escoN Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Prøvde meg litt frem med 3 Cookin ND filtre, hva synes dere? (: Endret 19. juni 2008 av escoN Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) eg med mine relativt nye kunnskaper ang fotografering synes dette va et vanvittig bra og kult bilde. nesten så eg tør påstå at du har funnet det på nettet og lagt ut hehe. misforstå meg rett. kanontøft åssen har du fått det til? e det spesielle linser el rett og slett fotoshop? EDIT: og der ble det nytt skrivebords bakgrunn gitt hehe Endret 18. juni 2008 av gjeewaytee Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 For 'nte gang denne uken: Flickr og Image Shack er uønsket i BK i følge reglene. Smitter dette, eller er det bare jeg som er litt overfølsom i det siste? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) For 'nte gang denne uken: Flickr og Image Shack er uønsket i BK i følge reglene. Smitter dette, eller er det bare jeg som er litt overfølsom i det siste? Er vel heller det at det har vært vel mye av det; så du er "overeksponert". Og det er tydelig at ingen gidder å lese den teksten som står øverst på siden. Og det at det er en link der med nyttig info; det går ihvertfall hus forbi. Men det er jo greit. De ignorer dette, og vi kan ignorere bildene. Synd; men sånn er det. Tom Endret 18. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 For 'nte gang denne uken: Flickr og Image Shack er uønsket i BK i følge reglene. Smitter dette, eller er det bare jeg som er litt overfølsom i det siste? Det er bare du som er overfølsom, hatt dårlige dager? du er jo på høget overalt? Ka er problemmet med å poste bilde på denne måten? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
martbo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det står i reglene for kategorien at det ikke er ønsket at bilder blir lastet opp til eksterne sider og linket til Diskusjonen om dette er riktig eller ikke, skal taes i Tilbakemeldinger, da det er offtopic i denne tråden. Ikke kommenter dette innlegget, men send en PM om du har kommentarer Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 For 'nte gang denne uken: Flickr og Image Shack er uønsket i BK i følge reglene. Smitter dette, eller er det bare jeg som er litt overfølsom i det siste? Det er bare du som er overfølsom, hatt dårlige dager? du er jo på høget overalt? Ka er problemmet med å poste bilde på denne måten? Jeg tipper trådstarter ordner opp i denne missforståelsen så fort han leser svarene våre, men denslags tull fra en nybegynner som du kommer med her gidder jeg ikke bry meg om. Jeg har kommentert mange tusen bilder her på forumet, og postet godt over 100 selv. Jeg føler meg svært meningsberetigget når jeg skriver at hosting er djevelens verk på fora. Du vet hvorfor. Case closed for min del. Lenke til kommentar
escoN Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Trodde offtopic også var uønsket på dette forumet? =P Uansett så har jeg rettet opp mine feil. eg med mine relativt nye kunnskaper ang fotografering synes dette va et vanvittig bra og kult bilde. nesten så eg tør påstå at du har funnet det på nettet og lagt ut hehe. misforstå meg rett. kanontøft åssen har du fått det til? e det spesielle linser el rett og slett fotoshop? EDIT: og der ble det nytt skrivebords bakgrunn gitt hehe Takk, er nok ikke hentet fra nettet nei. Det er et 4 bilders HDR det jeg har brukt filtrene på forskjellig måter. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Liker ikke at horisonten er midstilt og synes skyene er litt for mørke. Hvilket kamera og objektiv er blitt brukt? Lenke til kommentar
escoN Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Liker ikke at horisonten er midstilt og synes skyene er litt for mørke. Hvilket kamera og objektiv er blitt brukt? Nikon D80 og en 10-20mm sigma vidvinkel Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Zettec har helt rett i at horisonten må være rett i slike bilder. Det er enten eller. Farger og alt det er flotte saker, men jeg blir litt for sugd inn i det voldsomme havet av utbrenning i midten. Den kan kanskje fungere som et slags vansishing point, men jeg synes ikke det. Perspektiv og slikt synes jeg er greit, og midtstillngen er i dette tilfellet rettferdiggjort. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Takk, er nok ikke hentet fra nettet nei. Det er et 4 bilders HDR det jeg har brukt filtrene på forskjellig måter. jeg er som sagt noob innen fotografering. har nettopp kjøpt meg canon EOS 400d og er storfornøyd med det, men kunne og tenke meg å lage slike bilder (skal ikke poste de her hehe) du snakker om filter. hva er det? og hva er 4 bilders HDR? kunne du eller noen andre gitt en kort forklaring enten her eller på pm hva det er Lenke til kommentar
Carny Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Takk, er nok ikke hentet fra nettet nei. Det er et 4 bilders HDR det jeg har brukt filtrene på forskjellig måter. jeg er som sagt noob innen fotografering. har nettopp kjøpt meg canon EOS 400d og er storfornøyd med det, men kunne og tenke meg å lage slike bilder (skal ikke poste de her hehe) du snakker om filter. hva er det? og hva er 4 bilders HDR? kunne du eller noen andre gitt en kort forklaring enten her eller på pm hva det er Jeg pleier som regel å google ting og tang jeg lurer på. Spesielt om det er generelt om et tema. Er det noe spesifikt innen, for eks, HDR så er det jo greit å spør. Filter er noe man, som oftest, kan skru på fronten av objektivet for å oppnå en bestemt effekt. Google -> HDR Google -> HDR Tutorial Google -> UV Filter For eks. Lykke til Lenke til kommentar
escoN Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Takk, er nok ikke hentet fra nettet nei. Det er et 4 bilders HDR det jeg har brukt filtrene på forskjellig måter. jeg er som sagt noob innen fotografering. har nettopp kjøpt meg canon EOS 400d og er storfornøyd med det, men kunne og tenke meg å lage slike bilder (skal ikke poste de her hehe) du snakker om filter. hva er det? og hva er 4 bilders HDR? kunne du eller noen andre gitt en kort forklaring enten her eller på pm hva det er HDR er 3 eller fler bilder med forskjellig lukekrtid som er satt sammen. Se på http://www.hdrsoft.com/ for eksempler og for å kjøpe program. Det finnes jo mange steder der man kan sprekke det og da ND Filter er rett og slett glassplater med en mørk og en lys side man setter foran linsa så skyene blir mørke mens bakken blir lys. Jeg bestilte mine filtre HERIFRA. Du trenger en adapter og filterholder også til cokin filterne. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 ok. skjønner.Takk for tips!! men er det sånne filter jeg skal kjøpe til mitt canon eos 400d for å få "samme" effekt som bildet ditt? : http://www.ddmr.no/index.php?ProdusentID=27 det er vel viktig med stativ hvis man skal ta 3-4 bilder etter hverandre med ulik lukketid eller? va vel gjerne et dumt spørsmål hehe, men må ha det inn med t-skje Lenke til kommentar
escoN Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 det er vel viktig med stativ hvis man skal ta 3-4 bilder etter hverandre med ulik lukketid eller? va vel gjerne et dumt spørsmål hehe, men må ha det inn med t-skje Japp. EKSTREMT viktig. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 det va et dumt spørsmål ja. noe annet ville nok vært nesten umulig. stativ har eg vettu.... va det forresten riktige filtre eg linket til? Lenke til kommentar
odn Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kult bilde spør du meg, ser ut som det er en del fart i bilde(skyene). Likte det jeg:D Lenke til kommentar
martbo Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg