Gå til innhold

2D- ytelse


gunderv

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en PC som skal brukes til layout- arbeid. Maskina skal ha støtte for to skjermer, og den må ha god 2D- kvalitet. Den skal ikke brukes til spilling etc som krever directx eller openGL, slik at dette skal ikke vektlegges.

 

Hvilket skjermkort bør jeg velge? Er det noen som har erfaringer med f. eks Matrox G550? Dette er et rimelig kort med støtte for to skjermer, men er vel noe gammelt.

 

Hvordan er dette sammenlignet med geforce4Ti eller Radeon 9500? Begge disse har støtte for to skjermer.

 

Hvor mye får en for pengene om man velger Matrox Parhelia?

 

hilsen

Gunder Valle

IT- sjef i Tuntreet, studentavisa ved Norges Landbrukshøgskole

http://tuntreet.nlh.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Matrox G550 har nok litt bedre 2D kvalitet enn ATI og nVidia. Om forskjellen er så stor at den er merkbar vet jeg forøvrig ikke. Jeg er også ganske sikker på at Matrox sin Dual Head funksjon er bedre enn ATI og nVidia sin løsning. I tillegg så er G550 billigere og vifteløst, så du slipper ekstra bråk...

 

Parhelia er uten tvil et bra kort, men jeg tror du vil komme bedre ut av det med et G550. (Særlig prismessig)

Lenke til kommentar

Tyske tecChannel har testet signalkvaliteten på mange forskjellige grafikkort. Matrox G550 kom best ut, og er utvilsomt det beste valget dersom du ikke skal bruke 3D (eller kjøre mer enn 1280x1024 på DVI-utgangen). Parhelia kom, litt overraskende, et stykke ned på listen. Se resultatene her.

Lenke til kommentar

Matrox er konge på 2d, men 3d går greit.

 

Tror g550 er bygget på matrox millenium g400kjernen så du tenker på det, forskjellen er at g550 har flere funksjoner

 

En annen fordel med matrox er stabile drivere, og de blir VELDIG ofte oppgradert selv for eldre kort

 

Er kjempefornøyd med mitt matrox millenium g400 (2xvga 0xdvi)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...