Weir Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Eg lager ett enkelt program som skal ha knapper til diverse program og en dropdown liste til spill. Programmet i seg selv kjører fint men det viktigste gjenstår, hvordan får eg ett program til å starte ved att en trykker på knappen og det samme med dropdown listen til spill. Ikke kom med en kommentar "bruk dette og det programmet istedenfor." Morsommere å lage det selv Ja eg har søkt på Google men finner ingenting Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg tror det er ganske umulig å hjelpe uten å se koden din. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Eg skal bare ha en vanlig knapp (Avbryt, OK, Ja, Nei, Bla igjennom osv..) til å starte ett valgt program. Sånn som det er i alle program, eg antar det er likt i alle program. Men her er koden: // // button6 // this->button6->Location = System::Drawing::Point(6, 58); this->button6->Name = L"button6"; this->button6->Size = System::Drawing::Size(297, 23); this->button6->TabIndex = 5; this->button6->Text = L"Ad-Aware"; this->button6->UseVisualStyleBackColor = true; Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Det står ganske godt forklart i dokumentasjonen til MFC hvordan du binder messages til knapper og slikt, og du kan bruke veiviseren i Visual Studio for å legge til flere. ShellExecute Endret 19. juni 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Weir Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Skal det være slik?: // // button6 // this->button6->Location = System::Drawing::Point(6, 58); this->button6->Name = L"button6"; this->button6->Size = System::Drawing::Size(297, 23); this->button6->TabIndex = 5; this->button6->Text = L"Ad-Aware"; this->button6->UseVisualStyleBackColor = true; this->button6->ShellExecute(handle, "find", <C:\Programfiler\Lavasoft\Ad-Aware 2007\Ad-Aware2007.exe>, NULL, NULL, 0); Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 overhode ikke... Du må først binde en event til knappen button6 Dette må du bruke MFC sitt makrosystem for å gjøre. Jeg er litt usikker på hvordan dette ser ut, siden jeg ikke har jobbet med MFC siden Visual Studio 6 Lenke til kommentar
Weir Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Eg er helt ny med dette så eg vet heller ikke Men en gang må være den første. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Ingen? Sorry for bump. Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Dobbelklikk på knappen du har laget og skriv inn ShellExecute kommandoen. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) GeirGruson har rett, shellexecute(Eventuelt system(""), pga. shellexecute kommer i trøbbel med enkelte antivirus. Kommer igjen alt ann på programmet). Er nokså enkelt å lage en dialog som starter programmer - Aleksander - Endret 27. juli 2008 av zorgion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå