HAKHERU Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hei Kjøpt meg utstyr som følger *redigert bort link,ettersom den har blitt oppdatert* Etter jeg har satt sammen pcen, vil den ikke starte opp. Det vi si den starter og alle vifter hdd, skjermkort etc lyser, men jeg får ikke bilde på skjermen. Var nødt til å bruke en vga til dvi overgang kan dette skape problemer ? tenkte jeg skulle ta med meg dvi kabel fra jobb i morgen for å teste. Det er også bare strøm som trengs til skjermkortet ? ser det er en inntak for en 2 pin sak utenom strømmen. Har koblet fra det meste hadde bare i cpu + hovedkort + skjermkort. Med samme resultat. Så frykter at en av dem er røket. Vil du normalt få bilde på skjermen dersom du kobler fra cpu også ? prøver å utelukke så mange deler som mulig før jeg eventuelt må få nye deler. Håper noen kan hjelpe Endret 20. juni 2008 av HAKHERU Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei Kjøpt meg utstyr som følger https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738. Etter jeg har satt sammen pcen, vil den ikke starte opp. Det vi si den starter og alle vifter hdd, skjermkort etc lyser, men jeg får ikke bilde på skjermen. Var nødt til å bruke en vga til dvi overgang kan dette skape problemer ? tenkte jeg skulle ta med meg dvi kabel fra jobb i morgen for å teste. Det er også bare strøm som trengs til skjermkortet ? ser det er en inntak for en 2 pin sak utenom strømmen. Har koblet fra det meste hadde bare i cpu + hovedkort + skjermkort. Med samme resultat. Så frykter at en av dem er røket. Vil du normalt få bilde på skjermen dersom du kobler fra cpu også ? prøver å utelukke så mange deler som mulig før jeg eventuelt må få nye deler. Håper noen kan hjelpe Sjekk om RAM-brikkene dine er montert riktig. De fleste hovedkort vil bare vise svart skjerm om RAM-en er skadet eller feilmontert. Lenke til kommentar
HAKHERU Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Sjekk om RAM-brikkene dine er montert riktig. De fleste hovedkort vil bare vise svart skjerm om RAM-en er skadet eller feilmontert. Har prøvd å ta ut en ram brikke, men skal se om jeg kan få prøvt alle slottene. Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB vil disse fungere med mitt hovedkort ? kan låne disse fra en annen pc , for å teste. Endret 19. juni 2008 av HAKHERU Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har prøvd å ta ut en ram brikke, men skal se om jeg kan få prøvt alle slottene. Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB vil disse fungere med mitt hovedkort ? kan låne disse fra en annen pc , for å teste. Ser ikke noe problem med det nei. Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har prøvd å ta ut en ram brikke, men skal se om jeg kan få prøvt alle slottene. Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB vil disse fungere med mitt hovedkort ? kan låne disse fra en annen pc , for å teste. Ser ikke noe problem med det nei. prøv med et anna skjermkort:P Lenke til kommentar
nevermute Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har akkurat samme problem... jeg vet at hovedkort og skjermkort er ok, men det kan være CPU en er ødelagt, eller som det står over her, at RAM en er noe galt med...skal teste mer når jeg kommer hjem fra jobb idag... sukk Lenke til kommentar
HAKHERU Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 NÅ har jeg testa både med nytt skjermkort og ram. Fortsatt ikke noe resultat :/ Siden alt får strøm regner jeg med at det ikke er noe galt med powersupply, men ikke vet jeg. Så då må nesten hovedkortet eller eventuelt cpu`en feile noe, har ikke noe ekstra cpuer liggende så regner med at jeg må sende inn litt deler til komplett ;p Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har en ekstra CPU, høhø. Måtte bare si det. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 At du har en ekstra CPU hjelper ikke han! Da må du i tilfelle låne den til han.. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg vet det. Var bare en liten spøk. Men det kan vel ligne ett defekt HK kanskje? Skjermen? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hva med strømkablene til hovedkortet? Står alle i? Lenke til kommentar
HAKHERU Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hva med strømkablene til hovedkortet? Står alle i? sjekket strøm kablene og ser ut til at det det er noe problemer med strømmen til cpu`en. Tok ut og inn 8 pin strømmen, prøvde å starte og til min overraskelse så fikk jeg bilde. Med det resultat at jeg skrudde av maskinen igjen for å koble til tastatur slik at jeg kunne komme inn i bios. Problemet er bare at nå er det helt likt igjen. Alt starter i maskinen men ikke noe bilde :/ skjermen brukes normalt til en laptop så ingen problemer med denne. Endret 19. juni 2008 av HAKHERU Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hva med strømkablene til hovedkortet? Står alle i? sjekket strøm kablene og ser ut til at det det er noe problemer med strømmen til cpu`en. Tok ut og inn 8 pin strømmen, prøvde å starte og til min overraskelse så fikk jeg bilde. Med det resultat at jeg skrudde av maskinen igjen for å koble til tastatur slik at jeg kunne komme inn i bios. Problemet er bare at nå er det helt likt igjen. Alt starter i maskinen men ikke noe bilde :/ skjermen brukes normalt til en laptop så ingen problemer med denne. Hva skjer om du tar ut strømkabelen bak mens PC-en står på, venter noen sekunder (ca. 10) før du skrur den på igjen? Dvs. gjør maskinen helt fri for strøm en stund. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Hva med strømkablene til hovedkortet? Står alle i? sjekket strøm kablene og ser ut til at det det er noe problemer med strømmen til cpu`en. Tok ut og inn 8 pin strømmen, prøvde å starte og til min overraskelse så fikk jeg bilde. Med det resultat at jeg skrudde av maskinen igjen for å koble til tastatur slik at jeg kunne komme inn i bios. Problemet er bare at nå er det helt likt igjen. Alt starter i maskinen men ikke noe bilde :/ skjermen brukes normalt til en laptop så ingen problemer med denne. Hva skjer om du tar ut strømkabelen bak mens PC-en står på, venter noen sekunder (ca. 10) før du skrur den på igjen? Dvs. gjør maskinen helt fri for strøm en stund. Strengt tatt skal man aldri ta ut kabelen mens maskinen er på. Dette kan skade/ødelegge komponenter. Prosedyren man skal følge er å skru maskinen helt av, ta ut strømmen, holde power knappen inne i 3-5 sek. (ofte fulgt av ett klikk eller at power lampen blinker) På denne måten tømmer man maskinens minne og strøm uten å knerte komponenter. Endret 20. juni 2008 av egilrs Lenke til kommentar
HAKHERU Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Har prøvd med strømmen ikke noe resultat. Så litt på dette med resetting å bios , har en knapp på baksiden for å gjøre dette. Skal man holde den lenge inne ? står i manualen at man kan trykke på den , men ikke hvor lenge osv. Lest litt rundt og sett at av og til kan du få problemer dersom hovedkortet ikke er installert skikkelig. Slik at kretser blir kortsluttet og eller jordingsfeil. Leste også at man kunne prøve hovedkortet utenfor kabinettet for å utelukke dette. Høres risikabelt ut ;p Så lurer på om detter er forsvarlig å gjøre ? evt hva du må passe på. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 det står at HK støtter ikke 4-kjærner:S Lenke til kommentar
HAKHERU Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 det står at HK støtter ikke 4-kjærner:S Den listen er blitt oppdatert idag , så er nok ikke gjeldene for hva jeg har lenger. hovedkortet jeg har er : MSI P7N SLI Platinum, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå