HadHa Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei! Jeg har for øyeblikket 3 pcer som er koblet til internett trådløst. To bærbare og en stasjonær. My case: Den ene bærbare, topper det fint, alt er suverent. Den andre, har problemer med å komme seg på akkurat dette nettverket. Kobler jeg meg til, får jeg "bare lokal" tilkobling - og ingen internett. Det samme skjer med en stasjonær (der jeg bruker en wifi usb). Jeg FÅR internett på disse pcene, dersom jeg skriver ip og alt som skal til. Dette er irriterende, for når jeg vil bruke min bærbare en annen plass, må jeg alltid ta bort standard ip og få den automatisk igjen av det nettverket (om det så er hos venner, skole, jobb så virker det alle andre steder) - Det kan forøvrig nevnes at begge pcene som ikke får ip automatisk er med Vista (home premium 32 bit & Ultimate 64 bit) Den som får nett automatisk, er en XP home. Jeg har plugget ut strøm og restartet nettverket, det hjalp ikke. Er det noen som har noen gode idêer? (Ingen av windows sine "fiks feilen" løsninger virker.) Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hei! Jeg har for øyeblikket 3 pcer som er koblet til internett trådløst.To bærbare og en stasjonær. My case: Den ene bærbare, topper det fint, alt er suverent. Den andre, har problemer med å komme seg på akkurat dette nettverket. Kobler jeg meg til, får jeg "bare lokal" tilkobling - og ingen internett. Det samme skjer med en stasjonær (der jeg bruker en wifi usb). Jeg FÅR internett på disse pcene, dersom jeg skriver ip og alt som skal til. Dette er irriterende, for når jeg vil bruke min bærbare en annen plass, må jeg alltid ta bort standard ip og få den automatisk igjen av det nettverket (om det så er hos venner, skole, jobb så virker det alle andre steder) - Det kan forøvrig nevnes at begge pcene som ikke får ip automatisk er med Vista (home premium 32 bit & Ultimate 64 bit) Den som får nett automatisk, er en XP home. Jeg har plugget ut strøm og restartet nettverket, det hjalp ikke. Er det noen som har noen gode idêer? (Ingen av windows sine "fiks feilen" løsninger virker.) Windows XP har en service som heter "DHCP client", og jeg regner med at det er denne som spør etter IP på nettet. Jeg er ikke sikker på om Vista har en lignende service, men du kan jo sjekke om den fungerer som den skal. EDIT: Joda. Vista har den også. Endret 18. juni 2008 av Jckf Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Drar opp igjen tråden da problemet aldri forsvant helt. Og nå har problemet tadd helt av igjen Ja, DHCP, jeg har sjekket i alle innstillinger jeg finner, og fant ut at når jeg kobler til nettverket manuelt, så står den som "DHCP aktiv : Nei" Har det noe å si? eller er det bare fordi jeg koblet manuelt? Windows fix henvendte meg til "netsh wlan add permission=allow ssid=YOURSSID filter networktype=adhoc/infrastructure" Testet dette uten hell.. det må kanskje stilles tilbake eller noe i den duren? Håper på mer hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå