Gå til innhold

GD87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg gd87, da min Nokia 6610 ble most i sykkelulykke.. 6610 suger, tåler ikke en dritt. menmen. GD87 er en vannvittig telefon! den er rå! Kameraet er vannvittig, og det funker fett og skrive meldinger med til og med for en som er vant med ordliste fra nokia. Er T9 ordliste på den også. Eneste negative jeg har funnet med den, er at det ikke er lagringskapasitet for SMS på telefonen, dvs. at jeg som har NetCom får lagret 20 sms. Litt lite, men herregud, hva skal man med mer? :)

Lenke til kommentar

Okei.. Vet ikke så alt for mye om GD87 jeg, egentlig.. Men tenkte jeg skulle nevne det med kameraet, siden det har virket som bildene er veldig viktige for jmmk, med tanke på andre poster.. For min del hadde ikke det hatt noe å si, da.. :)

edit: typo

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter at jeg nå har hatt mobilen i 2 uker, ser meg mye mer mørkt på den, enn jeg gjort etter noen dager. Mobilen har altfor dårlig stand-by tid. Den må lades etter 48 timer. Har en kamerat som har samme problemet med samme telefon. Kameraet er oppskrytt. bilder i 172x ett eller annet er altfor dårlig. Greit nok, ved hjelp av adobe o.l kan du forstørre når du legger de inn på pcn, men det blir dårlig kvalitet. Bildene egner seg nok best til MMS. Den lagger noe sinnsykt når du skriver med T9. Så, jeg vurderer sterkt å levere inn mobilen min igjen, og skaffe meg en nokia 7250.

Lenke til kommentar

Panasonic GD 87 er en dorlig telefon, med ELENDIG kamera!

(Gå inn på tester å se det)

Den fikk terningkast 2 på kamera!

(Panasonics nye kameratelefon er ikke utstyrt med

noe fullverdig VGA-kamera, og tilbyr en maksimal

oppløsning på 132x176 piksler.)

På totalvurderingen fikk den 3!

Ikke noe å samle på!!! :lol:

Den her 65536 farger på displayet, men den fikk 3!

Det tar 2-3 sekunder bare å åpne telefonboken og

telefonen er uresponsiv og treg ved skriving av

meldinger - dette er for dårlig, og utrolig

irriterende over lengre tids bruk.

Lydkvaliteten opplevdes ved flere anledninger

som dårlig, og vi hadde ofte problemer

med å høre hva folk i andre enden sa i omgivelser med mye bakgrunnsstøy.

Totalvurdering

GD87 er Panasonics første kameratelefon, og det integrerte kameraet kombinert med en stor og lekker skjerm gjør i utgangspunktet dette til et svært interessant og lovende produkt. Dessverre er dette telefonens eneste styrker, og GD87 sliter med et tungvint og tregt brukergrensesnitt, dårlig talekvalitet og et lite gjennomtenkt og noe klumpete design. GD87 er også ribbet for nyttefunksjoner, og mangler dessuen både Bluetooth og mulighet for synkronisering mot PC, og faller derfor klart utenfor proffkategorien. For enkelte er dette kanskje ting man kan leve med når man kan få en såpass liten klapptelefon med integrert kamera. Men når kameraet i GD87 på toppen av det hele stiller med både svak oppløsning og dårlig billedkvalitet, ser vi alt i alt få grunner til å investere i en såpass dyr telefon som denne.

Lenke til kommentar

IKKE kjøp gd87...Hvis du er ute etter brukervennlighet, så bør du for all del ikke velge den telefonen.

Som de skrev i testen, så er det at sms malerne ligger innstillinger eller noe sånt, mens de egentlig skal ligge under meldinger et bra eksempel på at brukervennligheten ikke er på topp.. :roll:

Lenke til kommentar
...For å ikke snakke om disse anmeldelsene:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/03/19/364363.html  

http://www.itavisen.no/art/1299733.html

Deres "påstander" er jo verdt myyyye mer enn en proff anmelder :lol:

Hva med å lese amobil.no sin test?

