Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Volvo V40 1.9 TDI. Noen innspill?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i dag en en sleten 1987 Volvo 740 GL 2.3 som drikker en liter på mila.

Det er på tide å bytte den ut med noe nyere som er litt vennligere på forbruket.

Jeg bruker denne siden til å finne biler med et forbuk som passer meg.

Guttungen i meg har lyst på 2.0T med 163 bensinhester og 12,3 km/l, men forbruket er ikke så veldig mye bedre enn det gamle vraket jeg har nå. Så på samme liste fant jeg 1.9TDI, 18,5 km/l. Det tilsvarer kanskje 0.6 på milen? Dette må da lett være gjerrigste volvoen jeg hvet om.

Så det jeg lurer på er om forbuket som er oppført på den siden faktisk stemmer og om dere har noen soleklare alternativer til denne bilen. Pris maks 180000, maks 150000km.

Setter pris på tanker, innspill og veldig gjerne erfaringer med denne volvoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har i dag en en sleten 1987 Volvo 740 GL 2.3 som drikker en liter på mila.

Det er på tide å bytte den ut med noe nyere som er litt vennligere på forbruket.

Jeg bruker denne siden til å finne biler med et forbuk som passer meg.

Guttungen i meg har lyst på 2.0T med 163 bensinhester og 12,3 km/l, men forbruket er ikke så veldig mye bedre enn det gamle vraket jeg har nå. Så på samme liste fant jeg 1.9TDI, 18,5 km/l. Det tilsvarer kanskje 0.6 på milen? Dette må da lett være gjerrigste volvoen jeg hvet om.

Så det jeg lurer på er om forbuket som er oppført på den siden faktisk stemmer og om dere har noen soleklare alternativer til denne bilen. Pris maks 180000, maks 150000km.

Setter pris på tanker, innspill og veldig gjerne erfaringer med denne volvoen.

Dinside har testet V40 med 1,9TDI motoren, og de var veldig fornøyd med bilen, dog var den rimelig dyr i drift sammenlignet med med de offisielle forbrukstallene. Dinside brukte 0,78 pr mil, mens de offsielle tallene sier 0,54. Sjekk testen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...