Gå til innhold

GD87

Anbefalte innlegg

:o

Det er vannvittig mye idiotisk å lese her. Personlig ser jeg IKKE på amobil sine tester som proffe. Testen av GD87 er latterlig dårlig og ikke særlig objektivt. Kan vi alle være enige i at bladet MOBIL er de mest proffe? Vel, les DERES test. Noe helt annet en her. BESTE skjerm. BESTE kamera ( til mms bruk ). LEKREST og minst av alle kameramobiler. ( foruten 7250 nå da ). Telefonen er noe treg og batteritiden er ikke det beste. Men ikke dårligere en f. eks Samsung. ALLE uten om amobil ( som har den minste testes ) er positiv. Kanskje noen av dere burde PRØVE den før dere kommer med meninger? :wink: :x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, med above.....

ZeR0: All respekt til din anmeldelse, men konklusjonen og testen greier jeg bare ikke å like. Uansett om jeg hadde prøvd å lure meg selv, hadde det ikke gått. I 90 % av alle testene den har fått har den fått høye kritikker, og det vil den fortsatt få.... Kameraet er ikke så dårlig som du skal ha det til, og jeg har "aldri" opplevd å få et skikkelig dårlig bilde..... Virker billig? Knirkinger? Jeg kan ikke forstå disse argumentene..... Jaja, du får ha din mening, og resten av verden, vår!

Lenke til kommentar
ZeR0: All respekt til din anmeldelse, men konklusjonen og testen greier jeg bare ikke å like. Uansett om jeg hadde prøvd å lure meg selv, hadde det ikke gått. I 90 % av alle testene den har fått har den fått høye kritikker, og det vil den fortsatt få.... Kameraet er ikke så dårlig som du skal ha det til, og jeg har "aldri" opplevd å få et skikkelig dårlig bilde.....  Virker billig? Knirkinger? Jeg kan ikke forstå disse argumentene..... Jaja, du får ha din mening, og resten av verden, vår!

Vel, som sagt, mobiler er en individuell sak. Men til 4700,- er det i mine øyne litt for mye for litt for lite. Hadde det bare vært kvaliteten til Samsung S100 kombinert med kameraet til 7650, så skulle jeg gladelig rost telefonen. Nå må den synke en del tusenlapper først, før den i mine øyne blir noe attraktivt kjøp. Og selv da hadde jeg personlig ligget unna, på grunn av ting som lang responstid ved skriving av meldinger, mangel på Bluetooth, kamera som ikke egner seg til annet enn MMS og en latterlig dårlig vekkerklokke...

Neste test ut hos oss blir trolig Nokia 3650, som er tusenlappen billigere og stiller med et 640x480 pikslers kamera med video-opptak. Tror denne vil dra inn et adskillig bedre resultat - sånn rent foruten design-kategorien, da, selvsagt! :wink:

Lenke til kommentar

:o :o :o

Latterlig vekkerklokke?????

Det er den BESTE vekkerklokka jeg NOEN sinne har testet. Man kan stille inn 4 ulike tider så slipper man snooze. GENIALT. øh...her er det forskjeller gitt. Min bakgrunn. Testa mobiltelefoner i 5 år for Telenor Mobil til internt bruk. Testansvarlig for www.mobilguiden.no men siden har pause nå. Har hatt så og si ALLE telefonene som har vært i markedet de siste 5 -6 årene...

Lenke til kommentar

Når det gjelder vekkerklokka, så kan jeg ikke forstå hvordan den 10-15 stegs prosedyren med å legge inn 4 klokkeslett kan være genialt sammenlignet med å trykke inn en knapp for å sove 5-10 minutter lenger...? Det betyr jo at #1) du må skru av klokken 3 ganger selv om du står opp etter første alarm, #2) vil du sove lenger etter å ha skrudd av 4 alarmer må du reise deg opp og legge inn nye klokkeslett med en 10-15 stegs prosedyre og ikke minst... #3) hvem *planlegger* egentlig å snooze 4 ganger? :wink:

