjøre bil helt fram har du vel igrunnen kjøpt feil bil.. Ang. luftfyllte bakdempere der man fyller på i bagasjerommet så var Monroe store på det på 80-tallet og starten av 90. Finnes på drøssevis av biler, satt slik på volvoen min også men det er demontert Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Hvorfor ikke! har lite justeringmuligheter bak og når den får kubein etter senking eller omvendt med heving så får den større rullomkrets bak og det ødelegger fordelingskasse de er ikke akkurat solide ifra før på vectran. Så jeg vil fraråde det egentlig men alt med måte sies det så du kan nok senke\heve litt. Hvorfor skulle diameteren på dekket øke ved senking/heving? Dekket vil vel heller bli mindre da det vil slites svært fort i inner-/ytterkant. Ja, mulig jeg tar feil det er noe jeg har hørt.. Men er helt sikker på at det er enkelte 4x4 biler man ikke skal senke\heve nettopp pga fordelingskassa eller noe i drivlinjen for det har jeg hørt historier om mange ganger.. Men det varierer ifra biltype til biltype men er ikke noe hemmelighet at fordelings kassa på vectra\calibra er svake originalt edit: det blir den samme effekten hvis det blir mindre rulleomkrets bak enn større men det er jo minimalt så litt rart hvis det er derfor fordelingskassa på vectra ryker. Endret 20. juni 2008 av freddy85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå