Gå til innhold

Vannvittig klappjakt på råkjørere på E18 Vestfold i dag


Spartan

Anbefalte innlegg

Kjørte en tur/retur E-18 Oslo/Larvik i dag og så en meget ivrig ny grå A4 avant med PP skilt og sota ruter som stoppet den ene bilen etter den andre. Bilen kjørte mellom avkjøringen i Skoger i Drammen og Tønsberg. I nyhetene på TV2 filmet de idag en annen grå Merce c-klass på samme strekningen samme dag. E-18 ved Sandvika var det en annen UP patrulje i aksjon.

 

Det er bare å holde farten nede i disse UP tidene!

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at Politiet luker verstingene ut av trafikken. Men når Ingelin Killengreen sitter og klager over manglende resursser i Politiet kvelden i forveien, for så å sende ut så store styrker til å ta råkjørere dagen etterpå, understreker dette elendig prioritering av resursser i Politiet.

 

Kanskje Petter Gottschalk (?) hadde et poeng likevel.

Lenke til kommentar

Du mener altså at å ta folk som kjører råfort i trafikken og utsetter (seg selv +) mange uskyldinge liv på fare, er en helt feil prioritet?

 

Hm, egentlig jeg også, er mange andre langt værre ting som kan skje enn at en eller annen idiot råkjører...

Lenke til kommentar
Å kjøre uvettig er ikke nødvendigvis det samme som å kjøre fort.

 

Just my humble opinion.

 

Kjører du over fartsgrense så kjører du uvettig.

Jeg er ikke enig. Hvorfor kjører man uvettig hvis man ligger i 90-100 på en helt rett strekning med midtrabatt hvor det vanligvis er 80? Jeg snakker ikke om å ligge i 120 nedover en svingete fjellvei uten midtlinje.

 

"Det kan komme en elg" sier kanskje noen. "Hvis du hadde kjørt i 80 hadde du ikke truffet elgen". Men hvis du hadde truffet en elg mens du kjørte i 80, hadde du unngått å treffe den hvis du hadde kjørt i 90.

 

Farten dreper ikke, personen bak rattet dreper.

Lenke til kommentar

Fartsgrensen er satt som maks forsvarlig hastighet av myndighetene. Husk at hvis du vil dø så er det helt greit for meg, men i trafikken er du dessverre ikke alene og må forholde deg til omgivelsene, andre bilder, myke trafikanter osv.

 

Om du føler for å kjøre fort anbefaler jeg deg å gjøre i oppsatte kjørebaner der det er forsvarlig og du ikke er til fare for noen andre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Farten dreper ikke, personen bak rattet dreper.

Tja, du høres ikke akkurat ut som den mest ansvarlige personen bak rattet.

Hvilket grunnlag har du får å si noe sånt? Bare fordi jeg skriver at det ikke nødvendigvis er livsfarlig å kjøre fortere enn fartgrensen? Jeg har jo rett. Hvor ofte skjer det en dødsulykke i formel 1 eller rally? Ja, jeg vet at sjåførene der har fått opplæring, men det er akkurat det som er poenget.

 

Hva er det som får myndighetene til å sette de fartsgrensene de gjør? Hvorfor setter myndigheter i andre land høyere fartsgrenser på veier med dårligere standard enn de i Norge?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig. Hvorfor kjører man uvettig hvis man ligger i 90-100 på en helt rett strekning med midtrabatt hvor det vanligvis er 80? Jeg snakker ikke om å ligge i 120 nedover en svingete fjellvei uten midtlinje.

 

"Det kan komme en elg" sier kanskje noen. "Hvis du hadde kjørt i 80 hadde du ikke truffet elgen". Men hvis du hadde truffet en elg mens du kjørte i 80, hadde du unngått å treffe den hvis du hadde kjørt i 90.

 

Farten dreper ikke, personen bak rattet dreper.

 

Det er mange uforutsette hendelser som kan inntre i trafikken, de du kan gjøre noe med og de du ikke har innflytelse over. Myndigheten setter ikke fartsgrenser for moroskyld, det er en nøye avveining av risikoen på den aktuelle strekkingen. Når det i gjen vises hvor stor sammenheng det er mellom fart og ulykker så skal du holde disse grensene, vist ikke får du ta bussen.

 

Viste du foreksempel at front kolliderer du i 70 km/t er det størst synlighet at du vil overleve(over 50%), mens vist farten øker til 80km/t er det nesten 100% dødsrisiko selv i nye biler.

Lenke til kommentar
Hvilket grunnlag har du får å si noe sånt? Bare fordi jeg skriver at det ikke nødvendigvis er livsfarlig å kjøre fortere enn fartgrensen? Jeg har jo rett. Hvor ofte skjer det en dødsulykke i formel 1 eller rally? Ja, jeg vet at sjåførene der har fått opplæring, men det er akkurat det som er poenget.

 

Hva er det som får myndighetene til å sette de fartsgrensene de gjør? Hvorfor setter myndigheter i andre land høyere fartsgrenser på veier med dårligere standard enn de i Norge?

 

Samlinger du foreml 1/rally med hva som foregår i trafikken? :no:

 

Ja også har vi mye lavere antall omkomne på våre veier kontra de med høyere fart.

Lenke til kommentar
Det er mange uforutsette hendelser som kan inntre i trafikken, de du kan gjøre noe med og de du ikke har innflytelse over. Myndigheten setter ikke fartsgrenser for moroskyld, det er en nøye avveining av risikoen på den aktuelle strekkingen. Når det i gjen vises hvor stor sammenheng det er mellom fart og ulykker så skal du holde disse grensene, vist ikke får du ta bussen.

Da må vi stille oss et spørsmål: Hvorfor dreper farten? Dreper fart fordi hvis Ola ikke hadde kjørt i 100, hadde han aldri truffet den traileren? Eller kanskje farten gjorde Ola uoppmerksom?

 

Viste du foreksempel at front kolliderer du i 70 km/t er det størst synlighet at du vil overleve(over 50%), mens vist farten øker til 80km/t er det nesten 100% dødsrisiko selv i nye biler.

Ja, du er ikke den første som har sagt det. Hvorfor er ikke 70 høyeste tillatte hastighet da?

 

Samlinger du foreml 1/rally med hva som foregår i trafikken? :no:

Les hva jeg skrev.

 

Ja også har vi mye lavere antall omkomne på våre veier kontra de med høyere fart.

Skal dette bli en ny "høy fart dreper ikke"-diskusjon? Jeg trodde de aller fleste visste at dødstallene på de norske veiene med høy fart (type motorveier med 2+ felter) er tilnærmet lik 0?

 

Ja, jeg kjører fort, men jeg tar ingen idiotiske sjanser. Dere kommer til å si at "men du har jo ikke kontroll", men dere vet absolutt ingen ting om kjørestilen min. Det er forskjell på å kjøre fort, og å kjøre uforsvarlig fort. Hvis dere ikke forstår (eller vil forstå) det, er denne diskusjonen håpløs.

Lenke til kommentar

Om bare fartsgrensene var litt mer logisk så hadde ikke folk ligget litt over eller litt under..

Ligger stadig bak folk innover til oslo som har 110-120 i 90 og 100sonen..

Disse har ikke politiet særlig fokus på har de sagt, men er de som tar sjanser, evt kjører altfor fort..

 

Det vil si at de litt over grensa ikke er en kjempefare!

 

Vet det har vært en gang jeg blei målt på E18, men noen politimann slapp jeg å prate med :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg kjører fort, men jeg tar ingen idiotiske sjanser. Dere kommer til å si at "men du har jo ikke kontroll", men dere vet absolutt ingen ting om kjørestilen min. Det er forskjell på å kjøre fort, og å kjøre uforsvarlig fort. Hvis dere ikke forstår (eller vil forstå) det, er denne diskusjonen håpløs.

 

Nå rekner jeg du med det mener at du kjører fortere en hva du har lov til?

Og kanskje i betydelig grad? Og at du er nok en selvutnevnt gud bak ratte som aldri tar feil beslutninger og har kontroll over alt rundt deg.

 

Du har jo allerede vist at du ikke respekterer lover og regler i trafikken.

Men du mener vel at det er opptil hver enkelt og lage sine egne regler ut i fra deres synspunkt?

La alle få bestemme sin egen fartsgrense?

 

Hold fartsgrensa før du bil en del av statistikken, eller være tar med deg noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...