Når det gjelder inkludering av pris i vuderingen må jeg si meg helt uenig med deg. Hvis pris ikke skulle ha noe i en "objektiv" test å gjøre - om jeg forstår deg rett på dette punktet? - ville jo det betydd at samtlige av lavpristelefonene på markedet ville ha scoret uhyggelig lavt. Det blir jo litt dumt å slakte 3510i fordi den mangler Bluetooth, PC-synkronisering og infrarød og "kun" har 96x65 pikslers display. Vi valgte derimot å gi den en klar 5er fordi den gir utrolig mye for pengene (1500,- uten abonnement). På samme måte vil jo en profftelefon som Samsung S100 absolutt være å anbefale om du skulle få en telefon gratis, men en helt annen ting er jo å betale 4000,- for en slik telefon...

Nei, leser jeg tester på en side - enten det er biler, maskinvare eller mobiler - er det for å vite om et produkt er verdt å bruke pengene på. Konklusjonen i GD87s tilfelle var et klart nei.

EDIT: Litt omstokking og en skriveleif

Lenke til kommentar

Der satt den! Jeg må nok si at testene på amobil er greie. Men det med design er jo da en smakssak, så det er vel egentlig ikke så viktig i mine øyne (som for øvrig er meget trøtte).

Det å gi GD87 en treer er jeg med på. Den har svakt batteri, den har dårligere kamera enn gjennomsnittet og den mangler Blåtann.

Og det med å legge in snooze på forhånd??? Herregud da mann, det kaller du smart. For ei spåkone, som kan se inn i fremtiden hvor mange ganger hun må snooze før hun endelig står opp, ja. Men for ALLE oss andre normale, uten mulighet for å se inn i fremtiden, NEI!!!

Lenke til kommentar

Vel...Det enkleste er ikke alltid det beste. For oss som trykker snooze eller slår av vekkerklokka i ørska kl. 0630 om morgenen så er det genialt å ha lagt inn tre andre klokkeslett i tillegg som sikkerhet. Det har reddet meg mange ganger.

Det med pris. Litt enig med deg MEN: Hadde 3510i vært dårlig hvis den kostet 4000,-? Nei, men om den hadde vært verdt å kjøpe er noe helt annet. Det er en subjektiv og inviduell sak. Hva den enkelte vil gi for et produkt er utifra hva den enkelte syntes om produket og da må man kunne presentere et produkt utifra spesifikasjoner og faktiske ytelser. Så får folk selv bestemme om de syntes det er verdt prisen. :yes:

Slik tester iallefall jeg.

Syntes det blir dumt når en telefon får bra karakterer og bra i test men så får den dårlig karakter fordi den er dyr. Jaguar er ikke en dårlig bil fordi den er dyr...u catch my drift? :wink:

Men nå skal jeg gi meg...ville bare ha et ord med i laget. Har hatt den og syntes den er MEGET bra, men den som alle andre har SINE svakheter.

Lenke til kommentar
Vel...Det enkleste er ikke alltid det beste. For oss som trykker snooze eller slår av vekkerklokka i ørska kl. 0630 om morgenen så er det genialt å ha lagt inn tre andre klokkeslett i tillegg som sikkerhet. Det har reddet meg mange ganger.

Det med pris. Litt enig med deg MEN: Hadde 3510i vært dårlig hvis den kostet 4000,-? Nei, men om den hadde vært verdt å kjøpe er noe helt annet. Det er en subjektiv og inviduell sak. Hva den enkelte vil gi for et produkt er utifra hva den enkelte syntes om produket og da må man kunne presentere et produkt utifra spesifikasjoner og faktiske ytelser. Så får folk selv bestemme om de syntes det er verdt prisen.  :yes:  

Slik tester iallefall jeg.  

Syntes det blir dumt når en telefon får bra karakterer og bra i test men så får den dårlig karakter fordi den er dyr. Jaguar er ikke en dårlig bil fordi den er dyr...u catch my drift?  :wink:  

Men nå skal jeg gi meg...ville bare ha et ord med i laget. Har hatt den og syntes den er MEGET bra, men den som alle andre har SINE svakheter.

Jo, den hadde hvert dårlig.. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...