Tror du ikke de har litt mer peiling enn dagbladet?

Dessuten lagde amobil en mye grundigere test.

Du kan dessuten lese testen av howard chui på howardforum.com

Det er ikke "påstander" det er fakta.

Dessuten var meny systemet på min gamle gd67 helt elendig. (vet at det er snakk om gd87)

Hvis man skulle ha på vibrasjon, så måtte man ha på profilen "lydløs" , og man måtte skru opp og ned volumet på ringetonene manuelt hvis man skulle ha av tonene.

Jeg synes meny systemet rett og slett var tragisk. :x

Lenke til kommentar

Fra amobil.no sin test:

GD87 sliter med et tungvint og tregt brukergrensesnitt, dårlig talekvalitet og et lite gjennomtenkt og noe klumpete design

Min mening:

Det kan godt hende jeg tar feil, men designen har kun fått positive kommentarer fra ALLE andre "tester" ("test" som jeg gjerne vil kalle den på amobil.no). Dårlig talekvalitet? Stusser litt på den. Hvis det er noe du skal rakke ned på mobilen, så kan du bare ikke ta med det... Topp kvalitet... Tungt brukergrensersnitt? Nei, det vil jeg ikke si...

GD87 er også ribbet for nyttefunksjoner, og mangler dessuen både Bluetooth og mulighet for synkronisering mot PC, og faller derfor klart utenfor proffkategorien

Min mening:

"Ribbet", som vår 17-årige anmelder sier, er bare uforståelig.... (Det som er "ribbet" er denne anmeldelsen på 13 linjer...

Men når kameraet i GD87 på toppen av det hele stiller med både svak oppløsning og dårlig billedkvalitet, ser vi alt i alt få grunner til å investere i en såpass dyr telefon som denne

Min mening:

Dårlig bildekvalitet er å ta hardt i... Se på den testen fra dinside.no. Der kan du se hvordan et godt kamera skal gjøre jobben sin...

Dyr? Nei, ikke i forhold til andre av dagens modeller...

Og til slutt:

Dennis88: Selvfølgelig gjør dagbladet en bedre test enn en 17-åring fra Vinstra :lol:

En annen ting er at vi snakker om GD87, og ikke GD67.... Den har ikke de samme latterlige feilene som ovennevnte har :D

Lenke til kommentar

"Ribbet", som vår 17-årige anmelder sier, er bare uforståelig.... (Det som er "ribbet" er denne anmeldelsen på 13 linjer...

Den 13-linjers testen du refererer til er kun konklusjonen til testen. Rett til høyre står det en link kalt "Les hele testen", som leder til den fulle testen.

http://www.amobil.no/index.php?article=584...yout=5&visual=1

PS: Og jeg er faktisk 83-modell :wink:

Det kan godt hende jeg tar feil, men designen har kun fått positive kommentarer fra ALLE andre "tester" ("test" som jeg gjerne vil kalle den på amobil.no).

Som sagt, ta en titt på hele testen. GD87 er fin å se til, det sier jeg ikke noe på. Men den ligger dårlig i hånda, gir fra seg knirkelyder og virker generelt sett litt billig. Etter å ha prøvd Samsung S100 ble jeg rett og slett veldig skuffet...

http://www.amobil.no/?article=559&visual=1...yout=5&visual=1

Uten at jeg skal rakke ned på testene til Dinside og Dagbladet, tror jeg nok at de har vært litt blendet av kamerafunksjonaliteten til telefonen. Hadde GD87 stilt uten kamera hadde det neppe vært en telefon som hadde dratt inn de beste testresultatene med slike åpenbare mangler. Og når kameraet i tillegg tar bilder i thumbnail-størrelse, kan jeg ikke akkurat si det heller trekker opp vurderingen.

Men for all del, mobiler er en individuell sak. I testene forteller jeg bare om mine opplevelser og erfaringer, så får det være opp til hver enkelt om det høres ut som om en telefon de kunne tenke seg å investere i. Jeg står allikevel hundre prosent for mine uttalelser om GD87, og svarer gjerne på spørsmål om vurderingen min om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...