Gå til innhold

Trenger man batterigrep?

Anbefalte innlegg

De eneste to ulempene jeg kommer på med batterigrep er vel at det koster penger og at kameraet blir større i den retningen det i utgangspunktet er smalest. Dermed passer det ikke lenger ned i de helt smaleste baggene. Personlig liker jeg ihverfall best de baggene som bygger minst mulig ut fra kroppen når jeg henger dem på meg. Synes de er mindre i veien og lettere å bære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får man ikke flere bilder per sekund med noen modeller (D300 bl.a.)?
Bare med ikke-standard batterikonfigurasjon. Med de standardbatteriene som D300 selges med, hjelper ikke grepet på hastigheten - du må ha AA-batterier eller EN-EL4a som er en dyr fornøyelse (dog en fornøyelse!).
Lenke til kommentar
Legg merke til alle knappene på grepet (utrolig hendig).
Knapper på grepet er hendig. Men sitter de riktig plassert, sånn at du finner de lett igjen når du har kamera ved øyet? Om utløseren sitter et stykke ned på grepet, da ser det greit ut.

:yes:

sony_dslr_a700_left_grip.jpg

Lenke til kommentar
For de som ønsker å se nærmere på hava Auto mener:

http://www.dyxum.com/gear/sony/press/images/20080619_new_sony_alpha_flagship_HVL-F58AM_flash_unit/hvl-f58am_BackwithCamera.jpg[/imgx]

A700 med vertikalgrep og den nye HVL-F58AM blitsen. Legg merke til alle knappene på grepet (utrolig hendig).

Kudos til Sony for den der. At du kan snu regelrett heile kameraet til høgdeformat er noko eg har sakna. Evt. berre eit kamera med søkjar i høgdeformat.

Lenke til kommentar
Ser faktisk ut som de har fått det til :) Stygg som nøkken er den uten grep, og enda verre med, men det ser ut til å kunne funke, og det er viktigst.

Skulle vært artig å prøvd en sånn sak, kjenne hvordan det sitter i fingrene. Synd du holder til helt nede i Haugesund i stedet for i sentrum av vestlandet ;)

Lenke til kommentar

Jeg løper en del rundt med 70-200, og da er det veldig greit med den ekstra støtten batterigrepet gir. Det er også utrolig hendig og hive kameraet på siden og skyte portrett, og det er større sjangs for å få det beint med en gang.

Så liker jeg å ha muligheten til å kunne skru av grepet for og få ett mindre hus, men den muligheten har jeg nok ikke benyttet meg av enda :-)

Lenke til kommentar
Ser faktisk ut som de har fått det til :) Stygg som nøkken er den uten grep, og enda verre med, men det ser ut til å kunne funke, og det er viktigst.

Skulle vært artig å prøvd en sånn sak, kjenne hvordan det sitter i fingrene. Synd du holder til helt nede i Haugesund i stedet for i sentrum av vestlandet ;)

Dersom dere har en aktiv fotoklubb, kan tilby en ok opplegg for vår fotoklubb. Skal jeg foreslå Nordfjordeid.

Tenk å kalle min baby stygg :no: Hva får deg til å tro at du får låne den nå?

PS hvilke av dagens dSLR er egentlig pene?

Lenke til kommentar
PS hvilke av dagens dSLR er egentlig pene?
Min.

Mvh Myrsnipa.

PS. Jeg og et annet akammedlem sysler faktisk med tanker om å starte fotoklubb i Nordfjordregionen. Men for øyeblikket har vi nok med å glede oss til tur på Runde. Etter det skal vi i gang med å kurse nybegynnere, i et forsøk på å skape et miljø.

Lenke til kommentar
Eos 20D er nydelig, med 5D på en knepen andreplass. Ellers synes jeg faktisk KonicaMinolta 7D er et av de tøffeste digitale slr som er laget.
7D er tøff, ja, men ikke pen.

Den blir for maskulin og formalistisk for meg.

Heeh he. bruker batterigrep som styling

Lenke til kommentar
Sony Alpha 700 har forøvrig et imponerende godt grep hvor mange av

instillingsmulighetene er tilgjengelig på batterigrepet også. 8o)

hvl-f58am_BackwithCamera.jpg

A700 med vertikalgrep og den nye HVL-F58AM blitsen. Legg merke til alle knappene på grepet (utrolig hendig).

Kan bli for meget av det "gode" også :hmm:

Lenke til kommentar
Sony Alpha 700 har forøvrig et imponerende godt grep hvor mange av

instillingsmulighetene er tilgjengelig på batterigrepet også. 8o)

hvl-f58am_BackwithCamera.jpg

Ja det skal jeg være enig med deg i Snekkern. men en får jo dobbelt opp med knapper, spørsmålet jeg stiller, hvorfor har en ikke dobbelt opp av knappene på proffhus.

Lenke til kommentar
Ja det skal jeg være enig med deg i Snekkern. men en får jo dobbelt opp med knapper, spørsmålet jeg stiller, hvorfor har en ikke dobbelt opp av knappene på proffhus.

Det er nok laget for knappe-fetisjistene der ute tenker jeg.

Jeg har kun prøvd en A-700 en gang; med grep. Selve kameraet ga et meget godt inntrykk; men jeg syntes at grepet var "Made in Hell". Svært og overlesset av knapper ...

Men smaken er som baken ...

Tom

Lenke til kommentar

Når jeg så det bildet der falt tankene mine en del år tilbake,da en kompis hadde kjøpt seg nytt musikkanlegg som han skrøt hemningsløst av, for som han sa "det må jo være noe av det beste som finnes,bare se hvor mange knapper det har " :cool:

Lenke til kommentar

Når jeg så det bildet der falt tankene mine en del år tilbake,da en kompis hadde kjøpt seg nytt musikkanlegg som han skrøt hemningsløst av, for som han sa "det må jo være noe av det beste som finnes,bare se hvor mange knapper det har " :cool:

Du er ikke alene om å ha slike kompiser ...

Man trenger jo bare to knapper; inngangsvelger og volum. Strømmen slår man av ved å nappe ut pluggen :D

Tom

Lenke til kommentar

Legg merke til alle knappene på grepet (utrolig hendig).

Dersom dette ikke hadde vært gjennomtenkt "kunne" det ha blitt for mye av det gode. Men faktum er at man aldri er i tvil om hvilke av knappene man skal benytte. Dersom jeg hadde kjøpt et proffhus til x-antall tusen, hadde jeg også stilt meg spørsmål om hvorfor en ikke har hurtigknapper på grepet. Spesielt når en ser hvor elegant og enkelt man har gjort det på A700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...