Spagetti Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ja, jeg ønsker altså å dele skriveren min (HP 6100) på nettverket ved å bruke USB porten på ruteren D-link Dir 655. Jeg har prøvd litt forskjellig, men jeg tror ikke ruteren oppdager at det er koblet til noen skriver. Noen som har noen tips? SPageti Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Deling av skriver Å dele en skriver gjøres nesten likt som for en katalog. Velg egenskapene til skriveren du vil dele via kontrollpanelet – velg skillearket Deling, og videre kan du sette opp navnet skriveren skal ha på nettverket. Evt. er det også mulig å styre hvem som skal ha tilgang til skriveren. Å koble seg til skriveren er heller ikke ulikt som for en katalog. Gå inn på maskinen skriveren er koblet til (altså f.eks. \\pers-pc). En del skriver vil der være listet – høyreklikk og velg «Koble til». Framgangsmåten for å skrive ut vil være som om skriveren var tilkoblet lokalt til PC-en. Fungerer ikke dette kan du gå inn på mine nettverkssteder, vis alle tilkoblinger, høyre klikk på Lokal tilkobling, egenskaper, internett protokoll (TCP/IP), egenskaper, bruk følgende ip adresse, PC1: f. eks IP adresse: 192.168.0.124 nettverksmaske: 255.255.255.0 standard gateway: 192.168.0.1 PC2:IP adresse: 192.168.0.125 nettverksmaske: 255.255.255.0 standard gateway: 192.168.0.1 DNS skal være automatisk. Hadde du søkt på forumet hadde du funnet det.... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Etter det jeg vet er USB-porten på denne kun beregnet til å laste inn konfig til en USB flashminne, såkalt Windows Connect Now-konfigurasjon. Dvs. du kan putte USB-minnet ditt i routeren først og så ta den med til en PC med Win XP SP2 eller nyere og få den automatisk konfigurert vha. USB-minnet. DIR 655 har ikke printerserver, og det går følgelig ikke an å dele printeren via USB-porten på routeren. Se forøvrig manualen til DIR 655. Det står ikke noe i spesifikasjonene om at det er printerserver i denne routeren. Se også illustrasjonen på side 7, der står det svart på grått hva porten er til. Endret 19. juni 2008 av Pengu Lenke til kommentar
Spagetti Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Ok, da får jeg gå tilbake til metoden jeg har brukt tidligere, nemmelig den metoden som Blink-182 har beskrevet, men problemet mitt "blink-182" var altså å koble en skriver via ruteren og ikke en pc. Skriveren skulle altså ikke vært fysisk tilkoblet noen pc men heller deles ved hjelp av ruteren... Takker for svar Pengu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå