Masteral Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Fikk min nye laptop igår. Den gikk i en time, jeg lastet ned avg, zonealarm, itunes, mediamonkey, og firefox. Plutselig kom bluescreen opp, med tittel; DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Nå kommer bluescreen ved hver eneste oppstart, er det noen som vet hva problemet er, og hva jeg skal gjøre? Det er en Toshiba Satellite U300 Kom plutslig på at den klikka kort tid etter en restart, hvor det hadde blitt innstalert en sånn automatsik windows oppdatering Endret 19. juni 2008 av Masteral Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Gå i bios og prøv å disable ports som du ikke trenger. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Gå i bios og prøv å disable ports som du ikke trenger. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Startet maskinen i sikkermodus. Da kom det opp at windows kunne fikse problemet, hvis jeg lastet ned Windows Vista Service Pack 1 (SP1). Denne pakken funket ikke, fordi jeg har på norsk, hvordan bytter jeg språk? Lenke til kommentar
biopsin Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ved neste bluescreen, skriv ned hvilken dll fil det blir refferert til...jeg får denne feilen som regel pga lydriver eller skjermdriver, men det kan være et annet tilfelle hos deg. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Av egen erfaring så er det et driverproblem som skaper bluescreen hos deg. last ned og installer absolutt nyeste versjon av drivere For hovedkort , skjermkort osv osv. jeg ble hvertfall kvitt det etter en slik oppdatering av drivere EDIT: Og en annen ting . Xp med SP1 er ikke akkurat og anbefale for en ny pc. det kan skape mer frustrasjon en glede. derfor oppgrader til sp2 /sp3 Endret 19. juni 2008 av Sir_Tonnes Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Hvordan vet jeg hvilken driver jeg har? Dette er Laptopen min: Lenke til kommentar
butare Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hvordan vet jeg hvilken driver jeg har? Dette er Laptopen min: Start maskinen i sikker modus. Avinstaller deretter Zonealarm og restart maskinen. Endret 19. juni 2008 av butare Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Nå er det en guide du bør lese øverst på siden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Du kan ikke bare ta med DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Du må ta med stop coden og. Blåskjerm feilsøkes i windbg. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Hvordan vet jeg hvilken driver jeg har? Dette er Laptopen min: Start maskinen i sikker modus. Avinstaller deretter Zonealarm og restart maskinen. Det funket, TUSEN TAKK. Hvorfor ødela zonealarm? Forslag til andre brannmurer jeg kan bruke? Lenke til kommentar
butare Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Det funket, TUSEN TAKK. Hvorfor ødela zonealarm? Forslag til andre brannmurer jeg kan bruke? En del versjoner zonealarm er ikke kompatibel med Vista/Vista sp1. Jeg har hatt samme problemet selv . Men det skjønte du kanskje... Jeg har kjøpt Symantec 2008 og er meget fornøyd med det. Endret 19. juni 2008 av butare Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Comodo er den best brannmuren du får og den er gratis,så da er det vel greit og bruke den. http://www.personalfirewall.comodo.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå