Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er et lian-li kabinett prisen verdig?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal skaffe til veie et lian-li kabinett i nærmeste fremtid for å ha en stund. De er en del dyrere enn alle andre kabinetter, og jeg lurer på "det jevne lian-li-kabinett" er verdt en så høy pris (ie. 2K)? Kan standardviftene høres til eksempel iforhold til hvor godt de kjøler? Hvor lang er ca. holdbarhet?

ot: Det er mye skrivefeil på lian-li.com :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriveleifer er standard når det er snakk om kinesiske firma som skriver engelsk, hehe.

Ser du på en modell som f.eks. microplex har tilpasset selv, så er det som regel MIST vifter inni. De er rimelig stillegående (sitter på ett Microplex Lian LiPC6070SCANDV2 nuh)

Hjelper nok om du nevner hvilken modell du ser på, da kan folk komme med konkrete eksempler :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Om Taiwan er Kina kommer HELT ann på hvem du spør ;)

Kabinettet ser brutalt ut. om det er verd 2500kr er noe annet da :) Selv vurderer jeg en Lian Li Server cube, og den ville jo komme på ca 2.5 med moduler.. men det er meg.

edit: 140mm vifter.. hvis de ikke er stillegående så har noen virkelig tabbet seg ut... eller så er kabinettet KJØLIG.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg LianLi uten vifter.

Synes generelt at viftene Deres bråker mer sammenlignet med papst.

Jeg har forøvrig 3 LianLi kabinetter, server cube vil jeg ikke anefale til noen, og det er ett av de 3 jeg har. 4-5 cm for lite i alle kanter er min tilbakemelding til de som vurderer å kjøpe ett ;)

@TommyTheGun

Tenker at du må belage deg på bestilling fra andre land. LianLi inngangen her er ikke det samme etter Netshop besluttet å forandre på Microplex.

Lenke til kommentar

jeg kan ikke anbefale deg Lian Li kabinetter. De koster langt mer enn de smaker. Jeg har hatt 5 stk før jeg endelig bestemte meg for et Antec P182 kabinett.

Det har jeg bestemt meg for å ha så lenge jeg har maskinen. Anbefaler dette til alle som er ute etter kvalitet og er beviste på sine kjøp.

Lian Li er verdens dyreste alu og absolutt ikke verdt prisen.

Lenke til kommentar

Kan heller ikke anbefale lian li kabinnetter, de er tynne aluplater satt sammen som en boks og som skrangler noe innfernalsk, dette selv om harddiskene er satt opp i vibrasjons dempende fester, også psu er det men allikavell, helt elendig. jeg har scand 6079 versjon 3. koster er enn det smaker.

Lenke til kommentar

Nei, de har en tendens til å begynne å skrangle etterhvert (egen- og kjentes erfaringer). Du kan finne plenty av andre gode og fine kabinetter på markedet, som f.eks Antec. Jeg gikk fra ett PC6070B Scand til ett Antec Sonata III som jeg er vesentlig mer fornøyd med, det finnes ikke skranglelyder, det er solid samtidig som det kjøler godt. Hadde høyere temperaturer i Lian Li'et enn det jeg har per idag. Jeg kan trygt annbefale Antec og CoolerMaster etter egene erfaringer.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke går for scand så får du sikkelige kabinetter som holder lenge..

Scand serien er billige kabinetter hvor de har prøvd å spare inn mest mulig for å holde prisen nede.

Gå for lianli også handler du på feks performance-pcs.com Der koster de rundt det halve av det de gjør her i norge.

Lenke til kommentar

Den påståtte skranglingen fra døra er så lett å fikse at de aller aller fleste burde klare det på egenhånd. Klipp en liten bit skumgummi, og lim den fast, eller bare noen lag med vanlig teip slik at døra går litt tregt på plass, og lyden er borte. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Den påståtte skranglingen fra døra er så lett å fikse at de aller aller fleste burde klare det på egenhånd. Klipp en liten bit skumgummi, og lim den fast, eller bare noen lag med vanlig teip slik at døra går litt tregt på plass, og lyden er borte. Verre er det ikke.

