SnorreSan Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei hei. Nå har jeg altså endelig fått kloa i en kopi av AoC, og er nå i markedet etter en ny PC slik at jeg virkelig kan vinke farvel til venner og familie de neste månedene og bare kose meg foran skjermen Maskinen jeg tenker på er som tittelen sier en Dell XPSTM 630 http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs (Da modellen til 11 990,-) evt oppgradere skjermkortet og minnet til de høyeste alternativene siden dette ikke utgjør en stor prisforskjell. Dettte vil til sammen gi disse spesifikasjonene: Komponenter Intel® Core™ 2 Q6600-firekjerneprosessor (2,40 GHz, 1066 MHz FSB, 8 MB buffer) Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk 1 års begrenset garanti Skjerm ikke inkludert 4096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1024] NCQ SATA-harddisk på 500 GB, ikke-RAID (7200 RPM) DOBBELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT-grafikkort 16X DVD+/-RW (les/skriv DVD, CD) Dell™ utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY) Dell optisk Premium-rullemus Tilbehør SoundBlaster™ XFI™ Xtreme Gamer Card Ingen høyttalere 19-i-1-mediekortleser med Bluetooth Microsoft® Works 9.0 - Norwegian Tjenester og Programvare Ingen Accidental Damage Support Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk Inkluderer også Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning til XPS 630 D06X603 Bestilling av XPS stasjonær 630 - Norge 1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet Ressurs-DVD til XPS 630 (diagnostisering og drivere) Dette vil i tilfellet havne på en pris av 12 480,- Er denne PCen verdt denne prisen, og vil den takle AoC + kommende spill en stund fremover? Finnes det flaskehalser i disse spesifikasjonene som vil hindre maskinens fulle potensiale, og er Dell i det hele tatt noe å satse på? (Jeg må innrømme at jeg tidligere aldri har vurdert dell-maskiner, og ikke har noen erfaring med dem ) All tilbakemelding er hjertelig velkommen, på forhånd takk! ~Snorre Lenke til kommentar
Jonasla Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei hei. Nå har jeg altså endelig fått kloa i en kopi av AoC, og er nå i markedet etter en ny PC slik at jeg virkelig kan vinke farvel til venner og familie de neste månedene og bare kose meg foran skjermen Maskinen jeg tenker på er som tittelen sier en Dell XPSTM 630 http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs (Da modellen til 11 990,-) evt oppgradere skjermkortet og minnet til de høyeste alternativene siden dette ikke utgjør en stor prisforskjell. Dettte vil til sammen gi disse spesifikasjonene: Komponenter Intel® Core™ 2 Q6600-firekjerneprosessor (2,40 GHz, 1066 MHz FSB, 8 MB buffer) Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk 1 års begrenset garanti Skjerm ikke inkludert 4096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1024] NCQ SATA-harddisk på 500 GB, ikke-RAID (7200 RPM) DOBBELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT-grafikkort 16X DVD+/-RW (les/skriv DVD, CD) Dell™ utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY) Dell optisk Premium-rullemus Tilbehør SoundBlaster™ XFI™ Xtreme Gamer Card Ingen høyttalere 19-i-1-mediekortleser med Bluetooth Microsoft® Works 9.0 - Norwegian Tjenester og Programvare Ingen Accidental Damage Support Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk Inkluderer også Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning til XPS 630 D06X603 Bestilling av XPS stasjonær 630 - Norge 1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet Ressurs-DVD til XPS 630 (diagnostisering og drivere) Dette vil i tilfellet havne på en pris av 12 480,- Er denne PCen verdt denne prisen, og vil den takle AoC + kommende spill en stund fremover? Finnes det flaskehalser i disse spesifikasjonene som vil hindre maskinens fulle potensiale, og er Dell i det hele tatt noe å satse på? (Jeg må innrømme at jeg tidligere aldri har vurdert dell-maskiner, og ikke har noen erfaring med dem ) All tilbakemelding er hjertelig velkommen, på forhånd takk! ~Snorre Du vil ikke ha problemer med AOC med den pc'n der;) Vil heller anbefale og bygge en selv tho.. Du kan nok kjøre på High grafics.. Lenke til kommentar
SnorreSan Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Oi, kjapt svar - takker Noen spes grunn til at du mener det er smartere å bygge PCen selv? Rent økonomi-messig eller vil jeg få en bedre pc ut av det? Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Billigere, morsommere, kult å ha bygd egen pc Lenke til kommentar
SnorreSan Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Billigere, morsommere, kult å ha bygd egen pc Okay, så det blir altså billigere å sette sammen en tilsvarende PC selv? Jeg tenker også litt på problemer rundt reklamasjon ved å sette sammen PCer selv siden jeg akkurat fikk hevet kjøpet av en HP Pavilion 9000 som har vært et mareritt de siste 4månedene.. Så må det også sies at å tukle med hovekort/minne osv er kun hakket under hjernekirurgi i min bok, men kan nok komme over dette hvis det er et stort beløp å spare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå