Gå til innhold

Meget skumle lyder fra PSU ved last

Anbefalte innlegg

Hei.

For en stund siden byttet jeg vifte i PSUen for å få den til å gå mer stillegående. Det gikk fint. Jeg byttet til en vifte som flyttet mindre luft.

Jeg fikk uventede problemer i stad... for hver eneste gang prossesoren jobber, lager PSUen en ulyd. En summe-lyd med elektrisk snert over. Jo mer last på CPUen, jo mer summer PSUEn.

Dvs for hver gang jeg åpner en ny nettside eller hver gang jeg ruller på musa, så summmer det.

Er dette et tegn på at PSU-ens dager talte? Noe sier meg at det ikke lenger er særlig trygt å ha strømforsyninga i kabinettet lenger...

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
høres ikke helt bra ut nei. hvilken psu har du evt hvor mange watt og annen hardware kan være greit å liste opp

En 300-watts random strømforsyning som fulgte med PCen da jeg kjøpte den fra Komplett for fire år siden. Finner ikke noen fornuftige navn fysisk på boksen.

Ellers har jeg et billig Abit KN8 Ultra hovedkort. Tilfeldig billig-ram på 2x512MB, AMD 64 3800+ CPU og et udugelig ATI x1300 "low profile" kan-ikke-spille-Counter-Strike-med-høy-smoke-kvalitet grafikk-kort.

Maskinen er dønn stabil og har fungert smertefritt hver dag i snart 1,5 år. Det var først i stad at ulydene i PSUen begynte. Kanskje dens glansperiode er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...