Mine ankepunkter mot Lian Li dreier seg ikke om at kabinettene er stygge. Tvert om, de kan bli riktig så fine og stilrene. Jeg synes bare man betaler altfor mye for syltynn alu. Samtidig som at det ikke er særlig mye lyddempet og HDD oppehenget mener jeg er en skam, det holder all deles ikke mål kontra Antec.

Hadde de bare hatt det lille ekstra som forsvarer prisen..

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke går for scand så får du sikkelige kabinetter som holder lenge..

Scand serien er billige kabinetter hvor de har prøvd å spare inn mest mulig for å holde prisen nede.

Gå for lianli også handler du på feks performance-pcs.com Der koster de rundt det halve av det de gjør her i norge.

Kabinettene er ikke rundt halv pris, dette varierer dog. Totalt sett vil ett kabinett derfra bli dyrere eller samme pris som i Norge, jeg sammenliknet prisen på ett PC A17, fra Microplex koster det rundt 1600kr pluss frakt (100lapp). Fra Performance-PCs så koster det samme kabinettet ca 1900kr inkluder frakt og moms(frakt uten sporing er 115 USD, med sporing 146 USD). Ett annet eksempel er CoolerMaster Cosmos S, det koster hos Microplex 1600kr (også pluss frakt), fra Performance-PCs så koster det ca 2300kr inkludert frakt og moms (frakt uten sporing er 115 USD, med sporing 146 USD). Så jeg ser ikke hvor du får halv pris ifra når du skrev posten din.

Dette er noe som burde vært ungått på ett såpass dyrt kabinett, spesielt når man får billigere kabinett fra andre produsenter som ikke skrangler i det heletatt.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Et par midtower eks.

Lian Li PC-B25B koster ca 1000kr på performance mens på microplex koster det 2 195,-

Lian Li PC-A10B koster ca 1200kr på performance mens på microplex koster det 2 295,-

Lian Li PC-A16B koster ca 800kr på performance mens på microplex koster det 1 595,-

Lian Li ARMORSUIT PC-P60 koster ca 1300kr på performance mens på micoplex koster det 2 295,-

Et par fulltower eks.

Lian Li ARMORSUIT (PC-P80-B) PPS 2000kr mens på MP 3 395,-

Lian Li PC-A70B PPS 1100kr mens på MP 1 995,-

Lian Li PC-V2100B PLUS II PPS 1500kr mens på MP 2 895,-

Er ikke dette betydelige pris forskjeller vet ikke jeg.

Det med frakt/moms/toll er ikke noe jeg regner på her. Men man ser tydelig at det er mer enn 25% prisforskjell.

Det kan være særlig smart å handle fra PPS hvis man er ut etter mer som de selger og du ikke får tak i her i norge like lett/billig da vil frakten gjevne seg mer ut. Med tanke på frakt pris fordelt på varer. Slik at du kan raskt spare penger på å handle der.

Men hvis du kun er ute etter et nytt kabinett kan det ofte lønne seg å handle hos microplex.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Dette er noe som burde vært ungått på ett såpass dyrt kabinett, spesielt når man får billigere kabinett fra andre produsenter som ikke skrangler i det heletatt.

~ Mortis360

Jeg regnet med den kom, og ja, det er jeg helt enig i! Men det er svært ofte prisen du må betale for "high-end" produkter. På den annen side finner du ofte helt andre svakheter på billigere produkter, så man slipper på mange måter aldri unna.

Men for å si det på en annen måte - hva best av Ferrari og Toyota? Folk som kjøper Lian gjør det hovedsakelig pga av design, og hvis vibrerende dører gjør at man kvitter seg med drømmekabinettet, så for all del... Jeg sier bare hvordan man kan løse problemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...