Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tilfeldig restart - Asus A8N32 Sli Deluxe


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har fått et heftig irriterende problem her nå, som jeg ikke skjønner noe som helst av.

 

Sitter å ser på film med Media Player Classic, så pluttselig finner pcen på at den skal reboote.

 

Her er et bilde av hendelsesloggen. Det inni det rød er det siste som skjer før reboot.

wkh6v7.png

 

Dette sjedde 4 ganger i løpet av filmen jeg så. Jeg prøvde å få hjelp over IRC, men etter en del råd og tips som ikke hjalp noe serlig ble jeg anbefalt og poste i hw.no's forum.

 

 

 

PS: Vet ikke om dette er relevant, men tidligere i dag oppdaget jeg at GPU vifta ikke fungerte. Jeg sjekket temp via everest og fant ut at den ligger på ca 80 grader uten load uten vifte. Siden jeg oppdaget dette har jeg plassert en kabinett vifte løst inni pcen som blåser opp på GPU viften og kjølribben.

Nå ligger den på 54 grader uten load, og stiger til 63 med load.

Bilde:

100_4601498.jpg

 

Håper noen vet noe om dette!

Har prøvd å oppgradere grafikkort driver men hjalp ingen ting.

På forhand masse takk :D

 

Noe du lurer på så er det bare å spørre!!

 

PC Specs:

Windows XP @

AMD Athlon 64 X2 4600+

Asus A8N32 Sli Deluxe

GeForce 7600GT 256mb

Endret av -ElectroN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Har fått et heftig irriterende problem her nå, som jeg ikke skjønner noe som helst av.

 

Sitter å ser på film med Media Player Classic, så pluttselig finner pcen på at den skal reboote.

 

Her er et bilde av hendelsesloggen. Det inni det rød er det siste som skjer før reboot.

wkh6v7.png

 

Dette sjedde 4 ganger i løpet av filmen jeg så. Jeg prøvde å få hjelp over IRC, men etter en del råd og tips som ikke hjalp noe serlig ble jeg anbefalt og poste i hw.no's forum.

 

 

 

PS: Vet ikke om dette er relevant, men tidligere i dag oppdaget jeg at GPU vifta ikke fungerte. Jeg sjekket temp via everest og fant ut at den ligger på ca 80 grader uten load uten vifte. Siden jeg oppdaget dette har jeg plassert en kabinett vifte løst inni pcen som blåser opp på GPU viften og kjølribben.

Nå ligger den på 54 grader uten load, og stiger til 63 med load.

Bilde:

100_4601498.jpg

 

Håper noen vet noe om dette!

Har prøvd å oppgradere grafikkort driver men hjalp ingen ting.

På forhand masse takk :D

 

Noe du lurer på så er det bare å spørre!!

 

PC Specs:

Windows XP @

AMD Athlon 64 X2 4600+

Asus A8N32 Sli Deluxe

GeForce 7600GT 256mb

 

 

Tryner pc'n fortsatt etter du satt på ny vifte til GPU???

Lenke til kommentar

Pcen stod på i natt, uten noe form for load.

Men når jeg våknet i dag så var den skrudd av.

 

Nå begynner jeg å lure, og det virker ikke som at det er "nvata 2: Device Identified" som forutsaker denne rebooten.

 

Det står nemlig med en gang jeg rebooter, og jeg fant det i loggen fra en gang i mai, men jeg har aldri opplevd disse random rebootsa før i går.

 

Uansett, her er et bilde fra loggen i går kveld.

Mulig dere forstår den bedre enn meg.

 

2ew146d.png

Og sånn btw, nå går GPU vifta igjen :S

Endret av -ElectroN-
Lenke til kommentar

Har du sjekket tempratur på CPU og system også? Går pc'n i shutdown eller rebooter den? hvordan er volt'en din?

 

Etter som jeg forstår så er det ikke noe bluescreen? bare shutdown? går den i shutdown "normalt" altså lukker programmer og shutter ned på den måten kan det fort være tempratur problem.

 

nvata er vel sata/ide driverene dine fra nvidia.

Lenke til kommentar
Har du sjekket tempratur på CPU og system også? Går pc'n i shutdown eller rebooter den? hvordan er volt'en din?

 

Etter som jeg forstår så er det ikke noe bluescreen? bare shutdown? går den i shutdown "normalt" altså lukker programmer og shutter ned på den måten kan det fort være tempratur problem.

 

nvata er vel sata/ide driverene dine fra nvidia.

 

Den rebooter seg, den skrur seg ikke av, og er ingen blue screen. Alt bare henger seg, så rebooter den.

 

Men har nå uptime på 7timer og 8minutter, så mulig at chipset oppdateringen har løst problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...