Gå til innhold

9800 GTX, Videre overklokking mulig?

Anbefalte innlegg

http://www.techpowerup.com/gpuz/mpkrr/

Så langt har jeg kommet at jeg har stilt GPU klokken, shaderen, og minneklokken. Hva mer kan jeg nå gjøre for å "tyne" kortet? Jeg har forsøkt å stille mihnneklokken høyere men det resulterte i feilmelding. Jeg husker desverre ikke hva det stod men den kom "ut av det blå".

GPU klokken har jeg ikke stilt mer på og heller ikke shaderen. Kan jeg egentlig forvente å få noe mer ut av kortet tror dere?

Ved load ligger tempen på 70 grader +/-, ved idle ligger den på 50. Kjører fan på 50% i rivatuner.

post-64899-1213859891_thumb.jpg

post-64899-1213860013_thumb.jpg

Endret av s0und
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvert kort oppfører seg forskjellig, så vi kan ikke gi noe fasit svar. Du må bare teste selv hvor langt kortet går. Stopper det der så stopper det der. Du kan selvfølgelig modifisere kortets spenningsverdier og skaffe bedre kjøling (evt sette opp vifte). Dette vil da resultere i at kortet klarer høyere frekvenser. Men å tulle med spenningsverdier er noe som er relativt avansert.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte 8800gts 512 på link klokk RivaTuner 810 24\7, samme kortet men du har bedre kjøler så du kan komme litt lenger. Men du må nok få mer fart på viften om du bare har den på 50%, selv om du får kjørt en rundet 3dmark er det ikke sikkert det er stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...