Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er et lian-li kabinett prisen verdig?

Anbefalte innlegg

Mine ankepunkter mot Lian Li dreier seg ikke om at kabinettene er stygge. Tvert om, de kan bli riktig så fine og stilrene. Jeg synes bare man betaler altfor mye for syltynn alu. Samtidig som at det ikke er særlig mye lyddempet og HDD oppehenget mener jeg er en skam, det holder all deles ikke mål kontra Antec.

Hadde de bare hatt det lille ekstra som forsvarer prisen..

At aluminiumen er tynn gjør kabinettet smekkert og lett i vekt. Med mindre man skal kaste det i en steinur, så er det solid nok i massevis til å huse datakomponenter. Man kunne også bygd kabinett i karbonfiber. Det kunne vært ennå tynnere, ennå lettere og ennå mer skranglete, men for kjennere, det aller beste som var å få kjøpt for penger - mye penger.

At kabinetter som er spesifikt utviklet for lavt støynivå og studiobruk støyer mindre skulle vel bare mangle, eller hva?

Mitt Lian li som er 7 år gammelt er forøvrig like strøkent som da det var nytt, men kanskje mest utrolig - designmessig står det ikke tilbake fra noe som helst av dagens produkter. Men det saken bunner ut i er hva slags egenskaper og utseende man ønsker fra sitt kabinett, ikke hva som er "best" for det finnes det faktisk ikke noen fasit på.

Som jeg skrev i innlegget til mortis, hva er best av Ferrari og Toyota?

PS, til din store glede har jeg akkurat gått til innkjøp av en P182! Snakkes i antec tråden etterhvert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine ankepunkter mot Lian Li dreier seg ikke om at kabinettene er stygge. Tvert om, de kan bli riktig så fine og stilrene. Jeg synes bare man betaler altfor mye for syltynn alu. Samtidig som at det ikke er særlig mye lyddempet og HDD oppehenget mener jeg er en skam, det holder all deles ikke mål kontra Antec.

Hadde de bare hatt det lille ekstra som forsvarer prisen..

At aluminiumen er tynn gjør kabinettet smekkert og lett i vekt. Med mindre man skal kaste det i en steinur, så er det solid nok i massevis til å huse datakomponenter. Man kunne også bygd kabinett i karbonfiber. Det kunne vært ennå tynnere, ennå lettere og ennå mer skranglete, men for kjennere, det aller beste som var å få kjøpt for penger - mye penger.

At kabinetter som er spesifikt utviklet for lavt støynivå og studiobruk støyer mindre skulle vel bare mangle, eller hva?

Mitt Lian li som er 7 år gammelt er forøvrig like strøkent som da det var nytt, men kanskje mest utrolig - designmessig står det ikke tilbake fra noe som helst av dagens produkter. Men det saken bunner ut i er hva slags egenskaper og utseende man ønsker fra sitt kabinett, ikke hva som er "best" for det finnes det faktisk ikke noen fasit på.

Som jeg skrev i innlegget til mortis, hva er best av Ferrari og Toyota?

PS, til din store glede har jeg akkurat gått til innkjøp av en P182! Snakkes i antec tråden etterhvert :)

Hehe, argumentasjon verdig å svare på. Jo, jeg er enig. Hva som er "best" finnes det ingen fasit svar på og jeg tror kabinetter er mer personlig enn noe annet i datamaskinen. Jeg ser stolt på min maskin hver dag og angrer ikke på kjøpet. Da jeg hadde Lian Li og spesielt de med vinduer, så fikk jeg mange fine og kule tilbakemeldinger (hva er det der for noe? Er det en PC? Så kult med vindu etc). I dag er det samme greia, er det PC'en, den var stilig og pen. Men for meg som setter støy i høysetet ble Lian Li nesten et mareritt, unntatt den første jeg hadde, husker ikke navnet, men det måtte asfalt støydempningsmatter til og HDD i skikkelige 5.25" kasser.

Utseendet på de var rimelig sexy, om man kan si det slik..., men det var dessverre ikke nok og etter 5 stk ga jeg opp.

Lenke til kommentar

Lian-Li har forbedret seg mye i de siste årene på de punktene som ble nevnt her. Det med løse dører viste jeg faktisk ikke at de hadde ordnet da jeg skrev inlegget her om dagen... De bruker fjærbelastede stål eller plastdeler for å hinde vibrasjoner. HD festene er som du sier helt greie, og vibrasjonsdempet de også.

Satt å så litt på detaljene til den nye Tyr-serien til Lian, og må si jeg ble mektig imponert over detaljene og helhetsintrykket, selv med et par små designflaws.

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/pr...amp;ss_index=62

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/pr...amp;ss_index=61

Lenke til kommentar
Lian-Li har forbedret seg mye i de siste årene på de punktene som ble nevnt her. Det med løse dører viste jeg faktisk ikke at de hadde ordnet da jeg skrev inlegget her om dagen... De bruker fjærbelastede stål eller plastdeler for å hinde vibrasjoner. HD festene er som du sier helt greie, og vibrasjonsdempet de også.

Satt å så litt på detaljene til den nye Tyr-serien til Lian, og må si jeg ble mektig imponert over detaljene og helhetsintrykket, selv med et par små designflaws.

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/pr...amp;ss_index=62

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/pr...amp;ss_index=61

De måtene de har kommet med for å fjerne skranglingene på sidedørene er kun på helt nye modeller, selv skal jeg bytte ut Antecet mitt, og må si jeg har fått litt sansen for PC B25 (Lian Li), dette har fått de "fjærene" på dørene, samt har de endelig fått på plass muligheter for å rydde kabler i de nye kabinettene, på tidligere utgaver har dette vært ett rent mareritt.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Disse er blant de nye med dette, nå har ikke mange av de kommet til Norge enda, men du har f.eks PC-B25, PC-A17 som har denne muligheten.

Selv har jeg bestilt ett PC-B25 som jeg skal hente i Danmark under ferieoppholdet mitt der, sparer ca 800kr på det.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Jeg har et PC7B Scand.

Åpning på toppen til luft inn til PSU.

Eksta inn/utlufting med vifte på siden (i GPU området)

Jeg kjøpte mattene som Mist leverer, samt at jeg har brukt vanlig 3mm affaltmatter fra Torshov bilrek.

Ikke mye lyd fra denne burken.

Dette er en billig og god løsning synes jeg.

Viftene fra Mist støyer mindre enn Lian's orginale også.

e

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gikk inn på lian-li.com og ble forbauset over flere nye kabinetter.

Nå har lian "rewampet" pc-7 med svær vifte i sida.

Fikk sett pc7scandv3 "live" her om dagen. Holdt litt i døra, og ser hva dere mener med skranglete. Jeg så også litt på P182. Antec har ihvertfal lagt inn en slik støydemping i sine dører.

Tror pc-p80 er det det beste kjøpet fortsatt, siden ikke x2000 er kommet hit enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...